HX35 Biopower Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä
HX35 Biopower Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä
Hx35pro#16 , 3,5"DP, 60mm kiinahukkis, edit: (oma screamer-putki suoraan pihalle). Jousien peruspaine 1,6-1,7bar. GFB 25mm bypass. Eli piti alkaa hukkiksen karttaa logittaa peruspaineilla. Softassa Boostadap ja st_enable nollia.
Oire: kun saavuttaa peruspaineen, katoaa paineet kokonaan, nousee vasta kun himmaa ja alottaa uuden vedon. Sama toistuu vaikka nollat on softassa ykkösiä ja kartat ehkä sinnepäin. Paineilmalla hukkiksen lautanen liikkuu jouheasti. ECMS vedossa 50 ja mreg näyttää mitä softaan on naputettu.
Ideoita mistä voisi johtua, mitä ongelmalle tehdä?
Oire: kun saavuttaa peruspaineen, katoaa paineet kokonaan, nousee vasta kun himmaa ja alottaa uuden vedon. Sama toistuu vaikka nollat on softassa ykkösiä ja kartat ehkä sinnepäin. Paineilmalla hukkiksen lautanen liikkuu jouheasti. ECMS vedossa 50 ja mreg näyttää mitä softaan on naputettu.
Ideoita mistä voisi johtua, mitä ongelmalle tehdä?
Viimeksi muokannut arto, Ke Syys 20, 2017 06:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
Jotenkin tuntuu että hukkis kuitenkin jumittas... Kerta suhaus ja ahdot nollaan eikä paineet enää nouse samassa vedossa. Heti hölläyksen jälkeen taas vetää. Tai sitten bypass, täytyy varmaan tulpata ja kokeilla uudestaan..
-
- "Viggen"
- Viestit: 601
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
Villit peruspaineet.. Paljonko siellä on pyynti softassa? Jääköhän se hukkis johonkin lukkoon ääriasennossa..?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
Miksei vaa biltema hukkis mikä on todettu toimivaks?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
No ku miljoona kärpästä on havainnut tän paskan erinomaiseksi, ainakin Hot Rod Rock showssa
En ole kerinnyt vielä testailemaan, vakio by-passin vaihdoin. Ei vaikutusta tähän vaivaan.
1650mg on nyt pyynnöt ja toteutuu helposti. Paineet karkaa kun peruspaine saavutetaan, en tiedä onko tuo paineraja syy vai sattumaa.. ECMS kokoajan 50. Tänään hukkis auki, tarkastus ja päälle ajoa. Jos ei vaikuta. Ajoa ilman by-passia. Sit mietitään uudestaan hukkiksen vaihtoa.
En ole kerinnyt vielä testailemaan, vakio by-passin vaihdoin. Ei vaikutusta tähän vaivaan.
1650mg on nyt pyynnöt ja toteutuu helposti. Paineet karkaa kun peruspaine saavutetaan, en tiedä onko tuo paineraja syy vai sattumaa.. ECMS kokoajan 50. Tänään hukkis auki, tarkastus ja päälle ajoa. Jos ei vaikuta. Ajoa ilman by-passia. Sit mietitään uudestaan hukkiksen vaihtoa.
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
ECMS 50:
50 = Knock Airmass Limit
Eli ajat nakuvaroa vastaan kokoajan? Voisiko liittyä johonkin trionicin suojaustoimitoon, että jos ajaa liian kauan nakuvaroa vasten niin pudotetaan paineet pois.
50 = Knock Airmass Limit
Eli ajat nakuvaroa vastaan kokoajan? Voisiko liittyä johonkin trionicin suojaustoimitoon, että jos ajaa liian kauan nakuvaroa vasten niin pudotetaan paineet pois.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
Ei liity siihen. Knock airmass limit on rajoittimena silloinkin kun nakutus on 0, jos vääntölimitterit on korkeammalla. On hyvin tavallista ja ongelmatonta että virisoftissa rajoittimena on knockairmass.
Eiköhän ongelma ole rautapuolella.
Eiköhän ongelma ole rautapuolella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
Juu hukkiksessa oli vika.
Kiinan poika laittanut lautasen kiinni kalvoon vain jousiprikalla ja tavan M6 mutterilla.
Oli pyörinyt auki ja venttiili siis vapaana aukeamisen jälkeen kun prikat ja mutteri pyörinyt kalvon yläpuolen väleissä. Eli tuplamutteria norlockin kanssa vaikka kehiin, niin pysyy varmaan paremmin kalvossa kiinni.
Kiinan poika laittanut lautasen kiinni kalvoon vain jousiprikalla ja tavan M6 mutterilla.
Oli pyörinyt auki ja venttiili siis vapaana aukeamisen jälkeen kun prikat ja mutteri pyörinyt kalvon yläpuolen väleissä. Eli tuplamutteria norlockin kanssa vaikka kehiin, niin pysyy varmaan paremmin kalvossa kiinni.
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
arto kirjoitti:Juu hukkiksessa oli vika.
Kiinan poika laittanut lautasen kiinni kalvoon vain jousiprikalla ja tavan M6 mutterilla.
Oli pyörinyt auki ja venttiili siis vapaana aukeamisen jälkeen kun prikat ja mutteri pyörinyt kalvon yläpuolen väleissä. Eli tuplamutteria norlockin kanssa vaikka kehiin, niin pysyy varmaan paremmin kalvossa kiinni.
Mulla paljastu taannoin sama juttu. Ihmettelin, ku hukkaportti helisi kun sen sai irti pakosarjasta. Korjauksena tuplamutteri norlockin kanssa
jeeeeeee!
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
Nojoo, kyllä tos säätäminen on. 1bar peruspaineilla vetää kierrosalueen läpi. Boostcaladaptit päällä paineet putoo ihan samanlailla 1.6 hujakoilla.
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
hiomatahnalla läppäät suosiolla portiin niin avot toimii.synapselle ei tartte tehdä mitään mutta noita saakin vaihtolavallisen synapsen hinnalla .
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
voisko se hukiksen koko nyt näytellä tässä jotain osaa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
Venttiililautasen tiivistepinta on selkeästi hieman vuotanut toiselta laidalta. Eli läpätään myös se. Kuinkahan tarkkoja nämä hukkikset on tuosta tiivistepinnan ehdottomasta tiiveydestä?
Kysessä siis KKD diilaama 60mm kiina hukkis.
Kysessä siis KKD diilaama 60mm kiina hukkis.
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
Hukkiksen tiiveydellä on selvä vaikutus heräämiseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ulkoinen hukkaportti, paineet karkaa
No niin läpätty on ja pinnat natsaa. Venttiilivarressakin sen verran välystä ettei sieltä näyttäs hirttävän kiinni. Mutta ei mitään vaikutusta ongelmaan. Samanlailla suhahtaa paineet ku koitin mankulla antaa pwm 35%. Diipadaapa...
Voiko toi hukkis olla liian iso?
Voiko toi hukkis olla liian iso?