e85 & tehot

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
BioVector
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 02:36

e85 & tehot

Viesti Kirjoittaja BioVector »

Olen antanut kertoa itselleni, että jos tankissa on pelkästään viinaa niin auton tehot kasvaa. Pitääkö paikkansa ja jos pitää niin paljonko sitä tehoa tulee lisää pelkällä viinalla suhteessa normi bensaan, kyselee vasta Saabismiin "sairastunut" :wink:
9-3 SC 2.0t BioPower -08 Vector
jtvirtanen
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: e85 & tehot

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »

BioVector kirjoitti:Olen antanut kertoa itselleni, että jos tankissa on pelkästään viinaa niin auton tehot kasvaa. Pitääkö paikkansa ja jos pitää niin paljonko sitä tehoa tulee lisää pelkällä viinalla suhteessa normi bensaan, kyselee vasta Saabismiin "sairastunut" :wink:
Ei se pelkkä viina autuaaksi tee ;) Lueppas sinulle sopivan mallin mukaan alifoorumeita hetki ja tulet sitten kyselemään lisää :)

ps, tämä ei ollut mitää pottuilua, näitä ketjuja on pilvin pimein täällä.
#6940
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: e85 & tehot

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

BioVector kirjoitti:Olen antanut kertoa itselleni, että jos tankissa on pelkästään viinaa niin auton tehot kasvaa. Pitääkö paikkansa ja jos pitää niin paljonko sitä tehoa tulee lisää pelkällä viinalla suhteessa normi bensaan, kyselee vasta Saabismiin "sairastunut" :wink:
Ei pelkästään E85. Tehoon vaikuttaa ensinnäkin softa, eli moottorinohjausta pitää muuttaa biopoweriksi soveltuvaksi jos kyseessä ihan normi bensa T7 kone.

Ohjelmalla saadaan otettua sitten niin paljon irti kuin rauta antaa myöten.

Esim. Mun allekirjoituksen Aero, E85(240hp/440nm) vs 98E5(260hp/440nm) Laatikko tulee vastaan sekä muut rajoittavat tekijät putkisto ja suuttimet ensimmäisenä lisää halutessa. Etanolilla toisin sanoen saadaan vääntöä suhteessa tehoon enemmän.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: e85 & tehot

Viesti Kirjoittaja core2 »

lepisto89 kirjoitti: Esim. Mun allekirjoituksen Aero, E85(240hp/440nm) vs 98E5(260hp/440nm) Laatikko tulee vastaan sekä muut rajoittavat tekijät putkisto ja suuttimet ensimmäisenä lisää halutessa. Etanolilla toisin sanoen saadaan vääntöä suhteessa tehoon enemmän.
Tässä hiukan vastakaikua tuohon mitä tapahtuu ainakin aidossa BioPowerissa E85 kontra bensiini.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288336021828.html
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: e85 & tehot

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Etanolilla saa aina sekä enemmän tehoa että vääntöä kuin bensalla, mutta suutinkapasiteettia vaaditaan. Ja vain tankkaamalla ilman sopivaa softaa ei muutoksia tapahdu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin