E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Miksi yleensäkään biopowerissa on iridium-tulpat?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Mono kirjoitti: Mä ajoin NGK standardeilla paria tankkausta lukuunottamatta RE85:llä n. 30tkm ja vaihdoin sitten muun huollon yhteydessä.
No ei ollu Saappi eikä turboa.
Vaikken asiasta mitään tiedä, niin näin minäkin uskoisin. Trionicin sytytysjärjestelmä on nirso tulppien suhteen, ja turbokoneessa rasitus on kovempaa. Tavallisessa vaparissa riittää, että kipinää syntyy vähän sinnepäin, ahdetuissa biopowersaabeissa vaatimus on eri luokkaa, ja pahimmillaan heikosti toimivat tulpat rikkovat sytytyskasetin.HEV kirjoitti:Tuskin kovin yksilöllistä. 15 tkm on jo hyvä saavutus ja 10 tkm hyvä suositus. Kyllä yhden tai yli yhden baarin ahtopaineella on jotain merkitystä tulppien kestoon - ehkä paljonkin. Lisäksi Trionic 7 käyttää tulppia muuhunkin kuin seoksen sytyttämiseen, joten ne on oltava kunnossa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Mitenköhän T8-kone? Ja tuohon baarin paineisiin niin eihän sitä jatkuvasti ole... Itse kun tässä aloitin työt joka vaatii noin 140-150km päivässä matkaa niin millaisellahan vaihtovälillä uskaltaa mennä. Ajatuksena kyllä oli 15tkm välein tulpat öljyjen ohella kun ei maksa juuri mitään, niin suosituksien puitteissa tossa mennään. Eikä sitä väliä oo syytäkään paljoa venyttää, kahdesti vuodessa huoltoa noiden puitteissa.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Ei ole tehtaan jäljiltä iridiumeja biopowereissa. Iridiumseiska on NGK:n antama vaihtoehtosuorsa kirjoitti:Miksi yleensäkään biopowerissa on iridium-tulpat?
tuolle tavanseiskalle....
Vaihtamalla iridiumeihin saa kytkynä paremman ajettavuuden
http://www.ngk.de/nc/fi/tuotehaku/produ ... -11/17828/
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Iridium tulppa näyttäisi maksavan Motonetissä 4 kertaa tavallisen hinnan... ihme jos ei tulppa kestä enempää kuin 10-15tkm..
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Itsellä kestää ngk bcpr7es-11 yleensä aika tarkalleen 15 tuhatta kilometriä etanolilla. Ajo on maantiepainotteista. Ensimmäiset oireet on yht'äkkinen sytytyksen pätkiminen isoilla vaihteilla kun pytyt paineistaa sinne 1,5bariin. Joskus on kestänyt moitteetta 15t ja silloin tulee vaihdettua jokatapauksessa.
T7 vm. 2001 9-3
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Noita iridiumtulppia sai kesällä saabin outletistä jotain alle 10€ setti.Mono kirjoitti:Iridium tulppa näyttäisi maksavan Motonetissä 4 kertaa tavallisen hinnan... ihme jos ei tulppa kestä enempää kuin 10-15tkm..
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Mistäs näitä BCPR7EIX-11 sitten sais halvalla? Jotkut niitä on kuitenkin tilailleet mutta linkkejä ei näkyny.Jenkeistä sais jollain alle 8 dollarilla mut toimituskuluista en ole ottanu selvää.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Otapa selvää toimituskuluista niin kannat kortesi kekoon.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Lähinnä kiinnostaisi nämä sumuisten saarten linkit, koska jenkeistä tulee pikkupaketillekin helposti hintaa parikytdollarii lisää.. Mut otan selvää.Nypa kirjoitti:Otapa selvää toimituskuluista niin kannat kortesi kekoon.
Lähetinkin tuonne jo kyssärin http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9296
Ei ois pahanhintaset, 7.83$ kpl eli 6.63e/kpl
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Veroineen £9.35: http://www.sparkplugs.co.uk/ngk-iridium ... cpr7eix-11
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
12e/kpl ja lähetyskulut 18e ,ei jumangi. Kyllä näyttäis että jenkeistä pitää tilata.Noihin Brittien lähetyskuluihin on sitten sama hakea motonetista 15.90/kpl Ja tulee niin itseasiassa halvemmaks, ainakin jos yksityiseen käyttöön tilaa.Jos taas tilais esim 20 kpl niin lähetyskulut alkaa tulla reippaasti halvemmaks suhteessa, yllätys.jmaatta kirjoitti:Veroineen £9.35: http://www.sparkplugs.co.uk/ngk-iridium ... cpr7eix-11
Edit: Jenkeistä tulee lähetyskuluja 42 dollaria, eli senkin voi unohtaa suosiolla.Jos joku löytää noita vielä halvemmalla/halvemmilla lähetyskuluilla niin kiinnostusta ois.Myös jonkinlaisen kimpan vois värkätä jos tulee kymppejä säästöä.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Tätä lueskellessa ei mulle ihan täydellisesti auennut noiden iridium tulppien hyöty?
Omassa 01 femmassa on BioPower Stage 1 "Nappe" ja mietin onko mitään hyötyä vaihtaa noin paljon kalliimpiin tulppiin, etenkin jos niiden kestävys on samaa luokkaa tavallisten tulppien kanssa?
Nykyään tulpat vaihdan n. 10 tkm välein samalla kun öljyt ja ö-suodatinkin vaihtuu...
Omassa 01 femmassa on BioPower Stage 1 "Nappe" ja mietin onko mitään hyötyä vaihtaa noin paljon kalliimpiin tulppiin, etenkin jos niiden kestävys on samaa luokkaa tavallisten tulppien kanssa?
Nykyään tulpat vaihdan n. 10 tkm välein samalla kun öljyt ja ö-suodatinkin vaihtuu...
Viimeksi muokannut Saab.96, Ma Tammi 12, 2015 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Tuossahan se kai kokeilun idea on, ja tulppien vaihdon suuren ja mahtavan työn vältteleminenFakiiri kirjoitti: 50tkm kun ajelis niin tulisi jo halvemmaksi kuin normitulpat, 40tkm menis noin samoihin.
Itse en lähtisi testailemaan (jos olisi itselle enää ajankohtaista), kun tietää miten nirso T7 sytkäkasetti on tulpille ja sytytyshäiriöille, ja niiden ilmaantuessa pahimmassa tapauksessa hajoaa koko kasetti
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
No tosiaan... Neljä ruuvia auki, DI-kasetti ylös, vanhat tulpat pois, uudet tilalle, paina kasetti takaisin ja ruuvit kiinni. Kustannus noin 15€ per 10000km (vertailuna etanolia on tankattu samalla matkalla noin 1000€:lla ajosta riippuen tietenkin). Tulee kallis kokeilu jos hajottaa DI-kasetin. Helpompaa kuin öljyn vaihto ja sopiva väli on siinä öljyn valumista odotellessa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.