9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Kasetti vika. Anturi vika ei tee tuoksuja.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Kävin hakemassa LA:sta uuden DI-kasetin, oli yksi kappale hyllyssä. Olisin ostanut asentoanturinkin, mutta sitä ei ollut. Uudella kasetilla lähti hyvin käyntiin ja ainakin nyt ekat 40 kilsaa kauppareissua meni mukavasti. Käyntiin lähti kylmänä, puolilämpimänä sekä kuumana.
Ehkä käyn ostamassa sen anturin takakonttiin jossain vaiheessa varmuuden vuoksi.
Hyvä että tänne foorumille on jaksettu kirjoitella näitä juttuja. Muuten olisi kyllä ihan hukassa tämmöisten ongelmien kanssa.
Ehkä käyn ostamassa sen anturin takakonttiin jossain vaiheessa varmuuden vuoksi.
Hyvä että tänne foorumille on jaksettu kirjoitella näitä juttuja. Muuten olisi kyllä ihan hukassa tämmöisten ongelmien kanssa.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Paljonko kasetti maksoi ? Mie voisin vuorostaan käydä semmosen konttiin Tiedä milloinka se porsii kun alkaa olla jo 170tkm mittarissa.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
9-5 2.0t SE vm99
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Joo,kyllä nämä merkkivoorumit ovat todella korvaamaton apu ti-naiselle/miehelle. Ja miksei "ammattilaisellekin".Rexi kirjoitti: Hyvä että tänne foorumille on jaksettu kirjoitella näitä juttuja. Muuten olisi kyllä ihan hukassa tämmöisten ongelmien kanssa.
Ja sit erittäin tärkeä asia. Että muistaa KUITATA, miten vika korjaantui.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
DI-kasetin hinta oli 359 euroa, josta sain vielä noin 10% pois ja maksettavaa jäi 319. Tuolla kasettiyksilöllä oli ilmeisesti kokeiltu jonkun Saabin toimintaa vian etsinnässä, tai sitten muuten vaan oli pahvilaatikko hukassa (siitä siis 10% alennus). Osa oli kyllä uusi noin muuten. Hinnat on nähtävästi pudonneet vähän, nuo on kai maksaneet joskus yli 400.
Tänään lähti auto aamulla +3 lämpöisenä hyvin käyntiin ja nätisti kuljetti minut töihin 50 kilsan päähän. Ei mitään köhimistä eikä pätkimistä.
Tänään lähti auto aamulla +3 lämpöisenä hyvin käyntiin ja nätisti kuljetti minut töihin 50 kilsan päähän. Ei mitään köhimistä eikä pätkimistä.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Nyt on kampiakselin asetotietoanturi vaihdettu, aika näyttää oliko vika siinä.ATS kirjoitti:Parin viikon sisällä ilmennyt muutaman kerran satunnainen vika.
Startti pyörittää normaalisti.
Ei mitään häiriö ilmoituksia eikä hälytyksiä.
Ei mitään vikakoodeja.
Ei vaan lähde käyntiin
Tänä aikana ajettu tuhatkunta kilometriä.
Ensimmäisellä kerralla tarkastin kaikki oleelliset sulakkeet ja koputtelin releitä, tämän jälkeen käynnistyi ja kävi normaalisti.
Toisella kerralla moottori pysähtyi kesken ajon, ajoin loivaa alamäkeä kaasu ylhäällä ja moottori pysähtyi. Vaihde vapaalle, virrat pois, starttaus ja kone käynnistyi.
Kolmannella kerralla käynnistyi muutaman starttauksen jälkeen.
Pari kertaa ajettaessa on tuntunut pieni nykäisy ikään kuin jättäisi yhden sytytyksen väliin.
Ajatuksia, mistä pitää vikaa etsiä.
Vika ilmeni kolmisen viikkoa sitten ja sen jälkeen ajettu n. 1400 km ja vika ilmeni tänä aikana kolme kertaa.
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Ja jälleen Saabin 9-5 2,3 turbo vm 2004, 260 000 km omalaatuiset viat jatkuvat.
Moottori hälytyksen merkkivalo syttyy ja sammuu. Käynnissä ei ole havaittavissa mitään poikkeavaa.
Merkkivalo syttyy kun on ajettu kuumalla ilmalla hitaasti huonoa täristävää tietä.
Normaalilla maantienopeudella ei kuumallakaan ilmalla ongelmia.
Poistuu itsestään muutaman päivän kuluttua.
Ei syty eikä sammu koskaan moottorin käydessä vaan käynnistyksen yhteydessä jää palamaan tai sammuu.
Kumpi on syyllinen kuuma ilma ja ajoviima ei jäähdytä riittävästi vai tärinä.
Diagnostiikan mukaan häiriö tulee sytytysyksiköstä
Sytytysyksikkö ja tulpat vaihdettu -> ei vaikutusta.
Moottori hälytyksen merkkivalo syttyy ja sammuu. Käynnissä ei ole havaittavissa mitään poikkeavaa.
Merkkivalo syttyy kun on ajettu kuumalla ilmalla hitaasti huonoa täristävää tietä.
Normaalilla maantienopeudella ei kuumallakaan ilmalla ongelmia.
Poistuu itsestään muutaman päivän kuluttua.
Ei syty eikä sammu koskaan moottorin käydessä vaan käynnistyksen yhteydessä jää palamaan tai sammuu.
Kumpi on syyllinen kuuma ilma ja ajoviima ei jäähdytä riittävästi vai tärinä.
Diagnostiikan mukaan häiriö tulee sytytysyksiköstä
Sytytysyksikkö ja tulpat vaihdettu -> ei vaikutusta.
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Ja jälleen Saabin 9-5 2,3 turbo vm 2004 ... aikutusta.
Onko ehdotuksia mistä vikaa pitäisi lähteä hakemaan?
Onko ehdotuksia mistä vikaa pitäisi lähteä hakemaan?
Re: 9-5 2,3 turbo automaatti ei käynnisty
Johto- tai liitinvikaa?
Tuo tärinästä vois tuolla huonosta kontaktista, painuneesta pinnistä tai esim murtumasta johtosarjassa.
Tuo tärinästä vois tuolla huonosta kontaktista, painuneesta pinnistä tai esim murtumasta johtosarjassa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01