E85 ja pakkanen
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: E85 ja pakkanen
Ford miehen vastaus Kysymykseen miten toimii talvella fordissa flexfuel ? EI OIKEEN MITENKÄÄN ! Taitaa olla saab ainut missä toimii hyvin !
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: E85 ja pakkanen
Tehtaan biopowerissa ei ainakaan huomaa mistään, onko tankissa bensaa vai etanolia. Ihan nätisti lähti käymään ilman lämmitystä ja suoraan ajoon parkista, ei mitään ongelmia ainakaan n. -10c lämmöissä.
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: E85 ja pakkanen
Ei oman kokemuksen perusteella pakkasella niitä käynnistymisongelmia olekaan (paitsi tietty akusta johtuvia, ehe ehe), vaan kyllä tuo +5 - 0 ja etrnkin kostea keli on se hankalin keli kylmäkäynnistykselle.
Oma farkku on lisäksi sellainen, että jos se on pikkupakkasilla roikassa ja teng on jotain +40 kun käynnistää, niin rykii ihan stnasti. Kylmäkäynnistyksellä ei mitään ongelmaa, lähtee kun palmun alta. Nyt pihassa seisoo huolella kasattu t7 9-3 jossa ev14-suuttimet, ei mitään ongelmaa ollut missään keleissä.
Oma farkku on lisäksi sellainen, että jos se on pikkupakkasilla roikassa ja teng on jotain +40 kun käynnistää, niin rykii ihan stnasti. Kylmäkäynnistyksellä ei mitään ongelmaa, lähtee kun palmun alta. Nyt pihassa seisoo huolella kasattu t7 9-3 jossa ev14-suuttimet, ei mitään ongelmaa ollut missään keleissä.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: E85 ja pakkanen
Rommitommi kirjoitti:Tehtaan biopowerissa ei ainakaan huomaa mistään, onko tankissa bensaa vai etanolia. Ihan nätisti lähti käymään ilman lämmitystä ja suoraan ajoon parkista, ei mitään ongelmia ainakaan n. -10c lämmöissä.
Oma 9-5 :nen toimii 99,5 % moiteetta kaikilla adaptaatioilla välillä 050-850, ainakin siis -26 °C asti. Ilman esilämmitystä.
Sen kylmemmässä ei ole joutunut kokeilemaan. Toivottavasti ei joudukaan.
Eikä muuten ole tullut juuri käytettyä paikallakaan autoa ennen liikkellelähtöä.
Joskus saatta vaihdetta vaihdettaessa ensimmäisen 200 metrin matkalla vähän nyökkästä, mutta en pidä tuota kyllä kun 0,5 % arvoisena puutteena maksimista.
Lienee softan toimittajalla / asentajallakin osansa asian kanssa. ( Kargille + Hookille ääni täältä )
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: E85 ja pakkanen
Eilen kun iltapäivällä 28.11 käynnistelin autoa, lämpötila oli noin - 3 astetta,auto oli auringon paisteessa ja lämpötila saattoi käväistä nollan tietämissä, niin kolme kertaa piti yrittää käyntiin. Joka kerralla lähti pyörimään, mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä. Kolmannella kerralla tosin itse kaasupolkimella käytin hetken aikaa reippaammilla kierroksilla. Aamulla 28.11 n - 7 asteen pakkasesta lähti hyvin.
Ja tänä aamuna 29.11 pakkasta n -8, käynnistyksessä ei ollut mitään ongelmaa.
Ihme homma.
Ja tänä aamuna 29.11 pakkasta n -8, käynnistyksessä ei ollut mitään ongelmaa.
Ihme homma.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: E85 ja pakkanen
Selkeä juttu tämä ainakin meillä on ollut. Molemmat saabit jysähtävät käyntiin kelillä kuin kelillä viinat tankissa. Automaattivaihteisia kun molemmat on, niin jonkin aikaa pitää malttaa käyttää paikallaan ennen liikkeellelähtöä, jotta ei kone käy rynkyttämään veto päällä. Sid-infosta asiaa tutkailin ja varminta on odottaa siihen saakka, kunnes lambda-anturin näyttämä herää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85 ja pakkanen
Softattu 9-3 1,8t ja aivan hyvin aamulla on aina lähtenyt -19c pakkasesta, kun ei tuota tolppapaikkaa vielä ole. Etanolihuuruissa on toki kaikki takana tulevat, hyvin kyllä pölläyttää kun kaasua vähäkin painaa.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
-
- "Viggen"
- Viestit: 517
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: E85 ja pakkanen
Ja tarina jatkuu...Eilen kun iltapäivällä 28.11.17 käynnistelin autoa, lämpötila oli noin - 3 astetta,auto oli auringon paisteessa ja lämpötila saattoi käväistä nollan tietämissä, niin kolme kertaa piti yrittää käyntiin. Joka kerralla lähti pyörimään, mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä. Kolmannella kerralla tosin itse kaasupolkimella käytin hetken aikaa reippaammilla kierroksilla. Aamulla 28.11 n - 7 asteen pakkasesta lähti hyvin.
Ja tänä aamuna 29.11 pakkasta n -8, käynnistyksessä ei ollut mitään ongelmaa.
Ihme homma.
Viimeisen tankkauksen jälkeen ( 1.2.2018 ) ylläoleva ongelma on toistunut kolmena aamuna peräkkäin pakkasen ollessa n.-10- -16°C
Ihmetyttää kun tuossa aiemmalla tankillisella lähti käymään -26°C asteessa,ja ihan hyvin kävi tyhjäkäyntiä.
Polttoaine tankattu ABC:ltä,niinkuin aiemmatkin kerrat.
Ja tulpilla on menty kohta 10tkm,joten kokeillaanpa auttaako niiden vaihto mitään.
Päivän auto seisoi työmaanpihassa, pakkasta n.-8°C toisella starttauksella rupesi käymään tyhjäkäyntiä.
No kesällä tuo varmaan lähtee jo ensimmäisellä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: E85 ja pakkanen
Eilen 6.2.2018 töistä lähdettäessä puolen minuutin joutokäyttö,tämän jälkeen ajoon.
Kaasuun vastaaminen erittäin haasteellista parin sadan metrin ajan,tämän jälkeen normalisoitui menohalut.
Matka jatkui tankille 3/4 osa tankilliseen tankkasin 13L 98E5:sta,tämän jälkeen 10km lenkki.
7.2.2018 Pakkasta -13°C laakista käymään,ja kävi tyhjäkäyntiä nyt.
Ja suoraan ajoon,mitään rykimistä tai hyytymistä ei ilmaantunut,taitaa joutua näin talvisin tekemään tuollaisia seoksia.
Kaasuun vastaaminen erittäin haasteellista parin sadan metrin ajan,tämän jälkeen normalisoitui menohalut.
Matka jatkui tankille 3/4 osa tankilliseen tankkasin 13L 98E5:sta,tämän jälkeen 10km lenkki.
7.2.2018 Pakkasta -13°C laakista käymään,ja kävi tyhjäkäyntiä nyt.
Ja suoraan ajoon,mitään rykimistä tai hyytymistä ei ilmaantunut,taitaa joutua näin talvisin tekemään tuollaisia seoksia.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: E85 ja pakkanen
Onkos tuo autosi T7? Jos on, onkohan millaiset adaptaation lukemat tulleet puhtaalla e85:llä?Omassa 9-3:ssa oli ongelmia suutinten vaihdoksen yhteydessä, kun luiskahti väärät arvot softaan. Silloin ilmiönä oli etenkin adaptaation aikainen outo käytös ja ponnettomuus kaasuun vastaamisessa ja myöskin virheellinen E85 pitoisuus siidissä. Kävi kylmänä huonosti ja kaikkea muuta ikävää. Arvelin että jos moottorin ohjaus saa virhetietoa, esim. Lambdalta, massoista tai softassa on jotain, tulee äkkiä just kaikkea outoa ilmiötä. Varsin mallikkaasti nuo meidän viinavaunut on toimineet, kun vaan on kaikki ehjää...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: E85 ja pakkanen
T7 ,on vakiosuuttimet.
Bensa/Viina softa asennettu.
Nyt Ad85 572.
Mutta koko kesän ja syksyn toimi moitteettomasti, neljänä eri aamuna tuo käytös on vasta ollut.
Viinalla menty rapiat 10tkm.
Olisiko sitten ehkä kysymys suuttimien tukkeentumisesta...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=105
Bensa/Viina softa asennettu.
Nyt Ad85 572.
Tuon ilmiönhän pitäisi olla mukana koko ajan jos arvot pielessä.Silloin ilmiönä oli etenkin adaptaation aikainen outo käytös ja ponnettomuus kaasuun vastaamisessa ja myöskin virheellinen E85 pitoisuus siidissä.
Mutta koko kesän ja syksyn toimi moitteettomasti, neljänä eri aamuna tuo käytös on vasta ollut.
Viinalla menty rapiat 10tkm.
Olisiko sitten ehkä kysymys suuttimien tukkeentumisesta...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=105
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: E85 ja pakkanen
Femma oli pakastumassa 3vrk ja sitten rouva tuli lentokentältä kotiin. Oli kuulemma - 25°C mittarissa ja hyvin tärähti tulille.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85 ja pakkanen
Täysin ongelmitta (kop kop) on OG93 "Biopower" tämänkin talven toiminut viinalla.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00