Olen ajanut erilaisilla Saabin malleilla -78 lähtien. Viimeisin oli Saab 9-3 TiD, lähes 180.000 km ja vain normaalit huollot, takatukivarsien ja iskareiden vaihto, etuiskareiden yläpäiden kääntölaakerien vaihto ym. Sitten uutta autoa katselemaan. Maaliskuussa 2016 löytyi Ruotsissa käytössä ollut Saab 9-5 2,0 TiD vm. 2011. Ajettu 123.000 km. Oston jälkeen vaihdettiin jakohihna ja vesipumppu sekä moniurahihna, etu- ja takajarrulevyt ja jarrupalat.Auto on hyvä ajettava matka-ajossa ja moottorissa voimaa hyvin. Kesäkuun lopulla alkoi tapahtua ikäviä. Vikakoodeissa ilmoitus lähivalojen toimimattomuudesta, kohta myös vilkut olivat epäkunnossa. Ajovalot ns. nelivalojärjestelmä ja H 7 polttimot. Vaihdoin sekä lyhyiden että pitkien ajovalojen polttimot. Ruotsinkielisessä manuaalissa maininta ovien sulkemisesta ennen vaihtoa, tätä en huomannut. Myös vilkkujen polttimot vaihdoin. Edell lyhyet ajovalot ei toimi, pitkät pelaavat aivan hyvin, vilkut ei toimi. Lisäksi vas. jarruvalo poissa pelistä moottorin käydessä, moottori sammutettuna toimii. Lisää murhetta; keskuslukitus ei pelaa ja ilmastointilaite toiminta 0. Etuseisontavalot vaihdoin. Oik. ei pelaa.
Huollossa jo katsoivat. Runsaasti erilaisia vikailmoituksia kuulemma. Nyt heinäkuun lopulla tutkivat auton uudestaan, josko saisi kuntoon. Elokuussa tarvitsisi taas tuota autoa, menoja olisi.
SAAB 9-5 NG jumissa
Re: SAAB 9-5 NG jumissa
Moi, johan pukkaa vikaa. Oletko jo tarkastanut kaikki sulakkeet autosta? Toinen mitä voisi kokeilla on ottaa akku irti noin 15 minuutiksi. Kannattaa myös tarkastaa akun jännite.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SAAB 9-5 NG jumissa
Tarkista
1. Kuulostaa akulta, siis miten vanha? Uutta peliin...
2. Päävirtakaapeli onko löysällä? Mulla TTID ei lähtenyt edes starttia pyörittämään tästä syystä..
3. Merkkihuolto purkakoon kaikki noi vikakoodit, mulla Länsiauto Magneetti kyllä löysi ongelman tuota kautta...
Tv: Sininen Paroni
1. Kuulostaa akulta, siis miten vanha? Uutta peliin...
2. Päävirtakaapeli onko löysällä? Mulla TTID ei lähtenyt edes starttia pyörittämään tästä syystä..
3. Merkkihuolto purkakoon kaikki noi vikakoodit, mulla Länsiauto Magneetti kyllä löysi ongelman tuota kautta...
Tv: Sininen Paroni
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2012 08:35
Re: SAAB 9-5 NG jumissa
Koriohjainlaite ohjaa valoja ja LED:jä. DTC-tiedostossa (Diagnostic Trouble Codes) olivat löytäneet runsaahkosti vikakoodeja. Ajovalojen vikakoodien mukaiset tarkistukset tehty. Jännite- ja ns. maajohtojen mittaus tehtiin. Löytyi jännitehäviö akun lisäsulakerasian ruuviliitoksista. Nämä kiristetty.Jos ei korjattu, niin homma olisi johtanut koriohjainlaitteen uusimiseen. Nyt auto toimii aivan hyvin.
Re: SAAB 9-5 NG jumissa
Hieno juttu! Hyvä että saitte kuntoon!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11