Jep. Toi on MY2007. Uudempi kojelauta sekä vanhempi keula + perä on selkeimmät tuntomerkit.jusahh kirjoitti:MY07?: http://bytbil.com/bilar/saab/9-3/nvddqe ... LQSg4ACxaA!
Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Ko. auto on MY07. Kojetaulusta tunnistaa helpoiten onko 06 vai 07. Faceliftistä taas onko 07 vai 08.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
https://fordonsfraga.transportstyrelsen ... ordon.aspx
Tuonne kun heittää rekisterinumeron (olettaen että se on tarjolla), voi katsoa VIN-koodin kymmenennestä merkistä vuosimallin.
Suomalaisten autojen osalta sama onnistuu Bilteman nettisivujen avulla.
Toki 07-08-kolkkien tapauksessa tunnistaminen on tosiaan melkoisen helppoa muutenkin, mutta noin yleisohjeena.
Tuonne kun heittää rekisterinumeron (olettaen että se on tarjolla), voi katsoa VIN-koodin kymmenennestä merkistä vuosimallin.
7 = 2007Identifieringsnummer: YS3FB55F071004237
Suomalaisten autojen osalta sama onnistuu Bilteman nettisivujen avulla.
Toki 07-08-kolkkien tapauksessa tunnistaminen on tosiaan melkoisen helppoa muutenkin, mutta noin yleisohjeena.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Hiukan on Hallqvists Bil AB kusettamassa ostajaa heidän ilmoituksessaan on näin:
En ägare=yksi omistaja.
ja transport styrelsen antaa sen oikean tiedon eli Antal ägare: 4 eli omistaja määrä 4.
Auton ensimmäinen omistaja on aina se liike joka auton uutena myy. Eli kun ostat uuden auton jälleenmyyjäliikkeestä niin olet toinen omistaja.
En ägare=yksi omistaja.
ja transport styrelsen antaa sen oikean tiedon eli Antal ägare: 4 eli omistaja määrä 4.
Auton ensimmäinen omistaja on aina se liike joka auton uutena myy. Eli kun ostat uuden auton jälleenmyyjäliikkeestä niin olet toinen omistaja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Noh pientä viilausta ain tekstissä. Oma periaate on aina nostaa auto ylös ostolosuhteissa ja sitten käydään myyvän tahon kassa katsastusproseduuri, mukana vihko+kynä sekä Kummelista tuttu "alapallo on väljä....kshhhh!!!"
Kiitos vinkeistä. Pitääpä kattoa toi VIN aina jos pystyy. Toi 2007 on houkutteleva, koska siinä onnistuu biopowerointi helposti ja hinnassa yleensä vähän näkyy tuo pre-facelift. Itse taas tykkään enemmän vanhemmasta lookista.
Hommasin maalinpaksuusmittarin, joka on eriittäin voimakas työkalu autokaupoilla. Eräs saksalainen myyjä on melkeen kusassut alleen kaivaessani tuota esiin kuin Lugeria holsterista samalla, kun hän selitti kuinka priima yksilö on kyseessä.
http://www.autopflegeforum.eu/testcrew/ ... c_0836.jpg
http://www.kimrok.fi/sivut/pinnanpaksuu ... uusmittari
Kiitos vinkeistä. Pitääpä kattoa toi VIN aina jos pystyy. Toi 2007 on houkutteleva, koska siinä onnistuu biopowerointi helposti ja hinnassa yleensä vähän näkyy tuo pre-facelift. Itse taas tykkään enemmän vanhemmasta lookista.
Hommasin maalinpaksuusmittarin, joka on eriittäin voimakas työkalu autokaupoilla. Eräs saksalainen myyjä on melkeen kusassut alleen kaivaessani tuota esiin kuin Lugeria holsterista samalla, kun hän selitti kuinka priima yksilö on kyseessä.
http://www.autopflegeforum.eu/testcrew/ ... c_0836.jpg
http://www.kimrok.fi/sivut/pinnanpaksuu ... uusmittari
EX: 9³SS BioPower
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Ruottalaisen auton VINin muuten voi selvittää myös Biltema,se-sivuilta Suomen tapaan.
Omistajien todellisen ja virallisen määrän ero voi muuten olla suuri. Edellinen kolkkini oli ollut ensin autokaupan, sitten erään yhdistyksen (TJ:llä työsuhdeautona), sitten tämän TJ:n omissa nimissä, sitten pari päivää merkkiliikkeen, sitten autokaupan josta minä sen ostin. Olin siis virallisesti auton kuudes omistaja, mutta todellisuudessa auton toinen käyttäjä.
Omistajien todellisen ja virallisen määrän ero voi muuten olla suuri. Edellinen kolkkini oli ollut ensin autokaupan, sitten erään yhdistyksen (TJ:llä työsuhdeautona), sitten tämän TJ:n omissa nimissä, sitten pari päivää merkkiliikkeen, sitten autokaupan josta minä sen ostin. Olin siis virallisesti auton kuudes omistaja, mutta todellisuudessa auton toinen käyttäjä.
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Moro!
Tuli tuossa hommattua Saab 9-3 1.8t 2.0 vuosimallia 2004.
Kovasti kiinnostaisi tuo flexifueliksi päivittäminen ja tuossa ketjun alussa onkin jo kirjoitettu mitä se vaatii.
Kyselisin lähinnä toimenpiteen hintaa (itse en osaa tehdä mitää) ja missä kannattaisi vaasan seudulla muutos suorittaa?
Ja onko tosta päivityksen seurauksena ilmestynyt jotain ongelmia?
Tuli tuossa hommattua Saab 9-3 1.8t 2.0 vuosimallia 2004.
Kovasti kiinnostaisi tuo flexifueliksi päivittäminen ja tuossa ketjun alussa onkin jo kirjoitettu mitä se vaatii.
Kyselisin lähinnä toimenpiteen hintaa (itse en osaa tehdä mitää) ja missä kannattaisi vaasan seudulla muutos suorittaa?
Ja onko tosta päivityksen seurauksena ilmestynyt jotain ongelmia?
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Ihan täällä Vaasassahan tuo onnistuu sekä ohjelmointi että asennus, laita vaan sähköpostia tarvittaessa. Kustannukset on softan osalta 200e, asennustyöt n. 100e (suuttimet, IDM, ECU). Osien hinta riippuu mistä ne hankit.
Ei nyt sen suurempia ongelmia, manuaalivaihteisen kytkimen kesto on etanolin väännöillä kovilla jos kaikki hyöty otetaan irti. Rajoittaakkin toki voi vääntöjä. Etanoliadaptaatio polttoaineen vaihdon yhteydessä on usein etenkin 03-04 autoissa tarpeen pakottaa käynnistymään ecun sulaketta irti käyttämällä.
Ei nyt sen suurempia ongelmia, manuaalivaihteisen kytkimen kesto on etanolin väännöillä kovilla jos kaikki hyöty otetaan irti. Rajoittaakkin toki voi vääntöjä. Etanoliadaptaatio polttoaineen vaihdon yhteydessä on usein etenkin 03-04 autoissa tarpeen pakottaa käynnistymään ecun sulaketta irti käyttämällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-3, FlexFuel (9-3SS/SC/CV)
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Laitan sinulle sähköpostia kun tuosta tulee ajankohtaisemmaksi ja hyvä tietää että Vaasasta löytyy osaava tekijä.
Laitan sinulle sähköpostia kun tuosta tulee ajankohtaisemmaksi ja hyvä tietää että Vaasasta löytyy osaava tekijä.