Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Viesti Kirjoittaja Poy »

Nitzgu kirjoitti:Hiukan asian vierestä mutta, käyttääkö kukaan enään RE85 kanssa mitään lisäaineita esim. RedLine?
Kolkissa kerran testasin sitä.
Nyt yli 3 vuotta ajanut OG9-5:lla, enkä ole koskaan käyttänyt. Ainoastaan joutunut tankaamaan välillä bensaa, jos tullut käytyä jossain Kuusamossa ja siellä tullut enpi ajettua.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Viesti Kirjoittaja 3J »

Voitelevasta ominaisuudesta paha sanoa mitään, vaikuttaisiko esim. polttoainepumpun kestoon parantavasti, ken tietää...

Mutta suuttimien putsaukseen tankillinen bensaa toimii hyvin ja putsaa paremmin kuin SI-Alcohol. Eli jos on mahdollisuus tankata silloin tällöin bensaa niin ei varmaan ole tarvetta ko. aineelle. Eri asia sitten jos on vaikka tonnari eikä jaksa vaihtaa bensa-ecua paikoilleen bensalla ajon ajaksi, tai jos on vain yksi ecu ja se on etanolisoftalle.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Oon ajanut 9-3:lla nyt 100tkm etanolilla enkä kertaakaan ole laittanut muuta tankkiin. Nämä suuttimet olleet käytössä siitä lähtien joten olivat uudet ja puhtaat kun etanolia aloin käyttämään. Bensapumppu meni muutama viikko sitten rikki, mittarissa tuolloin 238tkm.

Heh olen näköjään konvertointiajanhetkellä laskenut takaisinmaksua. Sen ajan hinnat: bensa 1,6e/l ja etanoli lähes 1,1e/l. Tällöin ollut ennuste, että 40tkm pitää ajella. Lienee siis maksettu takaisin.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

Olen käyttänyt red line s1 alcohol lisäainetta juuri voitelun takia.
Jos lisäisi bensapumpun ikää , tiedä häntä ? Vanhoissa k jetronic suositeltiin 2 t öljyä juuri bensapumpun
Voiteluun . Pitäisi varmaan ostaa jo varalle peräkonttiin .
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^Vaiko sittenkin määränjakajan voitelua varten? Iänvanhoissa D-Jetronic ym. sähköruiskuissa ei mitään öljyn lisäilyjä suositeltu, vaikka sama polttoainepumppu onkin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Viides vuosi hyvän matkaa menossa etanolilla eikä mitään lisäaineita käytetty. Autona on NG9-3 vm -03.
Harvoin tankattu bensaa. Lähinnä tilanteissa, joissa etanoliasemaa ei löydy. Poikkeuksena viime keskitalvi.

Viime talvena ensimmäistä kertaa tuli pari kuukautta ajettua pelkällä bensalla yhtäjaksoisesti. Syynä oli lyhyet ajomatkat ja polttoaineiden välinen hintaero vs. kulutusero. Tuohon asti siis n. 4 vuotta käytännössä vain etanolia käytetty.

Bensapumpukin on alkuperäinen (266tkm) vielä. Mitään lisäaineita en aio käyttää enkä mitään osia etukäteen "varmuuden vuoksi" vaihtaa. Hajoaa sitten kun on hajotakseen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin