No niin nyt rupeaa loppumaan ymmärrys.
ABS boksin tiivisteet vaihdettu, johtimet eristetty uudestaan.
ABS boksin liitin rasvattu "sähkö vaseliinilla"
mutta kuitenkin....aamulla lämpötila n.16 astetta ei mitään ongelmia, kun taas päivällä lämpötila n.25 astetta kaupungissa pyörimistä, varoitus valo/valot ei pala, auto parkkiin n.20minuuttia uudestaan ajoon ABS Anti Lock valot syttyivät, nestepumppu ei pyöri. Varoitus valot eivät sammu.
Kun ulkoilman lämpötila laskee n.20 asteeseen taas toimii ilman mitään murheita.
Anturit on mitattu ja puhdistettu, liitokset tarkastettu puhdistettu.
ABS boksi on vaihdettu, pumpun johto liitokset puhdistettu tarkastettu.
ABS Jarrurele,diodit, vaihdettu.
Painekytkin...??? johto liitos puhdistettu..muuten ei tarkastettu.
Voiko yo..vika johtua painekytkimestä..?
*kohta palaa käämit*
ABS VALO PALAA TAAS....!!!!!!
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
ABS VALO PALAA TAAS....!!!!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
n.2kk sitten vaihdoin sylintereihin uudet tiivisteet yms...ja siinä yhdeydessä nesteet vaihdettiin myös.
Jos se olisi anturi vika niin ainoastaan ANTI LOCK valo palaisi silloin
Niin jotain puolijohde vikaa minäkin epäilisin...mutta olisiko se tuo sähkömoottori..?
Onko siellä hiilet..? ( ettei se ole mikään kestomagneetti moottori )
Niin ja laakerointikin epäilyttää.
Jos se olisi anturi vika niin ainoastaan ANTI LOCK valo palaisi silloin
Niin jotain puolijohde vikaa minäkin epäilisin...mutta olisiko se tuo sähkömoottori..?
Onko siellä hiilet..? ( ettei se ole mikään kestomagneetti moottori )
Niin ja laakerointikin epäilyttää.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Meidän 2.3T CD teki viime kesänä samaa juttua kuumalla kelillä, sitten kun viileni niin valo sammui. Tuntui, että kun ilma lämpeni niin neste laajeni ja siten sitä olisi ollut "liikaa" säilössä ja ANTI LOCK -valo syttyi. Ja ilman viiletessä jarrunesteen pinta säiliössä taas laski ja kaikki oli taas normaalisti.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kyllähän tuo säiliö melko piripinnassa on, muuten se max merkintä pitääkö se tarkastaa niin että virrat on kytkettynä ja järjestelmä on täyttänyt paineakun, vai tarkastetaanko se sitten kun jarruneste on purkautunut akusta...?
TARKASTETAAN SILLOIN KUN JARRUNESTE ON PURKAUTUNUT PAINEAKUSTA..!
( eli pumppaa jarrua n.7-8 kertaa ilman että virrat on päällä, nyt jarrunesteen
pinta pitäisi olla siinä min ja max viivojen välissä. )
TARKASTETAAN SILLOIN KUN JARRUNESTE ON PURKAUTUNUT PAINEAKUSTA..!
( eli pumppaa jarrua n.7-8 kertaa ilman että virrat on päällä, nyt jarrunesteen
pinta pitäisi olla siinä min ja max viivojen välissä. )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#