9000+RE85
Re: 9000+RE85
En nyt yhdeltä istumalta löytänyt faktatietoa, että kestääkö ne 9000:n bensapumpun ämpärin letkut etanolia vai ei?
Onko tietoa mikä käytännön ero on etanolin kestävällä pumpulla verrattuna normaaliin, muutakuin hinta?
Onko tietoa mikä käytännön ero on etanolin kestävällä pumpulla verrattuna normaaliin, muutakuin hinta?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: 9000+RE85
Pumppu vaihdettu. Nykiminen jatkuu edelleen. Kiihdyttäessä siis heti kun kaasua hipaisee hirveä nytkäisy ja kun tasoittuu menee laihalle ja meno hyytyy. Tasakaasulla meno on tasaista, normaalia siis. Apuja kaivataan, 50 litraa viinaa vielä tankissa...
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 9000+RE85
Onko autossa siis laajakaista kiinni kun pystyt näkemään että menee laihalle ?
- Onko softan kartat testattu vastaavassa autossa toimivaksi ? Toimiko auto bensalla vastaavilla ahtopaineilla moitteetta ?
- Koska tulppia on vaihdettu viimeksi ?
- Onko sytkäkasettia kokeiltu takuulla ehjää yksilöä ?
- Onko softan kartat testattu vastaavassa autossa toimivaksi ? Toimiko auto bensalla vastaavilla ahtopaineilla moitteetta ?
- Koska tulppia on vaihdettu viimeksi ?
- Onko sytkäkasettia kokeiltu takuulla ehjää yksilöä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000+RE85
Onko polttoainelinjan takaisku tsekattu?Tonnari88 kirjoitti:Pumppu vaihdettu. Nykiminen jatkuu edelleen. Kiihdyttäessä siis heti kun kaasua hipaisee hirveä nytkäisy ja kun tasoittuu menee laihalle ja meno hyytyy. Tasakaasulla meno on tasaista, normaalia siis. Apuja kaivataan, 50 litraa viinaa vielä tankissa...
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: 9000+RE85
No tänään katsottiin softa uusiksi ja suutinvakio oli pielessä. Ongelmat johtuivat siis osittain tästä. Hieman sivuaa asiaa, mutta seuraavanlainen ongelma ilmeni seuraavaksi.
Kun laittaa virrat päälle check engine valo syttyy ja ilmoittaa liian laihasta seoksesta. Ajossa nollattiin valo ja ei syty ajaessa päälle uudestaan. Mutta kun auton sammutta ja laittaa virratkin päälle, niin valo syttyy uudelleen. Ongelma on ainoastaan etanoliboxin kanssa. Kokeiltiin bensasoftalla, jolloin valo ei syty. Kokeiltiin T5.2 purkilla sekä T5.5 että T5.2 softalla ja sytty molemmilla kerroilla. Samoin tehtiin T5.5 purkin kanssa. Sytty silloinkin molemmilla eri softilla. Ja korostan että vikakoodin nollauksen jälkeen valon syttymiseen riittää ainostaan virtojen päälle laittaminen. Onko kellään muulla ikinä ollut vastaavaa?
Kun laittaa virrat päälle check engine valo syttyy ja ilmoittaa liian laihasta seoksesta. Ajossa nollattiin valo ja ei syty ajaessa päälle uudestaan. Mutta kun auton sammutta ja laittaa virratkin päälle, niin valo syttyy uudelleen. Ongelma on ainoastaan etanoliboxin kanssa. Kokeiltiin bensasoftalla, jolloin valo ei syty. Kokeiltiin T5.2 purkilla sekä T5.5 että T5.2 softalla ja sytty molemmilla kerroilla. Samoin tehtiin T5.5 purkin kanssa. Sytty silloinkin molemmilla eri softilla. Ja korostan että vikakoodin nollauksen jälkeen valon syttymiseen riittää ainostaan virtojen päälle laittaminen. Onko kellään muulla ikinä ollut vastaavaa?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 9000+RE85
Niinhän se vikavalologiikka toimii joidenkin vikasyiden kanssa. Ajossa todetaan vaikkapa liian suuri soputustarve ja vika talletetaan odottamaan seuraavaa starttia jolloin läväytetään CE valo päälle.
Jos viittaa laihaan seokseen niin syy ei välttämättä ole softassa vaan voi olla myös lambda vanhentunut joka on sitä mieltä että seos on laihalla (joka taas johtaa trionicin logiikassa positiiviseen sopeutukseen ja laihan seoksen vikakoodiin). Tilastollisesti näyttäis siltä että vanha lambda saattaa herkemmin etanolilla alkaa tekemään tuota ilmiötä vaikka bensalla on toiminutkin oikein/välttävästi.
Jos viittaa laihaan seokseen niin syy ei välttämättä ole softassa vaan voi olla myös lambda vanhentunut joka on sitä mieltä että seos on laihalla (joka taas johtaa trionicin logiikassa positiiviseen sopeutukseen ja laihan seoksen vikakoodiin). Tilastollisesti näyttäis siltä että vanha lambda saattaa herkemmin etanolilla alkaa tekemään tuota ilmiötä vaikka bensalla on toiminutkin oikein/välttävästi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000+RE85
Kiitokset Vesalle taas. Lambda on toiminut jo bensasoftalla hitaasti. Täytyy aloittaa sen vaihdolla.vesa67 kirjoitti:Niinhän se vikavalologiikka toimii joidenkin vikasyiden kanssa. Ajossa todetaan vaikkapa liian suuri soputustarve ja vika talletetaan odottamaan seuraavaa starttia jolloin läväytetään CE valo päälle.
Jos viittaa laihaan seokseen niin syy ei välttämättä ole softassa vaan voi olla myös lambda vanhentunut joka on sitä mieltä että seos on laihalla (joka taas johtaa trionicin logiikassa positiiviseen sopeutukseen ja laihan seoksen vikakoodiin). Tilastollisesti näyttäis siltä että vanha lambda saattaa herkemmin etanolilla alkaa tekemään tuota ilmiötä vaikka bensalla on toiminutkin oikein/välttävästi.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: 9000+RE85
Mites käy jos etanolisoftalla ajelee pelkällä 95E litkulla? Pitäis tankata eka tankillinen RE85 taas talven jälkeen ja tankissa pelkkää bensaa
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: 9000+RE85
^käy aika rikkaalla, voi olla että sytyttää CE-valon seoksen vuoksi. Katti ei välttämättä tykkää hyvää.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: 9000+RE85
Ok, entä voiko 20MHz softan laittaa 16MHz ECU:n
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: 9000+RE85
Ihan oikeesti; koskaan ei ole mulla ollut vaikeuksia sekoitella 16/20Mhz ecuja ja erilaisia binäärejä. Ihan haluaisin saada tietoon mikä binääri ei pyöri 16MHz:n ecussa ja todeta itse olevani väärässä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000+RE85
Nostellaas vähän...
Olikos nyt niin, että lyhytlohko-matalapaineturboissa ei ole vakiona magneettiventtiiliä, jota vaaditaan tehojen nostoon peruslukemista, mutta näihin kuitenkin pystyy etanolisoftan laittamaan ilman magneettiventtiilin hommaamista? Näin ymmärsin aiempien vastausten kertailun perusteella.
Jos edellämainittu pitää paikkaansa, niin minkälaiset vaikutukset alkoholisoinnilla olisi noin esimerkiksi 2.3t:n lukemiin (alunp. 170hv/260Nm)? Tippuuko vai nouseeko?
Olikos nyt niin, että lyhytlohko-matalapaineturboissa ei ole vakiona magneettiventtiiliä, jota vaaditaan tehojen nostoon peruslukemista, mutta näihin kuitenkin pystyy etanolisoftan laittamaan ilman magneettiventtiilin hommaamista? Näin ymmärsin aiempien vastausten kertailun perusteella.
Jos edellämainittu pitää paikkaansa, niin minkälaiset vaikutukset alkoholisoinnilla olisi noin esimerkiksi 2.3t:n lukemiin (alunp. 170hv/260Nm)? Tippuuko vai nouseeko?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000+RE85
Ei ole mankkuvenaa matalapaine T5:ssa ei. Ja voi päivittää softan toimimaan E85:lla ilmankin, lukemiin vajaa 10% lisää. Kulkeehan se mutta jos tuntuvaa eroa hakee niin mankku sinne pitää lisätä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000+RE85
Eipä niissä sitä mankkua ole. Etanolikäyttöön sen tietysti saa, eihän se vaadi periaatteessa kuin muutaman arvon muuttamista.
Tehomäärälle tuskin ihmeitä etanolisoimalla tapahtuu, kun ahtopaine ei mihinkään nouse. Mutta ei liene ylivoimaista hankkia t7-mankku ja joku foorumin softaguruista tekee sulle softan siihen (jopa asentaa sen mankunkin). Tällöin pääsee yli 200 hv lukemiin, eikä hintaa varmaan tule kuin pari sataa...
Tähän vielä lisättäköön, ettei ainakaan omilla kokemuksilla etanoliajolla rahallisesti paljoa säästä, jotain ~10% on omat empiiriset havainnot. Siihen jos vielä aikoo öljyjä tiheämmin vaihdella niin taloudellinen hyöty jää aika ohkaiseksi, ellei sitten haluja ole enempää tehopuolelta iloa hakea.
Näköjään Vesa kerkeskin jo ensin...
Tehomäärälle tuskin ihmeitä etanolisoimalla tapahtuu, kun ahtopaine ei mihinkään nouse. Mutta ei liene ylivoimaista hankkia t7-mankku ja joku foorumin softaguruista tekee sulle softan siihen (jopa asentaa sen mankunkin). Tällöin pääsee yli 200 hv lukemiin, eikä hintaa varmaan tule kuin pari sataa...
Tähän vielä lisättäköön, ettei ainakaan omilla kokemuksilla etanoliajolla rahallisesti paljoa säästä, jotain ~10% on omat empiiriset havainnot. Siihen jos vielä aikoo öljyjä tiheämmin vaihdella niin taloudellinen hyöty jää aika ohkaiseksi, ellei sitten haluja ole enempää tehopuolelta iloa hakea.
Näköjään Vesa kerkeskin jo ensin...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000+RE85
Elikkä olin oikeilla radoilla ajatuksissani. Aattelin lähinnä että jos samoissa arvoissa pysytään tai on pientä nousua ilman venttiiliäkin niin pitäisi riittää ihan hienosti. Eiliseen asti oli kiikarissa 2.3tA johon pienikin säästö polttoainetaloudessa olisi ollut tarpeen; nyt kun se ehti mennä kaupaksi ja valikoima koostuu manuaaleista ei tuolla ole yhtä suurta merkitystä (bensallakin pa-kulut suurinpiirtein samoissa uomissa B212:n kanssa) mutta kyllä reilun euron litrahinta silti aina ilahduttaa kolkkia tankatessa.
Kysytään ny samalla kertaa että pitääkö tonnarinkin ecua jotenkin modailla softaamisen edellytyksenä kuten kolkissa vai onko nopeampi plug and play?
Ja lienee nilkan asennollakin merkitystä etanolin säästöön, jos samassa paketissa tulee merkittävästi lisätehoa ja sitä käyttää niin näyttää varmaan väkisin lukemat pahalta...
Kysytään ny samalla kertaa että pitääkö tonnarinkin ecua jotenkin modailla softaamisen edellytyksenä kuten kolkissa vai onko nopeampi plug and play?
Ja lienee nilkan asennollakin merkitystä etanolin säästöön, jos samassa paketissa tulee merkittävästi lisätehoa ja sitä käyttää niin näyttää varmaan väkisin lukemat pahalta...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22