E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Oolrait, hyvä tietää, kiitos infosta!
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Ulkona -21 C ja auto seissyt kuusi päivää tuolla pakkasessa.
Lohkolämmitin rikki, joten ei esilämmitystä (lisää tarinaa omassa osiossaan).
Lähti kuin palmun alta käyntiin ja toimii OK.
Ei edes akkua ladattu CTEK:llä, nyt laitoin toki lataukseen.
Lohkolämmitin rikki, joten ei esilämmitystä (lisää tarinaa omassa osiossaan).
Lähti kuin palmun alta käyntiin ja toimii OK.
Ei edes akkua ladattu CTEK:llä, nyt laitoin toki lataukseen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
PA-suodin meni jäähän. Lähti käymään kun lämmitti. Mitenkä se viinalla voi jäätyä? Käsittääkseni jäänestoaineet dieselin sekaankin sisältää jotain alkoholia.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Kyllä 80volttinen tarvii lähtökohtasestikin jo reilummin pakkasta että jäätyy, kun kossukaan ei jäädy pakastimessa voi tietty ollakin että tää -30 riittää siihen. Aika erikoista kyllä, olisko kondensoinu kosteutta suodattimeen o.0?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Täällä hieman aamulla jännitti, kun auto oli 2 vrk parkissa, tankissa e85 ja pakkanen -30c aamulla. Lohkolämmitintä ei toistaiseksi ole, mutta lähti se kuitenkin käyntiin. Aika raskaasti kylläkin. Pitäisi varmaan se lohkolämmitin asentaa.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Lämmitit PA-suodatinta ja sitten lähti käymään?öljysormi kirjoitti:PA-suodin meni jäähän. Lähti käymään kun lämmitti. Mitenkä se viinalla voi jäätyä? Käsittääkseni jäänestoaineet dieselin sekaankin sisältää jotain alkoholia.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
kyllä, lämmitin suodatinta. Ja jäätyi uusiksi vauhdissa 200km ajelun jälkeen.. luulis virtaavan etanolin pitävän sulana..
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
suodatin vaihtoon jos tuollaista tekee
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Niin, vaikka ei se jäässä voi olla. Avaa vanha suodatin ja kerro mitä oli syönyt.AZP kirjoitti:suodatin vaihtoon jos tuollaista tekee
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Nyt kuulkaas kuulostaa pikkusen hurjalta... En kyllä ihan purematta niele sitä että poltoainesuodattimen lämmittämisenllä on bensa/e85 auton käyntiinlähtemisen kanssa mitään tekemistä. Veikkaisin ennemmin olleen sattumaa että on sitten lähtenyt hetken päästä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
juuri näin. Taisi olla sattumaa. Sillä nyt on pumppu rikki. Vaihdan joka tapauksessa suotimenkin. Hauska sattuma sinällään että aiemmin lähti vasta suotimen lämmittämisen jälkeen.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Ei se välttämättä ihan sattumaa ole. Siellä voi olla ties minkälaista möhnää, joka kovettuu pakkasella niin että tavaraa ei kulje enää läpi. Polttoainehan sinne ei jäädy, varsinkaan jos on etanolia, joka kyllä vie vedet mennessään tankista ja suodattimesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Onhan noita jäätyneitä bensiinimoottorin suodattimiakin ollut.
Itsellä tulee mieleen vento, jota ei kirveelläkään meinannut saada pakkasen tultua käyntiin. Lähti aina usean yrittämän jälkeen.
Tokeni, kun vaihtoi varmasti ainakin kymmenen vuotta vanhan suodattimen uuteen.
Sinne kertyy varmasti moskaa mikä sitten pakkasella hyytyy, niin ettei polttoaine pääse kunnolla läpi.
Itsellä tulee mieleen vento, jota ei kirveelläkään meinannut saada pakkasen tultua käyntiin. Lähti aina usean yrittämän jälkeen.
Tokeni, kun vaihtoi varmasti ainakin kymmenen vuotta vanhan suodattimen uuteen.
Sinne kertyy varmasti moskaa mikä sitten pakkasella hyytyy, niin ettei polttoaine pääse kunnolla läpi.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
No, jos on yhtään biopoweroinnin ohjeiden mukaan menty, niin suodattimet on vaihdettu..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89