Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Alkuperäiset jengat propussa helicoil kiereellä. Ei siis uusittu...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 14:18
- Paikkakunta: Kempele
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Ok kiitos tiedosta. Mitähän lastut lie oli. Pari "isompaa" oli kuin messinkisiä, toiset joita 2-3lastua oli metallia.Hook kirjoitti:Alkuperäiset jengat propussa helicoil kiereellä. Ei siis uusittu...
No turhapa tuota vaivata päätä nyt ku kuumekki vielä iski päälle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
OG 9-3 2.0t -01
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Minulla irtosi se irtokierre ensimmäisessä öljynvaihdossa ja kirosin tietty auton myyjän siinä vaiheessa kun luulin, että se(kin) oli kätöstetty jälkikäteen. Öljysihdistä löytyi pieni kierteinen metallilastu, jonka kuvittelin irronneen propun jengan poraamisessa/kierteytyksessä. Tuo irtokierre on kyllä hyvä juttu jos pysyy vaan paikallaan.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Olen lueskellut foorumia, kun vaimon ysisatanen on pukeilla ja loota irti. Onko aihetta tarkastaa samalla tämä öljypohja, samalla sen saisi tehtyä, kun on hollilla?
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Jos ajettu vähänkin pidemmillä öljynvaihtoväleillä niin tarkista ihmeessä. Kun on apurunkokin vissiin irti.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Yllättävän vähän oli moskaa sihdissä, muutama hippu. Joskus oli epäkuntoisena ostamassani moottoripyörässä öljynsuodatin niin tukossa tiivisteliiman katkelmista, että se oli revennyt. Huuhtelin moottorin polttoöljyllä moneen kertaan, ennenkuin laitoin öljyt sisälle.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Kaksi kertaa käyttänyt omastani auki, ja tiedän että kertaalleen ennen minuakin tuo jumppa on tehty pian e-konversion jälkeen. Mäskiä ihan tarpeeksi kummallakin tekemälläni kerralla... Valoa jo väläytteli.
Jos kiuas on kovin likainen, ja etanolilla mennään niin tuo homma voi olla ikävä kyllä useampaan kertaan edessä, ennen kuin on kunnolla peseytynyt. Alakerta oli sentäs aika paljon puhtaamman näköinen kuin viimeksi, mutta kyllä vajaat 5000tkm oli saanut sihdin taas helekutin tukkoon. Jos ens kerta tulee, niin sitten kyllä tuunaan öljypohjan sihdin alta samalla, ettei tarvi enää olla jatkuvasti liimojen ja pesemisten kanssa leikkimässä.
Jos kiuas on kovin likainen, ja etanolilla mennään niin tuo homma voi olla ikävä kyllä useampaan kertaan edessä, ennen kuin on kunnolla peseytynyt. Alakerta oli sentäs aika paljon puhtaamman näköinen kuin viimeksi, mutta kyllä vajaat 5000tkm oli saanut sihdin taas helekutin tukkoon. Jos ens kerta tulee, niin sitten kyllä tuunaan öljypohjan sihdin alta samalla, ettei tarvi enää olla jatkuvasti liimojen ja pesemisten kanssa leikkimässä.
Saabiton mies on onneton mies.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
En tiedä onko ollut vaikutusta omassa 9-3t 00vm 3vuotta etanolilla öljyt vaihdettu 15t välillä .Aina öljyjen vaihdon aikana öljyjen poiston jälkeen olen laittanut 6Litraa polttoöljyä öljyjen tilalle vuorokaudeksi ,ei käynnistetty.
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Täälläkin pitäisi tänään kurkata tuonne öljypohjaan. Kertokaas, mitä näistä seuraavista Motonetin vaihtoehdoista kannattaisi laittaa tiivisteeksi:
http://www.motonet.fi/fi/haku?q=tiivisteliima
Mulla olisi valmiina tuota Plastic Paddingia, mutta mahtaakos tuo sana "muovi" viitata siihen, että tästä tulee kanssa niiitä "matoja" sinne öljypohjaan?
http://www.motonet.fi/fi/haku?q=tiivisteliima
Mulla olisi valmiina tuota Plastic Paddingia, mutta mahtaakos tuo sana "muovi" viitata siihen, että tästä tulee kanssa niiitä "matoja" sinne öljypohjaan?
9-3 -06 (207E)
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
http://www.motonet.fi/fi/product/602302 tätä laitan itse. Ei tosiaan ole turhaan tuosta sihdin tukkeutumisesta varoiteltu, oli nimittäin aivan tukkeessa ja sihdin alla parikiloa karstan palasia tukkimassa. Eipä ihme että turbo leikkasi kiinni, pari viikkoa paloi öljyvalo startatessa max sekunnin.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Kiitos, ramba. Laitanpa tuota, jos se sinullakin on pysynyt.
Tänään hommiin. PCS:llä sanoivat, ettei kuulemma tarvitse ainakaan 2002 Turbo Jubileessa avata apurunkoa, mutta saabi nähdä. Ahtaalta siellä näyttää nopeasti katsottuna.
Tänään hommiin. PCS:llä sanoivat, ettei kuulemma tarvitse ainakaan 2002 Turbo Jubileessa avata apurunkoa, mutta saabi nähdä. Ahtaalta siellä näyttää nopeasti katsottuna.
9-3 -06 (207E)
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Muutama kuva öljypohjan putsauksesta turbo tuhon yhteydessä. Ei ole turha suositus putsata tuota
http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... vyvkcn.jpg
http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... dg9ge5.jpg
http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... vyvkcn.jpg
http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... dg9ge5.jpg
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Mäkin eilen väänsin tota täyden päivän, kolmelta yöllä pääsin kotiin. (no vähä muutaki hommaa oli) Yllätys oli kiva kun sai pohjan auki, sihti ja pohja täysin puhdas.. Edellinen omistaja oli juuri tehnyt sen ilmeisesti, myös huohotinpäivitys oli tehty. Pitäskö tässä nyt olla ilonen !
Kiitos ohjeista, oli tosi helppo noiden kaa vääntää, herra Haynes väitti että puol autoo ois pitäny purkaa ja noin vähällä selvittii.
Ite käytin tota liimaa, oli tosiaan semmosta sormin leviteltävää tahnaa niinku alkuperänenki vissiin on http://www.motonet.fi/fi/tuote/602311/L ... liima-60ml
Kiitos ohjeista, oli tosi helppo noiden kaa vääntää, herra Haynes väitti että puol autoo ois pitäny purkaa ja noin vähällä selvittii.
Ite käytin tota liimaa, oli tosiaan semmosta sormin leviteltävää tahnaa niinku alkuperänenki vissiin on http://www.motonet.fi/fi/tuote/602311/L ... liima-60ml
Saab 9-3 2001 2.0t
Ford Probe 1991 2.2T
Ford Probe 1991 2.2T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Tuli tuo Jalmariin tehtyä löpöhuuhtelun jälkeen, vahvasti klubilaisen avustamana. Kiitos hänelle . Sihti ei ollut kovin paha eikä öljypohjakaan, onhan toi ollut auki 50 tkm sitten kun vanhoja kuitteja selailee.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Tuli aukaistua tuo öp omasta autosta, n. 20-30tkm etanolilla takana ja oli aikasen tukkoisen oloinen. Öljynvaihtoväli ollut se 10tkm ja autolla ajettu nyt se 185tkm.
Toisin sanoen kannattaa avata ellei ole varmaa tietoa sihdin kunnosta.
Toisin sanoen kannattaa avata ellei ole varmaa tietoa sihdin kunnosta.