Missä tehoissa noista venttiileistä alkaa aiheutua ongelmia?jcarlson kirjoitti:Alkupään matalapaineissa tavalliset stelliittipinnoitteiset, joita ei kannata mihinkään virikoneeseen laittaa.
TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Re: massen. Viggeni
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: massen. Viggeni
Eipä voi sanoa tehorajaa, venttiilien lämpökuorma on riippuvainen niin monesta asiasta. Yleensä ottaen pienillä pilleriahtimilla ovat kovemmilla mutta suurin merkitys on moottorin öljynkulutuksella ja venttiilien karstoittumisella jotka heikentää venttiilin jäähdytystä.
Jos sellaiset on paikallaan niin kovaa ajoa vaan, jos sattuvat palamaan niin sitten voisi koittaa katsella tilalle kannen jossa on uudemmat venat.
Jos sellaiset on paikallaan niin kovaa ajoa vaan, jos sattuvat palamaan niin sitten voisi koittaa katsella tilalle kannen jossa on uudemmat venat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: massen. Viggeni
Jarruja tilailtu Viggeniin
-EBC Redstuff palat eteen taakse
-Uudet levyt eteen & taakse , tietty uritetut.
-Käsijarruhilppeet samaan syssyyn
Kansikin "tuloillaan" nokkien etsiminen kesken vielä.
Kaksi nokkaa löysin , mutta alkuperästä ei tietoa itsellä..
Löytäisikö joku näillä tiedoilla mistä ko.nokat peräisin ?
Numerot nokista:
-5210-9 9148016
-5210-10 9148016
Maskikin meni kahteen osaan kun "amatiemies" osasi sijoittaa maskin väärään paikkaan
Semmoinenkin siis tuli ostoslistalle
-EBC Redstuff palat eteen taakse
-Uudet levyt eteen & taakse , tietty uritetut.
-Käsijarruhilppeet samaan syssyyn
Kansikin "tuloillaan" nokkien etsiminen kesken vielä.
Kaksi nokkaa löysin , mutta alkuperästä ei tietoa itsellä..
Löytäisikö joku näillä tiedoilla mistä ko.nokat peräisin ?
Numerot nokista:
-5210-9 9148016
-5210-10 9148016
Maskikin meni kahteen osaan kun "amatiemies" osasi sijoittaa maskin väärään paikkaan
Semmoinenkin siis tuli ostoslistalle
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Nokista löytyy vielä toiset merkinnät noiden lisäksi, saattaa olla myös kuusinumeroinen sarja.
Tsekkaa ne ja vertaa täältä löytyviin: http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm (voi olla, että joudut ensimmäisen tai viimeisen numeron jättämään pois)
Tsekkaa ne ja vertaa täältä löytyviin: http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm (voi olla, että joudut ensimmäisen tai viimeisen numeron jättämään pois)
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: massen. Viggeni
Aivan juu , jäi huomaamattu ko. numerosarja kokonaan kun niin pienellä
Kiitän pamppu
Numeroiden perusteella siis aivan samat mitkä tuossa viggenissä pitäisi olla nytkin paikallaan.
T5:n nokat äkkiseltää tuon listan perusteella ettiä. Onpahan nyt tiedossa numerot niistäkin
Oudolta tuntuu nokkia ehtiä kun 8venoja harrastettua aiemmin niin pärjänny aina yhdellä
Kiitän pamppu
Numeroiden perusteella siis aivan samat mitkä tuossa viggenissä pitäisi olla nytkin paikallaan.
T5:n nokat äkkiseltää tuon listan perusteella ettiä. Onpahan nyt tiedossa numerot niistäkin
Oudolta tuntuu nokkia ehtiä kun 8venoja harrastettua aiemmin niin pärjänny aina yhdellä
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Nyt on Viggenissä oikeanlaiset jarrut taas paikallaan
Olihan tuo näemmä jo aikakin vaihtaa ainakin takajarrut..
Satulan kun irroitin niin paloista tippui pinnat lattialle (molemmilta puolin):lol: TRW laatua
Paloissa oli kummiskin vielä ~75% Pintaa jäljellä.
Kesärenkaitahan tuota saisi ruveta kaivamaan esiin pikkuhiljaa , vielä ~4cm lunta ja jäätä pihassa. Mutta jospa tässä parinviikon sisään.
Olihan tuo näemmä jo aikakin vaihtaa ainakin takajarrut..
Satulan kun irroitin niin paloista tippui pinnat lattialle (molemmilta puolin):lol: TRW laatua
Paloissa oli kummiskin vielä ~75% Pintaa jäljellä.
Kesärenkaitahan tuota saisi ruveta kaivamaan esiin pikkuhiljaa , vielä ~4cm lunta ja jäätä pihassa. Mutta jospa tässä parinviikon sisään.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Huoltoja & Muuta kivaa tähän väliin taas.
Kesärenkaat asennettu - 06.04.
Uusi Bosch S4 74ah akku - 07.04 Vanha S4 työnsi vaahot ulos kyljestä
Katsastus suoritettu , puhtain paperein - 09.04 leimaa 07.07.17 asti
Kesärengas paikattu - 09.04 uusi rengas ja ruuvi läpi , juuri ennen leimausta
Öljyt & Suodin vaihdettu & Proppu - 10.04
Kalvoja vedelty & Uusi 100% ehjä maski asennettu / dipattu mustaksi 10.04
+ pari vahapesua & pikavahaa vedetty.
Jospa näillä eväillä hetki
Kesärenkaat asennettu - 06.04.
Uusi Bosch S4 74ah akku - 07.04 Vanha S4 työnsi vaahot ulos kyljestä
Katsastus suoritettu , puhtain paperein - 09.04 leimaa 07.07.17 asti
Kesärengas paikattu - 09.04 uusi rengas ja ruuvi läpi , juuri ennen leimausta
Öljyt & Suodin vaihdettu & Proppu - 10.04
Kalvoja vedelty & Uusi 100% ehjä maski asennettu / dipattu mustaksi 10.04
+ pari vahapesua & pikavahaa vedetty.
Jospa näillä eväillä hetki
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Laaitetaa nyt kuva ihan ite itestäänkin välillä.
Tosin en jaksanu siirrellä kuvia koneelle, joten tämmönen kuva tälläkertaa. Ysiviiskin sai kesäkumit alleen.
Tosin en jaksanu siirrellä kuvia koneelle, joten tämmönen kuva tälläkertaa. Ysiviiskin sai kesäkumit alleen.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Sinisen savun saattamina saatiin avata tämä kevät...
Käynnistäessä työntää savua reippaasti , lämpimänä loppuu kuin seinään.
Ahdinkin vaihdettu ~30tkm sitten ja on alkuperäinen 15T ~1050e kuitit jopa tästä.
Vedot tallella , ei äännä ylimääräisiä eikä savuta ahdoillakaan / täys kaasulla.
Lenkkaria annettu ja testattu.
Kaksi kantta varastossa saa nähdä vaihtuuko kansi nyt kerralla vai annetaanko tekohengitystä vain varrenkumien vaihdolla..
Onneksi näistä selviää rahalla...
Hermoja vain kysyy ja hävettää käynnistellä koko autoa.. ja tietty muutakin ois kiva tehdä kuin töitä.
Käynnistäessä työntää savua reippaasti , lämpimänä loppuu kuin seinään.
Ahdinkin vaihdettu ~30tkm sitten ja on alkuperäinen 15T ~1050e kuitit jopa tästä.
Vedot tallella , ei äännä ylimääräisiä eikä savuta ahdoillakaan / täys kaasulla.
Lenkkaria annettu ja testattu.
Kaksi kantta varastossa saa nähdä vaihtuuko kansi nyt kerralla vai annetaanko tekohengitystä vain varrenkumien vaihdolla..
Onneksi näistä selviää rahalla...
Hermoja vain kysyy ja hävettää käynnistellä koko autoa.. ja tietty muutakin ois kiva tehdä kuin töitä.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Oletko tarkastanut evapin? En ole perehtynyt uudempiin saabeihin, mutta muistelin että savutus voi johtua siitäkin. Hieno on Viggen ja hyvä että jaksat harrastaa.
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: massen. Viggeni
Siel on männänrenkaat loppu. T7 venanvarrenkumit on tosi pitkäikäisiä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: massen. Viggeni
Swag-J itseasiassa sekin ollu vaikka kuinka pitkää "to do" listalla arvelin vain , ettei se mihinkään kummiskaan vaikuta.. Ja kiitän
Nooo takaiskuventtiilit särki -> letku tulpattu
Ja vetoja oli hyvin jo ennen tätäkin , mutta nyt on enemmän
Puristukset oli viimeksi ainakin hyvät , mutta varmistellaan vielä.
Toisen koneen kasailun aloitan kummiskin lähiaikoina kun moottoripukkiinkin tuli tilaa
Nooo takaiskuventtiilit särki -> letku tulpattu
Ja vetoja oli hyvin jo ennen tätäkin , mutta nyt on enemmän
Puristukset oli viimeksi ainakin hyvät , mutta varmistellaan vielä.
Toisen koneen kasailun aloitan kummiskin lähiaikoina kun moottoripukkiinkin tuli tilaa
Viimeksi muokannut massse., Su Huhti 17, 2016 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Öljyrenkaat niissä menee huonoksi (jousivoima katoaa), se ei vaikuta puristuksiin mutta öljyä alkaa kulumaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: massen. Viggeni
Eise auta kuin tutkia ja korjata.
Tietty kiva olisi ns. "kesäautolla" kesällä ajaa eikä vain huoltaa , mutta tämmöstä tämä aina on
Vapari T5 koneen osilla taitaisi saada hieman kestävemmän T7:sta? vai muistelenko väärin
Nimenomaan B234i männät & veivit mietinnän alla. Samalla poistella tasapainoakselit kokonaan koneesta.
Hyvään hintaan saisi nyt uudet männät renkaineen
Kummiskaan tehon nälkä ei ole niin suuri , jotta H-profiileihin & takomäntiin tarviaisi turvautua.
Tietty kiva olisi ns. "kesäautolla" kesällä ajaa eikä vain huoltaa , mutta tämmöstä tämä aina on
Vapari T5 koneen osilla taitaisi saada hieman kestävemmän T7:sta? vai muistelenko väärin
Nimenomaan B234i männät & veivit mietinnän alla. Samalla poistella tasapainoakselit kokonaan koneesta.
Hyvään hintaan saisi nyt uudet männät renkaineen
Kummiskaan tehon nälkä ei ole niin suuri , jotta H-profiileihin & takomäntiin tarviaisi turvautua.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Ei se öljynkulutus hetkessä kasva suureksi. Lisuuöljy pytty konttiin, muistat vahtia tasoa ja syksyllä sit ajokauden jälkeen pannu auki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01