Citroen C6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C6
Tämä pääseekin sitten suoraan puskurin ja takakontin vaihtoon/oikaisuun, liikkeessä peruuttivat auton tolpan reunaan, tuloksena vähän haljennut puskuri ja klommoinen takakontti
Vähän kieltämättä harmittaa, mutta toisaalta peltiähän nää vaan on ja tekevälle sattuu...liikkeelle sentään pisteet siitä, että rehellisesti ilmoittivat kolhineensa.
kuva1
kuva2
Vähän kieltämättä harmittaa, mutta toisaalta peltiähän nää vaan on ja tekevälle sattuu...liikkeelle sentään pisteet siitä, että rehellisesti ilmoittivat kolhineensa.
kuva1
kuva2
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Citroen C6
Ensinnäkin onnittelut hienon ja harvinaisen pelin hankinnsata. Toiseksi täytyy kyllä nostaa hattua miehen noinkin rauhallisesta ja varmasti oikeasta suhtautumisesta toisten töpästelyyn. Oma Saappi vaihtui myös juuri sitikkaan ja en tiedä olisinko noin tyynesti juuri hankitun auton kolhimiseen pystynyt suhtautumaan. Toivotaan, että asia hoituu kunnialla loppuun. Peukku hymiö.
Aikaisempia murheitasi noiden 9-5:n kanssa lukeneena, jotenkin tämän olisi toivonut jo tapahtuvan jollekin muulle.
Aikaisempia murheitasi noiden 9-5:n kanssa lukeneena, jotenkin tämän olisi toivonut jo tapahtuvan jollekin muulle.
Ds5
9-3ss TTiD exä
9-3ss TTiD exä
Re: Citroen C6
Saman väristä C6:sta tiirailin työpaikan pääkonttorin sisäpihalla torstai aamuna. Palaveria pidettiin sisäpihan rakennuksessa...
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Citroen C6
Kyllähän C6 on hieno laite. Miltei joka päivä pyyhin kuolaa naapuri tontilla makaavan ison kissan takia. Varsinkin kun toinen samanlainen on naapurin tallissa. Kyllä CX 25 GTI Turbo2 jättää jälkensä monen keski-ikäisen sydämeen, jos mitään liikkuvista laitteista ymmärtää .
Onnea ja letkeitä (k)ilometrejä Tompalle!
Onnea ja letkeitä (k)ilometrejä Tompalle!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C6
Tämä on kyllä pääkonttorin sisäpihalla useasti Helsingissä, mutta torstaina auto oli tuolla huollossa..PVI kirjoitti:Saman väristä C6:sta tiirailin työpaikan pääkonttorin sisäpihalla torstai aamuna. Palaveria pidettiin sisäpihan rakennuksessa...
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C6
C6 ollut nyt kuukauden, eikä vieläkään kaduta. Ohjaustehostimen korkeapaineletku hikoilee, ja moni lukemani mukaan tuollaisella ajanut vuosia, mutta ajattelin nyt itse vaihdella tuon, kun liike maksaa työt kunhan itse hankin osan (Ranskalaiselta merkkiliikeeltä 330€ toimituksineen Suomeen, Veho 620€ )
Öljytkin tuli vaihdettua ja melkoista puuroa olivat kun vaihdettu viimeksi joulukuussa 2014. Saksasta Totalin öljyt ja suodatin yht 40€, ei paha. Loputkin suodattimet pitäisi vaihtaa kunhan jaksaisi. Tuli tarkasteltua alustaa tarkemminkin ja on kyllä aivan uskomattoman upeassa kunnossa, kaikki saumatkin ovat ihan kuin suoraan tehtaalta, tämä ei kyllä ole suolateitä nähnyt varmaan koskaan, kaikki näkemäni suomiautotkin ovat jo parivuotiaina enemmän tai vähemmän pntaruosteessa jostain kohtaa.
Sama huolto joka kolhi auton, niin olin pyytänyt myös tutkimaan tuon ohaustehostimen putken, niin joo huomasivat saman, että vuotaa. Olivat sitten nohevasti tarkastaneet tehostimen ja jousituksen öljysäiliön ja oli kuulemma ollu vajausta. Ajattelin että joo voihan se olla, vaikka puoli litraa kuulostikin paljolta, kun jousitus ei vuoda näkyvästi mistään..ajeli reilun viikon ja tuli torstaina säiliö katsottua, niin sehän perhana tulvi vartin ajan yli kun korkkia vähän raotti ja sen jälkeen sai sitten vielä ruiskulla tyhjentää reilut puoli litraa pois, jotta alettiin olemaan edes lähes normitasossa. Pitää toivoa ettei ole säiliö halki tai joki paluuputki korkannut..sellasta huoltoa. Arvatkaa käykö sitikka tuossa pajassa enää?
Eli tällaista menoa patongin lopullista leviämistä odotellessa
Öljytkin tuli vaihdettua ja melkoista puuroa olivat kun vaihdettu viimeksi joulukuussa 2014. Saksasta Totalin öljyt ja suodatin yht 40€, ei paha. Loputkin suodattimet pitäisi vaihtaa kunhan jaksaisi. Tuli tarkasteltua alustaa tarkemminkin ja on kyllä aivan uskomattoman upeassa kunnossa, kaikki saumatkin ovat ihan kuin suoraan tehtaalta, tämä ei kyllä ole suolateitä nähnyt varmaan koskaan, kaikki näkemäni suomiautotkin ovat jo parivuotiaina enemmän tai vähemmän pntaruosteessa jostain kohtaa.
Sama huolto joka kolhi auton, niin olin pyytänyt myös tutkimaan tuon ohaustehostimen putken, niin joo huomasivat saman, että vuotaa. Olivat sitten nohevasti tarkastaneet tehostimen ja jousituksen öljysäiliön ja oli kuulemma ollu vajausta. Ajattelin että joo voihan se olla, vaikka puoli litraa kuulostikin paljolta, kun jousitus ei vuoda näkyvästi mistään..ajeli reilun viikon ja tuli torstaina säiliö katsottua, niin sehän perhana tulvi vartin ajan yli kun korkkia vähän raotti ja sen jälkeen sai sitten vielä ruiskulla tyhjentää reilut puoli litraa pois, jotta alettiin olemaan edes lähes normitasossa. Pitää toivoa ettei ole säiliö halki tai joki paluuputki korkannut..sellasta huoltoa. Arvatkaa käykö sitikka tuossa pajassa enää?
Eli tällaista menoa patongin lopullista leviämistä odotellessa
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Citroen C6
Kuulostaa siltä, että ranskanpatonki oli eksynyt ruispalahuoltoon
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C6
Tämä stoori sitten päättyi ennen kuin kerkesi kunnolla alkaakaan. Ajattelin huvikseni kokeilla pientä arvonmääritystä ja kysellä liikkeistä hyvitystä, ja eräs paikka tarjosikin sellaisen hyvityksen, että ei voinut muuta kuin vaihtaa, vaikka fiilis ehkä olikin C6 puolella.. merkki ei sentään vaihtunut, mitä sitä hyvää vaihtamaan.
Eli sinne meni C6 ja tilalle tuttu ja turvallinen Citroen C5 HDI163 vm -12 kisoja mittarissa 110tkm..väliraha oli tonnin luokkaa ja sillä sai:
-5,5v uudemman auton 10tkm vähemmän ajettuna
-farkun
-webaston kaukosäädöllä
-ei tarvinnut tinkiä myöskään nahkaverhoilusta, navigaattorista, koukusta eikä xenoneista, eli varusteet kohdillaan myös C5:ssa, tässä myös bluetooth, "hierova" istuin ja parkkitilan mittaus
-vuoden/20tkm Finntakuu Extran
-250e halvemman veron vuodessa, ja kulutusero eilisen perusteella olisi n. 2-3l/100km, eli 700-1000e halvempaa ajoa vuosittain ja bonuksena myös n. 200e halvempi vakuutusmaksu.
Ja mitäpä sitten menetin:
-ison annoksen yksilöllisyyttä
-automaattivaihteiston
Vaikka C6 toimikin kuin unelma, niin jotenkin silti mietitytti lähemmäs 10v vanha auto käyttöautona, jolla pitää ajaa 30tkm vuodessa kun kilsat ei näyttänytkään vähenevän kuten olin ajatellut, ja olihan toi C5 järkiauto ihan noita käyttökuluja ja maksuja ajatellen ja nyt mahtuu ne lastenvaunutkin koppineen konttiin heittämällä, joten parempi puoliskokin on tyytyväinen..Katsotaan josko tämä kestäisi pihassa yli puoli vuotta
Ja tuohon C6:seen olisi kuitenkin pitänyt asentaa joko lohkis kiertovesipumpulla tai webasto ja tehdä jakohihnanvaihto jne, jotka oisivat syöneet helposti pari tonnia ensi syksynä.
Toisaalta C6 oli myös alustaltaan ja pelleiltään niin uudenveroinen iästään huolimatta, ettei olisi ehkä itse raaskinut sitä kylvettää suolassa, joten olisi pitänyt ostaa talviauto erikseen
Eli sinne meni C6 ja tilalle tuttu ja turvallinen Citroen C5 HDI163 vm -12 kisoja mittarissa 110tkm..väliraha oli tonnin luokkaa ja sillä sai:
-5,5v uudemman auton 10tkm vähemmän ajettuna
-farkun
-webaston kaukosäädöllä
-ei tarvinnut tinkiä myöskään nahkaverhoilusta, navigaattorista, koukusta eikä xenoneista, eli varusteet kohdillaan myös C5:ssa, tässä myös bluetooth, "hierova" istuin ja parkkitilan mittaus
-vuoden/20tkm Finntakuu Extran
-250e halvemman veron vuodessa, ja kulutusero eilisen perusteella olisi n. 2-3l/100km, eli 700-1000e halvempaa ajoa vuosittain ja bonuksena myös n. 200e halvempi vakuutusmaksu.
Ja mitäpä sitten menetin:
-ison annoksen yksilöllisyyttä
-automaattivaihteiston
Vaikka C6 toimikin kuin unelma, niin jotenkin silti mietitytti lähemmäs 10v vanha auto käyttöautona, jolla pitää ajaa 30tkm vuodessa kun kilsat ei näyttänytkään vähenevän kuten olin ajatellut, ja olihan toi C5 järkiauto ihan noita käyttökuluja ja maksuja ajatellen ja nyt mahtuu ne lastenvaunutkin koppineen konttiin heittämällä, joten parempi puoliskokin on tyytyväinen..Katsotaan josko tämä kestäisi pihassa yli puoli vuotta
Ja tuohon C6:seen olisi kuitenkin pitänyt asentaa joko lohkis kiertovesipumpulla tai webasto ja tehdä jakohihnanvaihto jne, jotka oisivat syöneet helposti pari tonnia ensi syksynä.
Toisaalta C6 oli myös alustaltaan ja pelleiltään niin uudenveroinen iästään huolimatta, ettei olisi ehkä itse raaskinut sitä kylvettää suolassa, joten olisi pitänyt ostaa talviauto erikseen
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Citroen C6
Sun pitää Tommi lopettaa se nettiauton selailu
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Citroen C6
Jätkä vetää kyllä peevelihenkisellä tahdilla . Onnea uudelle sitikalle!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Citroen C6
Onne uuden kissan kanssa
Onneksi C5 letku on täällä jo valmiina
Onneksi C5 letku on täällä jo valmiina
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C6
Nyt tämä rakkaustarina jatkuu ja 800km "koeajon" jäljiltä ei taas voi kuin olla rakastunut tuohon autoon.
Jopa C5 jälkeen jousituksen toiminta ihastuttaa ja meno niin äänetöntä ettei ole tosikaan.
3.0 V6 ei kyllä juuri kulje mihinkääm tuon V6 HDI:n rinnalla ja kulutuskin oli n. 10l/100km mutta Ruotsin 120kmh talvirajoituksilla tuli ajettua koko ajan 140kmh, joka ehkä selittää.
Jotain noissa C6:issa on tehty oikein, kun tämäkin on kuin uusi niin ulkoa kuin sisältä.
On niitä edelleenkin hienompia autoja, mutta en lyllä keksi mitään kivempaa samassa hintaluokassa, eikä ainakaan uusi XC90 ilmajousilla yllä lähellekään samaan kyytiin, vaikka hintaa on kymmenkertaisesti.
Jopa C5 jälkeen jousituksen toiminta ihastuttaa ja meno niin äänetöntä ettei ole tosikaan.
3.0 V6 ei kyllä juuri kulje mihinkääm tuon V6 HDI:n rinnalla ja kulutuskin oli n. 10l/100km mutta Ruotsin 120kmh talvirajoituksilla tuli ajettua koko ajan 140kmh, joka ehkä selittää.
Jotain noissa C6:issa on tehty oikein, kun tämäkin on kuin uusi niin ulkoa kuin sisältä.
On niitä edelleenkin hienompia autoja, mutta en lyllä keksi mitään kivempaa samassa hintaluokassa, eikä ainakaan uusi XC90 ilmajousilla yllä lähellekään samaan kyytiin, vaikka hintaa on kymmenkertaisesti.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Citroen C6
Hehe! Sulla alkaa olla pakka kunnossa! Hieno homma ja tsemppiä kutosen kanssa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C6
Saabin porsiessa C6:n ajokausi alkoi aiemmin kuin piti, joten piti tehdä ne huollot mitkä oli tekemättä, siispä viikonloppuna C6 sai uudet tulpat, ilmansuodattimen, kaasuläppäkotelon putsauksen ja imusarjan tiivisteen. Meni 99% putkeen, yksi ruuvi tipahti johonkin koneen taakse, enkä sitä löytänyt, eiköhän se mun tuurilla löydy jostain jakohihnan välistä seuraavaksi ja se kone on siinä
Tulpilla oli ikää vaivaiset 11v, hyvin toimivat edelleen, mutta ehkäpä alkoi olla aika vaihtaa.. Ilmansuodatintakaan ei oltu taidettu vaihtaa moneen vuoteen, kyllä oli pölynen.
Ainut vika autossa on ollut ostosta lähtien kuskin oven rajoitin, josta oli kaikki pykälät karisseet, ja kun tulppien vaihto imusarjan irrotuksineen meni niin hyvin niin teinpä tuon samalla kun osa oli ollut odottamassa inspiraatiota muutaman kuukauden..ovipahvi oli vähän hankala, mutta nyt on ovessa pykälät ja samalla meni myös raitisilmansuodatin vaihtoon.
Nyt reilut 4kk takana ja mitään vikoja ei ole matkan varrella ilmennyt, toki kilsojakin ajettu vain 3tkm, mutta paremmin on mennyt kuin olin osannut odottaa.
Tulpilla oli ikää vaivaiset 11v, hyvin toimivat edelleen, mutta ehkäpä alkoi olla aika vaihtaa.. Ilmansuodatintakaan ei oltu taidettu vaihtaa moneen vuoteen, kyllä oli pölynen.
Ainut vika autossa on ollut ostosta lähtien kuskin oven rajoitin, josta oli kaikki pykälät karisseet, ja kun tulppien vaihto imusarjan irrotuksineen meni niin hyvin niin teinpä tuon samalla kun osa oli ollut odottamassa inspiraatiota muutaman kuukauden..ovipahvi oli vähän hankala, mutta nyt on ovessa pykälät ja samalla meni myös raitisilmansuodatin vaihtoon.
Nyt reilut 4kk takana ja mitään vikoja ei ole matkan varrella ilmennyt, toki kilsojakin ajettu vain 3tkm, mutta paremmin on mennyt kuin olin osannut odottaa.
Tomppa & Saabit myyty :(