j0ne kirjoitti:Onnistuuko nuo puuhastelut kone paikoillaan jos irrottaa koneen kannakkeet ja liikuttaa niin vasemmalle kuin menee?
Jos noi laakerit onkii jollain ulosvetäjillä, niin sitten
ehkä onnistuu kone paikoillaan. Epäilen että kone konehuoneessa tehtynä toi on aika vittumainen homma, mutta voi onnistua.
j0ne kirjoitti:Miten saan ne sisemmät laakerit ulos sieltä? Onko niiden korvaukseen valmiita holkkeja saatavilla vai pitääkö teettä jossain (koko?)?
Ulosvetäjillä, jos ne ottaa jakopään kautta pois tai sitten lyö ne sopivalla putkella vauhtipyörän päästä pois. Mä kiikuttelin sorvarille irti hakatut laakerit ja hän teki valmiit umpiholkit. Joku muu varmaan voinee tietää oikean mitan noille holkeille.
38mm putki mahtuu laakerin läpi ja sillä saa kopsautettua tasapainoakselinpahkan päädyn nätisti auki. Laakereiden irti kopsauttaminen onnistuu nätisti 42.4mm putkella.
Tämä kohta meni vähän ohi. Kehtaatko rautalangasta vääntää?
Ummmm, no siiis ööö toi on oikeesti varsin yksinkertanen juttu ja sen tajuaa kun katsoo sitä rakennetta. Mun sanallinen selitystaito loppuu vähän kesken ja tälle foorumille ei saa laitettua postimerkkiä suurempia kuvia, niin ei pysty niinkään selittämään.
Toi liittyy siis siihen, jos lyö sen tasapainolaakerin irti koneesta ns. vauhtipyörän päädyn kautta.
Siinä pakopuolen ketjun ohjurissahan on kanava ketjun voitelulle.Pitääkös tuota tulpata jotenkin?
Mä oon jättänyt siihen kohtaa pienen pätkän ohjuria ja luottanut siihen ettei siitä nyt paineet kokonaan karkaa. Pitäskin tarkastella saisiko senkin helposti tulpattua.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6&start=75