omassa tonnarissa reistaa lukko myös. Sytytysvirrat kun laittaa päälle niin pelkästään ajovalot syttyvät, eli mitkään merkkivalot mittaristossa yms ei syty. Ja kun yrität käynnistää niin startti pyörii muttei käynnisty. Ja välillä tuntuu takertelevan avainkin lukossa. Myös kuskin oven lukossa.
Virtalukon pohja ilmeisesti vikana?
Virtalukko-ongelmia
Re: Virtalukko-ongelmia
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Re: Virtalukko-ongelmia
Mites kannattaako tehdä mitään ennakoivia toimenpiteitä jos lukko ei reistaile mitenkään, mutta eiköhän tuo alkuperäinen ole ja laukeaa varmaan jossain vaiheessa kun näin yleistä tuntuu olevan?
Patruuna irti ja putsaus + kuivavoiteluaine? Vai annanko olla ja kovaa ajoa?
Patruuna irti ja putsaus + kuivavoiteluaine? Vai annanko olla ja kovaa ajoa?
Re: Virtalukko-ongelmia
voithan lähettää patruunan avaimen kera huollettavaksi. pari kymppiä ja voit olla huoleti sen jälkeen.
lukkosepän ohjeistuksen mukaisesti en enää laita lukkoihin muuta kuin aseöljyä. vanha patruuna voi rasvaamisen jälkeen mennä radikaalisti huonommaksi.
lukkosepän ohjeistuksen mukaisesti en enää laita lukkoihin muuta kuin aseöljyä. vanha patruuna voi rasvaamisen jälkeen mennä radikaalisti huonommaksi.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Virtalukko-ongelmia
Tiedoksi,
Myös Joensuun Prismassa J&J Avainsuutarit OY kunnostaa Saabin virtalukkoja..
Kävin noutamassa tänään omani kunnostettuna ja uudella avaimella.
Hintaa tuli 70eur.
terv. Jusa
Myös Joensuun Prismassa J&J Avainsuutarit OY kunnostaa Saabin virtalukkoja..
Kävin noutamassa tänään omani kunnostettuna ja uudella avaimella.
Hintaa tuli 70eur.
terv. Jusa
Saab 9-5 Aero autom. 2003, Saab 9000: 2.3TA CDE -97, 2.0t CD -96 RE85;
Exät: Saab 9000: 2.0i CD vm.1988,2.0 CDTA vm.1990,2.0tA CSE vm.1997, sekä Saab 900 2.1 Classic -93.
Hondat: VFR 800 fi vm.2000 (ex), Seven Fifty 750 vm.1995 (ex ja nyx.) Jäsen 3131
Exät: Saab 9000: 2.0i CD vm.1988,2.0 CDTA vm.1990,2.0tA CSE vm.1997, sekä Saab 900 2.1 Classic -93.
Hondat: VFR 800 fi vm.2000 (ex), Seven Fifty 750 vm.1995 (ex ja nyx.) Jäsen 3131
Re: Virtalukko-ongelmia
Mulla laukes tänään virtalukon pohja, ei enää palautunu START-asennosta itsekseen ja aiheutti ikävää starttimoottorin rällätystä. Lisäksi kun käänsi starttauksen jälkeen takaspäin niin saatto jäädä asentoon jossa palo mittaritaulussa random-varotusvaloja.
Purkasin sitten samalla lukkopesän atomeiksi ja merkkasin haitat yksitellen paperille purkaessa. Niissä on kirjainyhdistelmillä (esim. S0, Y3, S7. jne.) merkitty haittojen tunnus. Kaikki roippeet tärpättiin lillumaan ja hammasharjalla puhtaaks. Sitten kuivaus, kasaus ja testaus. Hehe, ei käänny lukko mihinkään. Selitys tälle täytyy olla se, että vanhoilla paskoilla haitat liikkui vaan rajallisen määrän ja ei tulleet riittävästi ulos jumittaakseen lukkoa. Tästä syystä ne CRC ja muut liuottavat aineet lukkoon suihkutettuna varmasti jumittaa sen! Pahimmat haitat oli puhdistettuna n. 1 mm ulkona pesästä vaikka oikea avain sisällä. Pikakorjauksena avain sisällä nauhahiomakoneessa haitat pesän kanssa tasaan ja yksitellen pienellä viilalla siistiminen. AVOT, lukko pelaa kuin unelma.
Sitten vielä intin aseöljyssä koko pesä uittamaan ja kasaan. Hyvin pelaa. Toki lukkoseppä tekee varmaan parempaa jälkeä, mutta jos haitat joutuu seppä kuitenki uusimaan niin ei tuossa pikakorjauksessa mitään menetä.
P.S. Jos näin teette, niin pitäkää huoli siinä hioessa, että avain pysyy pesässä kokoajan, pienikin lipsaus ja haitat on seinillä / käyttökelvottomia.
Purkasin sitten samalla lukkopesän atomeiksi ja merkkasin haitat yksitellen paperille purkaessa. Niissä on kirjainyhdistelmillä (esim. S0, Y3, S7. jne.) merkitty haittojen tunnus. Kaikki roippeet tärpättiin lillumaan ja hammasharjalla puhtaaks. Sitten kuivaus, kasaus ja testaus. Hehe, ei käänny lukko mihinkään. Selitys tälle täytyy olla se, että vanhoilla paskoilla haitat liikkui vaan rajallisen määrän ja ei tulleet riittävästi ulos jumittaakseen lukkoa. Tästä syystä ne CRC ja muut liuottavat aineet lukkoon suihkutettuna varmasti jumittaa sen! Pahimmat haitat oli puhdistettuna n. 1 mm ulkona pesästä vaikka oikea avain sisällä. Pikakorjauksena avain sisällä nauhahiomakoneessa haitat pesän kanssa tasaan ja yksitellen pienellä viilalla siistiminen. AVOT, lukko pelaa kuin unelma.
Sitten vielä intin aseöljyssä koko pesä uittamaan ja kasaan. Hyvin pelaa. Toki lukkoseppä tekee varmaan parempaa jälkeä, mutta jos haitat joutuu seppä kuitenki uusimaan niin ei tuossa pikakorjauksessa mitään menetä.
P.S. Jos näin teette, niin pitäkää huoli siinä hioessa, että avain pysyy pesässä kokoajan, pienikin lipsaus ja haitat on seinillä / käyttökelvottomia.
Re: Virtalukko-ongelmia
Tiedoksi virtalukon pohjia etsiville..
www.skruvat.fi löytyy, hinta postikuluineen 48 euroa.
Osa tuli 3 päivässä postiin ja osan päällä Saab-teksti ja osanumero.
www.skruvat.fi löytyy, hinta postikuluineen 48 euroa.
Osa tuli 3 päivässä postiin ja osan päällä Saab-teksti ja osanumero.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Virtalukko-ongelmia
Nämä ohjeet oli tarpeen tuossa alkuviikosta. Katsastuksen jälkeen alkoi avain temppuilla kunnolla, vaikka oireita on ollut jo koko 11 vuoden ajan mitä auto on mulla ollut omistuksessa. Lopputuloksena lukkopesän irrotus vaati apinapihtejä, ei onneksi mitään sen järeämpää. Avain tuli melko helposti pois lukosta vaikka virtalukko oli käännettynä oikeaan kohtaan ja salpa painettuna alas. No, varmistin purkamolta, että voin pihdeillä koittaa vetää lukkopesää ilman avainta, koska lukko on jo oikeassa asennossa. No, sieltähän se tuli ja paikallisessa lukkoliikkeessä Kokkolassa onnistui uusien haittojen asennus hintaan 40€. Nyt taas toimii .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki