päästöt pielessä
päästöt pielessä
Kyseessä vm.2000 9-5 2.0t, jossa etanoli softa punaisilla suuttimilla. Tyhjäkäynnillä hc-arvo bensalla 140 (sallittu 100) ja kierroksilla co% 0,45 (sallittu 0,3). Tulpat juuri vaihdettu ja moottorin ilmansuodatin. Aikaisempi omistaja tulppaillut/poistanut moottorin huohotusputkia - voisiko johtua tästä? Aiemmin korjaamolla takissa etanolia, jolloin hc-arvo ok, mutta kierroksilla co% vieläkin korkealla. Mitä vaihdetaan seuraavaksi?
Re: päästöt pielessä
Onko mitään vikakoodeja? Lambda on todennäköisin, etenkin noissa alkupään autoissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: päästöt pielessä
Ei vikakoodeja, onko SID:ssa näkyvistä arvoista apua vian selvittämisessä? Ja tosiaan ainakin imucobralle tuleva huohotinletku näkyy poistetun kokonaan ?
Re: päästöt pielessä
Olisi hyödyllistä nähdä mitä näyttää Lamb, Amul ja Ad85. Huohotuksen osalta pitäisi tietää mihin se isompi huohotinletku menee nyt vai onko se tulpattu.. Samoin pikkuletkun kohtalo.
Kuitenkin lambdan pitäisi pystyä saamaan seos hyväksyttävälle tasolle vaikka ilmavuotoja olisikin.
Kuitenkin lambdan pitäisi pystyä saamaan seos hyväksyttävälle tasolle vaikka ilmavuotoja olisikin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: päästöt pielessä
Lamb seilaa -300-300 välillä, amul 185, Ad85 266. Cobralle menemätön letku työnnetty tulppaamattomana lokasuojaan. ..cobra tulpattu. Toinen letku menee venakopalle, josta lähtevä pieni letku tulpattu muovisen alipainekellon kohdalta
Re: päästöt pielessä
Onko tankissa puhdasta bensaa (useampi tankillinen ajettu bensalla)? Kyllä se huohotus kannattaisi laittaa siten kun se kuuluu olla, eli iso letku kobraan (öljyloukon kautta) ja pikkuletku läppäkotelolta venakopalle ja ehjä takaisku välissä joka päästää ilmaa läppäkotelon suuntaan mutta ei venakopalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: päästöt pielessä
Huohotinletkut palautettu alkuperäisiin. Tankissa tällä hetkellä enimmäkseen re85:sta, joka antaa hyvät hc-arvot. Co% jää edelleen kierroksilla yli 0,4... lambdako vaihtoon?
Re: päästöt pielessä
E85:lla pitäisi AD85 olla pikemmin 850.. Onkohan suutinparametrit softassa oikein. Lambdavika tai ilmavuoto on myös mahdollisia, lambdaviasta tosin pitäisi tulla vikakoodia mutta jos on alkuperäinen niin ei sen vaihto hukkaan mene. Kunhan laittaa Boschilaisen tilalle, ei tarvikkeita.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: päästöt pielessä
Tankissa e85:sta yli puolet ja AD85 jo pidempään pysytellyt alle 250. Amul pyöri 0:n tienoilla, kunnes meni miinukselle ja sen jälkeen hieman yli 400... Jarrun pumppaaminen nostaa CA85 hetkellisesti 600 (lähelle oikeaa), mutta palaa tämän jälkeen alle 250. Alipaineletkut käyty läpi. Täytynee käyttää piuhan päässä tarkastamassa uudelleen näkyykö vikakoodeja...
Re: päästöt pielessä
Oivoi, kohta neljä vuotta ollut 3" DP kiinalaisella katalysaattorilla. Kolme kertaa katsastettu ja noin 100 tkm ajettu.
Nyt ei CO-arvoa saa alle 0,3:n kierroksilla. Välillä oli 0,32-0,34, mutta ei millään tippunut tuon alle. Uudet öljyt ja
tulpat vaihdettu hetki sitten ja etanolia tankattu joka kerta. Taitaa olla katin vaihto edessä?
Pitäis tietty löytää jostain sopiva katti ja hitsari joka voi sen tigata kiinni.
t. Mika
ps. Ilmamassamittari ja ilmansuodatin vaihdettu 10 tkm sitten.
Nyt ei CO-arvoa saa alle 0,3:n kierroksilla. Välillä oli 0,32-0,34, mutta ei millään tippunut tuon alle. Uudet öljyt ja
tulpat vaihdettu hetki sitten ja etanolia tankattu joka kerta. Taitaa olla katin vaihto edessä?
Pitäis tietty löytää jostain sopiva katti ja hitsari joka voi sen tigata kiinni.
t. Mika
ps. Ilmamassamittari ja ilmansuodatin vaihdettu 10 tkm sitten.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: päästöt pielessä
Kokeile ajaa katalysaattori todella kuumaksi ennen mittausta. Moottoritiellä esim. nelosella kovemmilla kierroksilla tai maantiellä kolmosella ja siitä suoraan mittaukseen. Tälläisistä syistä kannattaa hakea se päästölappu erikseen ennen katsastusta, eikä vasta leimalla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: päästöt pielessä
Just noin toimin. Mulla on automaatti, joten 20 km moottoritieajon jälkeen ajoin vielä pätkän ykkösellä ja kakkosella kierrokset 4-5000. Mittauksessa pidettiin kierroksia korkealla varmaan 5 minuuttia, mutta ei vaan putoa rajan alle. En siis ollut katsastuksessa vaan tuossa työpaikan naapurissa olevassa pakokaasuanalyysissa. Tuota paikkaa voin suositella Tampereen lähistöllä asuville.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: päästöt pielessä
3" Magnaflow:n katti tilattu. Saas nähdä onnistuuko down pipen irrotus ilman nosturia. Epäilen, että auton alla pitää olla paljon tilaa, jotta se mahtuu pois ja sitten taas takaisin.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31
Re: päästöt pielessä
Mistä katin tilasit ja minkälaisen? Täällä sama tilanne, kiinan 3"dp ja katti ollut 4vuotta ja nyt ei enää mennyt läpi päästöt. Co kierroksilla 0.32 etanolilla. Vakio dp paikoilleen ja meni heti läpi, Co 0.02. Joku katti pitäisi ostaa ja hitsata paikoilleen.
Re: päästöt pielessä
Moikka!
Ostin katin US-PARTSilta. Niillä oli katteja varastossa ja hinta lähetyskuluineen 110 €, kun monessa verkkokaupassa pelkkä katti oli 185 €. Ainakin kuulopuheiden mukaan Magnaflow on toiminut ok.
Kolme kertaa olen kiinalaisella katilla katsastanut ja >2000 rpm on CO-lukemat olleet 0,25 0,28 ja 0,29. Nyt sitten 0,32. Yritän tällä viikolla tai viikonloppuna saada Magnaflow kiinni ja sitten katsastukseen.
t. Mika
Ostin katin US-PARTSilta. Niillä oli katteja varastossa ja hinta lähetyskuluineen 110 €, kun monessa verkkokaupassa pelkkä katti oli 185 €. Ainakin kuulopuheiden mukaan Magnaflow on toiminut ok.
Kolme kertaa olen kiinalaisella katilla katsastanut ja >2000 rpm on CO-lukemat olleet 0,25 0,28 ja 0,29. Nyt sitten 0,32. Yritän tällä viikolla tai viikonloppuna saada Magnaflow kiinni ja sitten katsastukseen.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero