VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Ääni melkolailla tuollainen, muttei kuitenkaan noin metallinen. Ehkä enemmän sellainen muovi muovia vasten hankaus ääni.
Saabissa nyt karvan vajaa 99tkm ja parin viikon sisällä olen ajatellut jakopää rempan teettää.
Saabissa nyt karvan vajaa 99tkm ja parin viikon sisällä olen ajatellut jakopää rempan teettää.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Varmaan lähes kaikki ovat tästä jo tietoisia, mutta laitetaan nyt tännekkin:
Merkkihuollossa vaihtuu nyt jakoremmi kilkkeineen vesipumpun kera kohtuu edullisesti 13.6.2014 asti.
Saab 9-3 / 9-5 TiD
(120hv/150hv)
499€
Saab 9-3 TTiD
(180hv)
529€
NG9-5:n TiD:lle tarjosi paikallinen huolto hommaa hintaan 530€
Merkkihuollossa vaihtuu nyt jakoremmi kilkkeineen vesipumpun kera kohtuu edullisesti 13.6.2014 asti.
Saab 9-3 / 9-5 TiD
(120hv/150hv)
499€
Saab 9-3 TTiD
(180hv)
529€
NG9-5:n TiD:lle tarjosi paikallinen huolto hommaa hintaan 530€
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Käytin auton jakopää rempassa merkkiliikkeessä. Kilsoja 95tkm ja vanha pumppu pyöri hyvin eikä vuotanut. Auto otettu 5/2008. Olisiko se sitten niin että 09:ssä olisi enemmän huonoja vesipumppuja?
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Meillä myös 5/08 ja vinkui kyllä vajaassa satkussa.
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Haluaisitteko selventää uudelle Saabin omistajalle mikä tämä tarjous on? Merkkiliikkeiden nettisivuilta en löytänyt ko. tarjousta. Kiitos!mike kirjoitti:Varmaan lähes kaikki ovat tästä jo tietoisia, mutta laitetaan nyt tännekkin:
Merkkihuollossa vaihtuu nyt jakoremmi kilkkeineen vesipumpun kera kohtuu edullisesti 13.6.2014 asti.
Saab 9-3 / 9-5 TiD
(120hv/150hv)
499€
Saab 9-3 TTiD
(180hv)
529€
NG9-5:n TiD:lle tarjosi paikallinen huolto hommaa hintaan 530€
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... nge-offer/Telamiina kirjoitti:Haluaisitteko selventää uudelle Saabin omistajalle mikä tämä tarjous on? Merkkiliikkeiden nettisivuilta en löytänyt ko. tarjousta. Kiitos!
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Myydään palstalla näyttäisi olevan taas 1.9 tids kone kaupan, josta on katkennut jakohihna. Kilsoja 150tkm.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Mietintää vesipumpusta.täällä keskisuomessa 2 kpl ad:lta ostettuja pumppuja mennyt alle vuodessa kilometreja ei kertynyt kun 20tkm.huomattu vuoto ennen särkymistä.en ostaisi omaani kun alkuperäisen.
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Vaihdoin tuossa vapaapäivän ratoksi vesipumpun ja jakoremmin kiristimineen ja apupyörineen. Siihen loppui kihnuttava ääni tyhjäkäynnillä. Vesipumpussa ei ollut merkkejä vuodosta. Kilometrejä 86 630. Osat alkuperäisosia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Työkaverilla katkesi MY08:sta reippaat 130tkm ajetusta jakoremmi. Alkuperäinen oli. Eli eipä ole tuulesta temmattu tämä konsensus tuosta 4v/100tkm-120tkm vaihtovälistä...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Melkein 100kpl 1.9 dieseliä olen ohjelmoinut, ja sen verran monta tarinaa vesipumpun (joskus syynä on ollut myös kiristinrulla) aiheuttamasta jakopään hajoamisesta olen kuullut, että itse vaihtaisin 100tkm kohdalla aina.
Onni onnettomuudessa on, että lähes aina vaurio rajoittuu katkenneisiin keinuvipuihin jotka suojelevat venttiileitä. Eli kantta ei tarvitse tavallisesti irroittaa, TTiD:ssä on kokemuksen perusteella hieman suurempi riski venttiilivauriolle.
Onni onnettomuudessa on, että lähes aina vaurio rajoittuu katkenneisiin keinuvipuihin jotka suojelevat venttiileitä. Eli kantta ei tarvitse tavallisesti irroittaa, TTiD:ssä on kokemuksen perusteella hieman suurempi riski venttiilivauriolle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Itse kuulin, että Oulun Aineen pojat oisivat sanoneet, että heidän mielestään remelijumppa pitäs tehä 75tkm välein. Ja pihalla on kokoajan jonossa remmikatkenneita tiisseleitä joilla ajettu 100tkm (remmillä). Itse kyllä aijon pitää ton 75-100tkm välin, en enempää.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Omassa oli katkennut 217 tkm kohdalla ja faijan vastaavassa olikohan 118tkm kohdilla.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Eikös oulussa mystinen avaruuspöly katkonut muidenkin automerkkien hihnoja?anttimak kirjoitti:Itse kuulin, että Oulun Aineen pojat oisivat sanoneet, että heidän mielestään remelijumppa pitäs tehä 75tkm välein. Ja pihalla on kokoajan jonossa remmikatkenneita tiisseleitä joilla ajettu 100tkm (remmillä). Itse kyllä aijon pitää ton 75-100tkm välin, en enempää.
Omassa autossani hihna vaihdettu viime kuussa. Neljän vuoden päästä on sille kertynyt matkaa nykyisillä ajomäärillä jotain 30-35 tkm. Saas nähdä raaskiiko vaihtaa vielä siinä kohtaa...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: VAROITUS 1.9-dieselien vesipumppuongelmista
Vois olla hyvä, kai ne monet starttauksetkin sitä kuluttaa vrt esim yhdessä vuodessa 150tkm.AZP kirjoitti:Eikös oulussa mystinen avaruuspöly katkonut muidenkin automerkkien hihnoja?anttimak kirjoitti:Itse kuulin, että Oulun Aineen pojat oisivat sanoneet, että heidän mielestään remelijumppa pitäs tehä 75tkm välein. Ja pihalla on kokoajan jonossa remmikatkenneita tiisseleitä joilla ajettu 100tkm (remmillä). Itse kyllä aijon pitää ton 75-100tkm välin, en enempää.
Omassa autossani hihna vaihdettu viime kuussa. Neljän vuoden päästä on sille kertynyt matkaa nykyisillä ajomäärillä jotain 30-35 tkm. Saas nähdä raaskiiko vaihtaa vielä siinä kohtaa...
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99