9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
JHommasin ko Saabin muutamam viikko sitten, ajoin 98 ekan tankillisien, siten täytin aina puolikkaan E85-bensalla, kahden kolmannen täyttökerran jälkeen kone rupes "röpöttään" ja vedosta katosi osa. Nyt olen laittanut yhden tankillisen jo 98 mutta edelleen aina silloin tällöin, ja kiihdytysten jälkeen ilmenee uudelleen. Moottorin kelt. valopalaa ja kiidytyten jälkeen myös vilkkuu, tosin vilkkuminen häviä kun ajelee tasaisesti.
Onko vaan totuttelemista E85 vai mistä olisi kyse. Automaattivaihteisto tietysti takkuilee kun ei ole kunnolla vetoa...
Josk
Onko vaan totuttelemista E85 vai mistä olisi kyse. Automaattivaihteisto tietysti takkuilee kun ei ole kunnolla vetoa...
Josk
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Kuulostaa sytytyspuolan vialta.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
niih, T8 ilmeisesti kyseessä, vaan se RE85 adaptoitumen menee vartissa, ja se on siinä. Ei pidä röpöttää sen takia. Eli jotain muuta nyt kyseessä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Kiitoksia!
Eli vikakoodi esille?
yst
t. Joska
Eli vikakoodi esille?
yst
t. Joska
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Polttoainepaineet eri tilanteissa kertoisi onko pumpussa/suodattimessa/paineensäätimessä jitain vikaa. Vikakoodit kertonee yleisesti misfirestä muttei niistä juurisyy selviä.
Onhan autossa varmasti biopowersofta ? Vai luulopuhetta ?
Onhan autossa varmasti biopowersofta ? Vai luulopuhetta ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Merkintä siitä on huoltokirjassa (ilman leimaa), se siinä vähän epäilyttää. Oulun seudulta en löytänyt henkilöä, joka pystyisi tarkistamaan sen eli epävarmaa on. Nyt kun olen laittanut 400 km aikana 98 polttoaineeksi homma pelaa alemmilla kierroksilla mutta jos kiihdyttää kovasti alkaa röpöttelemään...
joska
joska
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
jaa näin ajateltuna, voihan sekin riski olla, vaan kyllähän täällä Suomessa pyritään että laitteet on luvatun mukaisia.Onhan autossa varmasti biopowersofta ? Vai luulopuhetta ?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Toistan itsenäni, mutta oireen kuvaus kuulostaa sytytyspuolan vialta. Mulla alkoi ihan samalla tavalla "röpöttämään" täyskiihdytyksessä, tehot leikkaantui ja moottorivalo vilkkui. Uudet puolat NeoBrosilta ja ongelma poistui. Paljonkun sun kolkilla on ajettu?
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Hyvä ehdotus!
Auto on juuri puolanvahto hommissa, on ajettu 230 000. Puolat oli itse asiassa vaihdettu huoltokirjan mukaan keväällä, mutta korjaajan mukaan halpispuolat,joista vikakoodi osoitti neljännen sylinterin virtavikaa...
Auto on juuri puolanvahto hommissa, on ajettu 230 000. Puolat oli itse asiassa vaihdettu huoltokirjan mukaan keväällä, mutta korjaajan mukaan halpispuolat,joista vikakoodi osoitti neljännen sylinterin virtavikaa...
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
4. sylinterin tulppa ja puola vaihdettu, korjasi tilanetta huomattavasti, nyt automatiikka vaihtaa sujuvasti ja käynti ok.
Kannattaisko vaihtaa loputkin puolat, vaihto näytti yksinkertaiselta...
Kannattaisko vaihtaa loputkin puolat, vaihto näytti yksinkertaiselta...
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
mitä nyt tuohon sanoisi, ne puolathan on melko uusia kun kerta vaihdettu keväällä, joskin "halpiksia", voivat hyvinkin toimia pitkään. Vaan teillä nyt hieman kokemusta jos vastaavaa sattuu uudestaan.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Alkuperäisillä puolilla pääsisi varmaan taas 200 tkm. https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... 4-12787707
Mä vaihdoin omaani puolat, kun mittarissa oli 202 tkm.
Mä vaihdoin omaani puolat, kun mittarissa oli 202 tkm.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Asiaa liipaten, miten tuo Neo:tla tilaaminen nykyään? Lätkästäänkö noihin mahdollisiin tilauksiin minkälaisia kuluja päälle, tullit yms..?
OG 9-3 Viggen
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Parikymppiä on postimaksu, sitten on arvonlisävero, onko se 24%? ja sitten tullimaksu: tosta voi arvioida https://tulli.fi/tullilaskuri#/
Joska
Joska
Re: 9-3 muunnettu keväällä e85-kulkuiseksi, pitääkö totuttaa biopolttoaineeseen?
Juuri noin menee. Postit riippuu tietty painosta, ja verot ja alvin joutuu maksamaan postit+tavaran hinta kokonaishinnasta. Olisko vielä ollut, että voit ostaa ne verottomilla hinnoilla NEOlta. viime kesänä sieltä ostin TTID:n turbopakosarjan NEOlta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96