Auton talvisäilytys - miten??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Auton talvisäilytys - miten??

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tarkoitus on siirtyä talveksi volkkarikuskiksi ja laittaa armas Saab talviteloille. Nyt kaivattaisiin asiantuntijoiden tietoja siitä kuinka käytännössä auton oikeaoppinen talvisäilytys tapahtuu.

Akku pois?
Rengaspaineet kolmeen?

Vai miten?

Kiitän ja kumarran.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auton talvisäilytys - miten??

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

HMK kirjoitti:Tarkoitus on siirtyä talveksi volkkarikuskiksi ja laittaa armas Saab talviteloille
:evil: :evil: :evil: Hyh hyh!!! :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

:D :D :D Heh heh arvasin. No lottovoittoa ei ole tullut vaikka kuinka olen yrittänyt joten farmari 9-5 jää edelleen haaveeksi, mutta tyydyn ilolla vanhaan luodin nopeaan 116hv:n GTI Golfiin :P
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

HMK kirjoitti::D :D :D Heh heh arvasin. No lottovoittoa ei ole tullut vaikka kuinka olen yrittänyt joten farmari 9-5 jää edelleen haaveeksi, mutta tyydyn ilolla vanhaan luodin nopeaan 116hv:n GTI Golfiin :P
Jep :wink: Täytyy aina välillä antaa kommenttia tuosta "sekakäytöstä" :wink:

Joo, ja mullakin jää edelleen se 9-5 Aero Wagon by Hirsch Performance (305 hv) haaveeksi :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

vaihda öljyt ennen talvea niin eivät sitten vanhat syövyttele talven aikana konetta ja kesällä voi suoraan sitten lähteä paanalle..
ja renkaisiin pientä ylipainetta ja miksiei ihan pukkien päälle/kevennys jottei alusta ja renkaat painu
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Itsekkin täytyy varmaan kuuppa jättää ulkosalle talveksi kun ei taida kattoa päänpäälle raukalle löytyä.. noh eiköhän tuo siellä pärjäile :)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Minulla lähtee 9-5 talviteloille jo kolmatta talvea taas joskus marraskuussa.

Akkua olen lataillut ~kerran kuussa ja samalla olen myös käyttänyt konetta ja painellut hiukan samalla jarruja, ettei mikään paikka jumiutuisi... :roll:
Riippuu vähän säilytyspaikasta, mutta suosittelen auton pesua ja vahausta ennen säilytystä, niin on sitten ainakin mukavampaa ottaa auto taas käyttöön keväällä.

( ... ja Tonnarilla meinaan ajaa nyt talvella... :D )
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

-

Viesti Kirjoittaja jari »

ja matkailuvaunutarvikeliikkeestä sellainen ilman kuivaus pallo sisälle,ei ensimmäisenä ala homehtuu jos vaikka tulee leuto talvi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabisti2 kirjoitti:( ... ja Tonnarilla meinaan ajaa nyt talvella... :D )
Oikein! :D Ei siis enää mitään Taunusta tai Pösöä Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mimmi kirjoitti:Mitäs, jos kokeiltaisiin luoteja siihen "luodinnopeaan" :lol:
Saataisiin sinullekin oikeanmerkkinen "kakkosautokin", kuten Mustilla on.

Olen jo kilometrin päässä ennenkuin ehdit vetää liipasimesta 8)

Kakkossaabi oli vakavasti mielessä, mutta volkku muodostui sopivaksi kompromissiksi. Eli aloitellaan ensin tällä Saksan ihmeellä. Sitten kun uudempien Saabien hinnat vielä laskevat niin palataan ruotuun.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kiitos hyvistä kommenteista. Lämmin autotalli on tiedossa. Pukeille en autoa tosin voi pistää. Auto on tarkoitus myös fixata kuntoon ennen talviunta.

Yksi kysymys tuli mieleen. Jos tuon akunkengän irroittaa mitä se tekee varashälyttimelle ja muutenkin kannattaako pitää häly päällä kun se vie kuitenkin virtaa (jos akku on käytössä)?

Ja vielä lopuksi viimeinen kommentti tuohon merkinvaihtoon. En uskaltanut siirtyä todella vanhaan tonnariin kun itsellä oli aikaisemmin 2.3 turbo tonnari, jonka korjauksiin meni omaisuus ja kun budjetissa oli pakko pysyä ja japsilla en aja niin..... Mutta saabisti tässä varmasti ollaan todennäköisesti hautaan asti! :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

HMK kirjoitti:Sitten kun uudempien Saabien hinnat vielä laskevat niin palataan ruotuun.
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8i Business Linear: 29400€ - 4%:n käteisalennus (1176€) = 28224€

Sisältää ACC:n (+jäähdytetty hanskalokero), nahkapäällysteisen ratin audionappeineen, nahkapäällysteisen vaihdekepin nupin ja 16" aluvanteet :wink:

Toisaalta sitä voi odottaa sen 9-2x:n tuloa eurooppaan :evil: pel Astman alustalle, jos se sitten olisi halvempi kuin tuo 9-3 SS 1.8i. Mutta voi mahdollisesti joutua odottamaan melko pitkään :?: :?: :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

116HP...?
Luodinnopea...?

No jopas nyt jotakin... :lol:
Kylläpä on vähän laitettu GTI malliin.
i Satkussakin on jo 118HP.... :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

9000CD23T kirjoitti:116HP...?
Luodinnopea...?

No jopas nyt jotakin... :lol:
Kylläpä on vähän laitettu GTI malliin.
i Satkussakin on jo 118HP.... :lol:
= Saksalaisten käsitys "urheilullisesta" autosta vuonna 1992-96 :D :D :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Motonetissä näin jotain moottorin kausisäilytysainetta (liqui moly). Ei ole kyllä mitään kokemusta ko. aineesta.
En ehkä itse Viggeniin uskaltais moista ruiskutella, johonkin vanhempaan ehkä..

Tossa kyllä puhutaan vain venemoottoreista ja ruohonleikkureista...
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... careengine


OT: mutta olen pitkään ihmetellyt kun saab tuntuu olevan niitä harvoja automerkkejä jolla ei ole GT/GTi/GSi malleja, ei tarvii saabeja merkeillä ja tarroilla virittää :wink:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin