Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
tervix,
Onko olemassa taulukkoa mihin saab 9-3 malleihin on flexfuel tai voi paivittaa.
Itseä kiinnostaa farmari-mallit.
J
Onko olemassa taulukkoa mihin saab 9-3 malleihin on flexfuel tai voi paivittaa.
Itseä kiinnostaa farmari-mallit.
J
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Kaikki vuosimallin 2003 eteenpäin sport sedan/sport combi voi päivittää flexiksifueliksi.
Tarvitavat muutokset vuosimallikohtaisesti. Pikalistauksena:
vm. 2003-2004:
ECU, IDM, Suuttimet, Biopower softa, sytytystulpat
vm. 2005-2006
ECU, suuttimet, biopower softa, sytytystulpat
vm. 2007 eteenpäin
Biopower softa, sytytystulpat
Näitä muutoksia tekee/osia toimittaa niin tällä foorumilla vaikuttavat henkilöt kuin kaupalliset yrityksetkin.
Yrityksistä mainittakoot mielestäni varteenotettavin eli: Maptun.com
Sitten foorumi nimimerkkejä (Joiden tiedän Trionic8 ohjelmointia tekevän)
Vesa67 (Kangasala)
JCarlson (Vaasa)
Tobbana (Iisalmi)
Karg (Hämeenlinna)
Nappe (PK-seutu)
Puuttuvia yhteystietoja voi lisäillä sitten muut tähän.
Edittinä Tobbanan muistutuksesta korjattu vuosimallimuutos.
Tarvitavat muutokset vuosimallikohtaisesti. Pikalistauksena:
vm. 2003-2004:
ECU, IDM, Suuttimet, Biopower softa, sytytystulpat
vm. 2005-2006
ECU, suuttimet, biopower softa, sytytystulpat
vm. 2007 eteenpäin
Biopower softa, sytytystulpat
Näitä muutoksia tekee/osia toimittaa niin tällä foorumilla vaikuttavat henkilöt kuin kaupalliset yrityksetkin.
Yrityksistä mainittakoot mielestäni varteenotettavin eli: Maptun.com
Sitten foorumi nimimerkkejä (Joiden tiedän Trionic8 ohjelmointia tekevän)
Vesa67 (Kangasala)
JCarlson (Vaasa)
Tobbana (Iisalmi)
Karg (Hämeenlinna)
Nappe (PK-seutu)
Puuttuvia yhteystietoja voi lisäillä sitten muut tähän.
Edittinä Tobbanan muistutuksesta korjattu vuosimallimuutos.
Viimeksi muokannut Pakari, To Maalis 13, 2014 17:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-3, FlexFuel
2007 alkaen riittää pelkkä softa+tulpat.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Lisätään tähän vielä se, että jos on 03-06 -mallinen 9-3, missä on B207R -kone, niin suuttimia ei tarvitse välttämättä vaihtaa. Noihin osuu 2.0T Aerot ja -06 -malliset 2.0t -kolkit.
Re: Saab 9-3, FlexFuel
oisko kellään tietoa missä hinnoissa ECU ja IDM on? Saako niitä jostain kaupasta vai mistä?
Viimeksi muokannut zaaap, Ti Elo 12, 2014 17:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Ruotsista löytyy parhaiten sekä ecu:ja että idm:iä käytettynä esim. täältä: http://www.bildelsbasen.se/
Nuo uudemmat ecu:t saattavat tosin olla tiukassa, kun menekki on juuri tämän ko. muutoksen vuoksi aika kova eikä tarjontaa ole niin paljon.
Muistaakseni vakiosuuttimilla (ei aero-malli) niin tehoja etanolilla ei taida ihan saada 175 hv. Taitavat jäädä sinne lähemmäs 160. Näin muistelisin, kun itselleni kyseistä muutosta tehtiin/suunniteltiin. Tämän seikan vuoksi ostin myös suuttimet samassa rytäkässä aero-malliset. Nekin löytyi käytettynä ja niitä on tarjolla.
Joten tuon uudemman ecu:n löytäminen on ehkä se haasteellisin tehtävä. Näillä palstan softaajilla saattaa olla niitä varastossa juuri tätä varten, joten kysele.
Nuo uudemmat ecu:t saattavat tosin olla tiukassa, kun menekki on juuri tämän ko. muutoksen vuoksi aika kova eikä tarjontaa ole niin paljon.
Muistaakseni vakiosuuttimilla (ei aero-malli) niin tehoja etanolilla ei taida ihan saada 175 hv. Taitavat jäädä sinne lähemmäs 160. Näin muistelisin, kun itselleni kyseistä muutosta tehtiin/suunniteltiin. Tämän seikan vuoksi ostin myös suuttimet samassa rytäkässä aero-malliset. Nekin löytyi käytettynä ja niitä on tarjolla.
Joten tuon uudemman ecu:n löytäminen on ehkä se haasteellisin tehtävä. Näillä palstan softaajilla saattaa olla niitä varastossa juuri tätä varten, joten kysele.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Mä avaudun
Ihan järjetöntä sen etanolin kanssa pelleily. Niin kauan kun etanolilitra maksaa yli euron tai käyttömaksu menee bensiinin mukaan niin minun tankkiin ei etanolia tule.
Kulutus tarkasti +50%, tankilla saa juosta jatkuvasti ja huoltoväli putoaa pieneksi (mikä ei tietenkään välttämättä ole huono asia)
V-Powerilla kehrää kuin kissa, samaa ei voi sanoa 85:stä
auto tehtaan biopower(oli) vaasan callen softaamana
Ihan järjetöntä sen etanolin kanssa pelleily. Niin kauan kun etanolilitra maksaa yli euron tai käyttömaksu menee bensiinin mukaan niin minun tankkiin ei etanolia tule.
Kulutus tarkasti +50%, tankilla saa juosta jatkuvasti ja huoltoväli putoaa pieneksi (mikä ei tietenkään välttämättä ole huono asia)
V-Powerilla kehrää kuin kissa, samaa ei voi sanoa 85:stä
auto tehtaan biopower(oli) vaasan callen softaamana
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Edellisen kirjoittajan kanssa eri mieltä oikeastaan joka kohdasta .
Millä ihmeellä saa etanolia kulumaan 50% enemmän .
....auto ei voi mielestäni olla kunnossa.
Ja yllätys...nykyisillä polttoaineen hinnoilla tuolla 50%:n kulutuslisällä ajot olisivat kuluiltaan aika lailla samanhintaisia, poislukien se tihentynyt öljynvaihto.
Käytännössä kunnossa olevissa autoissa taitaa toden totta se kulutus olla 30%:n kahta puolta suurempi etanolilla. Ja silloin etanoli kannattaa ihan selvästi, n. 1,5 euroa/100km.
Millä ihmeellä saa etanolia kulumaan 50% enemmän .
....auto ei voi mielestäni olla kunnossa.
Ja yllätys...nykyisillä polttoaineen hinnoilla tuolla 50%:n kulutuslisällä ajot olisivat kuluiltaan aika lailla samanhintaisia, poislukien se tihentynyt öljynvaihto.
Käytännössä kunnossa olevissa autoissa taitaa toden totta se kulutus olla 30%:n kahta puolta suurempi etanolilla. Ja silloin etanoli kannattaa ihan selvästi, n. 1,5 euroa/100km.
Viimeksi muokannut petrisa, Pe Maalis 14, 2014 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Auto oli viallinen jos kulutti 50% enemmän etanolia kuin bensaa. Ei päde kunnossa oleviin.hei9n kirjoitti:Mä avaudun
Ihan järjetöntä sen etanolin kanssa pelleily. Niin kauan kun etanolilitra maksaa yli euron tai käyttömaksu menee bensiinin mukaan niin minun tankkiin ei etanolia tule.
Kulutus tarkasti +50%, tankilla saa juosta jatkuvasti ja huoltoväli putoaa pieneksi (mikä ei tietenkään välttämättä ole huono asia)
V-Powerilla kehrää kuin kissa, samaa ei voi sanoa 85:stä
auto tehtaan biopower(oli) vaasan callen softaamana
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-3, FlexFuel
petrisa kirjoitti:Edellisen kirjoittajan kanssa eri mieltä oikeastaan joka kohdasta .
Millä ihmeellä saa etanolia kulumaan 50% enemmän .
maantiellä 60-100km/h työmatkoja 45km 11,9litraa etanolilla ja 7,8bensiinillä/100km
Vertailun vuoksi 1,9 150hv 6litraa
Edit: eberillä talviaikaan 1.9Tid
Edit2: eikä menny femmakaan missään olosuhteissa alle 12l
Viimeksi muokannut hei9n, Pe Maalis 14, 2014 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Niin, kävinkin lisäämässä viestiini tekstiä sillä aikaa kun täällä jo vastailtiin lisää.
Eli vikaahan siinä autossa on ollut. Turha silloin on alkaa koko homaa yleistämään ja mustamaalaamaan
Ja sitä paitsi ei tässä kannata nyt alkaa yhtään suorittamaan vertailuja dieseleihin.
Se on sitten jo ihan eri juttu ja siinä tulee niin paljon muuttujia lisää.
Eli vikaahan siinä autossa on ollut. Turha silloin on alkaa koko homaa yleistämään ja mustamaalaamaan
Ja sitä paitsi ei tässä kannata nyt alkaa yhtään suorittamaan vertailuja dieseleihin.
Se on sitten jo ihan eri juttu ja siinä tulee niin paljon muuttujia lisää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3, FlexFuel
petrisa kirjoitti:Niin, kävinkin lisäämässä viestiini tekstiä sillä aikaa kun täällä jo vastailtiin lisää.
Eli vikaahan siinä autossa on ollut. Turha silloin on alkaa koko homaa yleistämään ja mustamaalaamaan
Ja sitä paitsi ei tässä kannata nyt alkaa yhtään suorittamaan vertailuja dieseleihin.
Se on sitten jo ihan eri juttu ja siinä tulee niin paljon muuttujia lisää.
diesel ihan vaan vertailuna kun samaa matkaa tehty.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Kunnossa oleva diesel vs. viallinen etanoli auto. On hyvä vertailupohja kieltämättä!
Referenssiksi voin kertoa omasta kokemuksestani että nyt peräkkäin 2 Jyväskylän reissua tehneenä, toinen bensalla keskikulutus oli 7,3 litraa/100km, ja etanolilla 8,7litraa/100km. Minä olen huomannut vain 20-25% kulutusnousun etanoliin siirtymisen jälkeen.
Referenssiksi voin kertoa omasta kokemuksestani että nyt peräkkäin 2 Jyväskylän reissua tehneenä, toinen bensalla keskikulutus oli 7,3 litraa/100km, ja etanolilla 8,7litraa/100km. Minä olen huomannut vain 20-25% kulutusnousun etanoliin siirtymisen jälkeen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Pakari kirjoitti:Kunnossa oleva diesel vs. viallinen etanoli auto. On hyvä vertailupohja kieltämättä!
Referenssiksi voin kertoa omasta kokemuksestani että nyt peräkkäin 2 Jyväskylän reissua tehneenä, toinen bensalla keskikulutus oli 7,3 litraa/100km, ja etanolilla 8,7litraa/100km. Minä olen huomannut vain 20-25% kulutusnousun etanoliin siirtymisen jälkeen.
Heh. huikeeta. Pointti oli se että etanoli on kallista nykyhinnoilla, ja kuluttajana siihen olisi mahdollisuus jopa vaikuttaa, eikä se että etanoliuskovaiset aukoo päätänsä.
Auto on siis rikki kun kuluttaa bensiinillä 30% vähemmän?
Mielestäni dieselin 6litraa on paljon verrattuna bensiinin 7,8:aan. Pari audia omistaneena voin kertoa ettei se 6 litraa ole mitenkään helppo rikkoa, 5 on paljon lähempänä. (1.9 131hv ja 2.0 140hv)
Oliko mun aloitus niin v-mäinen ettei siihen pysty asiallisesti vastaamaan
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Saab 9-3, FlexFuel
Auto on rikki jos kulutusero on yli 30-40% bensan ja etanolin välillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com