E85/95E10 miksaus
- Saab 9-3 2000
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
E85/95E10 miksaus
Onko kukaan kokeillut miten paljon etanolia voi lisätä bensan joukkoon autossa joka ei ole biopower ennen kuin tulee ongelmia? Itselläni on T5 9-3 jossa siis täytyisi valita joko bensa tai etanoli ecun välillä eikä tällä hetkellä halua muuttaa autoa täysin etanolilla toimivaksi. Kokemuksia kaivataan.
Re: E85/95E10 miksaus
Kokeilemalla selviää! Kerro tänne sitten kokemuksista ja koska alkoi valittamaan laihasta seoksesta.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85/95E10 miksaus
Tuossa mitsussa raja kulki siinä ehkäpä 40% alapuolella. Puolella tankilla vetäsi laihalle.
Veikkaisin että sinne 25-35% välille osuu säätöikkuna saabissakin.
Veikkaisin että sinne 25-35% välille osuu säätöikkuna saabissakin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: E85/95E10 miksaus
Teoriassa maksimi lambdakorjaus 25% riittää n. 50/50 e85/bensiini seossuhteeseen. Tämä edellyttää sitä, että kaikki on aivan kunnossa. Ei imuvuotoja, lambda kunnossa jne... Itse ajoin NG900 vaparilla 30-40% seoksilla ilman ongelmia kesällä. Lämpötilan lähestyessä nollaa saattoi silloin tällöin vaatia toista käynnistysyritystä.
Ahdetuissa en suosittele käyttämään E85:sta ilman softausta. Laihalla käymisen aiheuttamat vaurioriskit ovat sen verta suuremmat kuin vaparissa.
Onkohan kukaan T5:seen koittanut eFlexfuel-sarjaa? eFlexfuelin kotisivujen kautta T5:seen NG900:seen esim. tarjotaan tälläistä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6500933 ... tarvikkeet
Ahdetuissa en suosittele käyttämään E85:sta ilman softausta. Laihalla käymisen aiheuttamat vaurioriskit ovat sen verta suuremmat kuin vaparissa.
Onkohan kukaan T5:seen koittanut eFlexfuel-sarjaa? eFlexfuelin kotisivujen kautta T5:seen NG900:seen esim. tarjotaan tälläistä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6500933 ... tarvikkeet
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- Saab 9-3 2000
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: E85/95E10 miksaus
Okei, mulla turbo, taidan jättää kokeilematta. Tota olen katsellut itsekin, toinen vaihtoehto olis toi: https://holvi.com/shop/FuelFlexFinland/ ... c0f6e12fe/Pakari kirjoitti: ↑Pe Syys 06, 2019 17:18Ahdetuissa en suosittele käyttämään E85:sta ilman softausta. Laihalla käymisen aiheuttamat vaurioriskit ovat sen verta suuremmat kuin vaparissa.
Onkohan kukaan T5:seen koittanut eFlexfuel-sarjaa? eFlexfuelin kotisivujen kautta T5:seen NG900:seen esim. tarjotaan tälläistä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6500933 ... tarvikkeet
Re: E85/95E10 miksaus
Noissa jälkiasenteisissa sarjoissa oma mielipiteeni on sellainen, että sarja jossa tulee polttoaineen tunnistinanturi (etanolianturi) joka lisätään polttoainelinjaan toimii paremmin, eteenkin kylmissä olosuhteissa. eFlexfuelissa tulee anturi mukana mutta tuossa toisessa ei näyttäisi tulevan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85/95E10 miksaus
Nykyisillä E85 ja bensan hinnoilla ei sekoituksella ajaminen kuulosta kovinkaan hyvältä tavalta säästää. Jos ajoa on paljon diesel-mallin katsomisessa olisi järkeä. Taas jos ei aja paljoa, on vaivattominta ajaa sillä aineella, mihin se auto on tarkoitettu alunperin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85/95E10 miksaus
Jos ainetta saa pumpulla vaihdettua jotenkin helposti, niin moista voi harkita. Jos pitää kiertää uudestaan korttipäätteen kautta, niin pfft - vaiva peittää mahdollisen hyödyn.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: E85/95E10 miksaus
Ja jotkut haluavat koittaa vain testaamisen mielenkiinnosta.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.