Sivu 2/2

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Lähetetty: Ke Touko 11, 2016 17:14
Kirjoittaja Poy
Nitzgu kirjoitti:Hiukan asian vierestä mutta, käyttääkö kukaan enään RE85 kanssa mitään lisäaineita esim. RedLine?
Kolkissa kerran testasin sitä.
Nyt yli 3 vuotta ajanut OG9-5:lla, enkä ole koskaan käyttänyt. Ainoastaan joutunut tankaamaan välillä bensaa, jos tullut käytyä jossain Kuusamossa ja siellä tullut enpi ajettua.

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Lähetetty: To Touko 12, 2016 10:01
Kirjoittaja 3J
Voitelevasta ominaisuudesta paha sanoa mitään, vaikuttaisiko esim. polttoainepumpun kestoon parantavasti, ken tietää...

Mutta suuttimien putsaukseen tankillinen bensaa toimii hyvin ja putsaa paremmin kuin SI-Alcohol. Eli jos on mahdollisuus tankata silloin tällöin bensaa niin ei varmaan ole tarvetta ko. aineelle. Eri asia sitten jos on vaikka tonnari eikä jaksa vaihtaa bensa-ecua paikoilleen bensalla ajon ajaksi, tai jos on vain yksi ecu ja se on etanolisoftalle.

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Lähetetty: La Touko 14, 2016 07:44
Kirjoittaja Nypa
Oon ajanut 9-3:lla nyt 100tkm etanolilla enkä kertaakaan ole laittanut muuta tankkiin. Nämä suuttimet olleet käytössä siitä lähtien joten olivat uudet ja puhtaat kun etanolia aloin käyttämään. Bensapumppu meni muutama viikko sitten rikki, mittarissa tuolloin 238tkm.

Heh olen näköjään konvertointiajanhetkellä laskenut takaisinmaksua. Sen ajan hinnat: bensa 1,6e/l ja etanoli lähes 1,1e/l. Tällöin ollut ennuste, että 40tkm pitää ajella. Lienee siis maksettu takaisin.

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Lähetetty: Ke Kesä 29, 2016 19:29
Kirjoittaja sedaneiwagon
Olen käyttänyt red line s1 alcohol lisäainetta juuri voitelun takia.
Jos lisäisi bensapumpun ikää , tiedä häntä ? Vanhoissa k jetronic suositeltiin 2 t öljyä juuri bensapumpun
Voiteluun . Pitäisi varmaan ostaa jo varalle peräkonttiin .

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Lähetetty: Ke Kesä 29, 2016 23:32
Kirjoittaja duuduu
^Vaiko sittenkin määränjakajan voitelua varten? Iänvanhoissa D-Jetronic ym. sähköruiskuissa ei mitään öljyn lisäilyjä suositeltu, vaikka sama polttoainepumppu onkin

Re: Tehtaan BioPowerin erot tavallisiin malleihin

Lähetetty: To Kesä 30, 2016 09:33
Kirjoittaja petrisa
Viides vuosi hyvän matkaa menossa etanolilla eikä mitään lisäaineita käytetty. Autona on NG9-3 vm -03.
Harvoin tankattu bensaa. Lähinnä tilanteissa, joissa etanoliasemaa ei löydy. Poikkeuksena viime keskitalvi.

Viime talvena ensimmäistä kertaa tuli pari kuukautta ajettua pelkällä bensalla yhtäjaksoisesti. Syynä oli lyhyet ajomatkat ja polttoaineiden välinen hintaero vs. kulutusero. Tuohon asti siis n. 4 vuotta käytännössä vain etanolia käytetty.

Bensapumpukin on alkuperäinen (266tkm) vielä. Mitään lisäaineita en aio käyttää enkä mitään osia etukäteen "varmuuden vuoksi" vaihtaa. Hajoaa sitten kun on hajotakseen.