Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Samoin itsellä Saabilla ajeltu -75 lähtien, ei kertaakaan jäänyt tien päälle, mutta joutunut heittää OG 900 jumittuneen termarin pois ja kolistelee starttia 9-3 dieselistä jotta sai käyntiin, sitten matka jatkunut taas. Vanha Ford 17 jätti tielle kun katkesi virranjakajasta akselintappi ja samoin 245 kun katkesi jakohihna. (Tuurilla ne laivatkin seilaa)
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs aloittaa uudelleen kojelautojen valmistuksen, entisessä tehtaassa.
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.3711465
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.3711465
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Miten tämä Nevs nyt etenee, että onko milloin tarkoitus tulla sähköautoja ulos?
Onko tämä sitten kilpailija tulevalle Tesla model 3:lle vai ihan jotain omaa luokkaansa ? Onko tietoa miten eroavat tekniikaltaan?
Onko tämä sitten kilpailija tulevalle Tesla model 3:lle vai ihan jotain omaa luokkaansa ? Onko tietoa miten eroavat tekniikaltaan?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Puolessa välissä 2017.
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.3448703
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.3448703
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Olen hyvin varma, että NEVSin lupausten mukaan ehkä vuoden sisään tulee uusi "Saab". Ja vuonna 2018 tulee useampi lisämalli.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Olen harrastellut ja harrastan edelleen toista tai toisia autoja. Jos vertaa vanhaa toisenmerkkistä ja vanhaa Saabia, niin onhan Saab hyvin tyylikäs kampe. Myös uusi NG9-5 on todella ylväs auto! Muotoilu jo luo kiinnostusta Saabiin. Nyt olen nähnyt sen varmaksi. Tietysti, omassa hintaluokassaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kiinaan tulee autotehdas, joka valmistaa autot alustapitäen. Trollhättaniin ei synny niin paljon työpaikkoja, mitä oli suunniteltu alunperin. Syy tähän menettelyyn lienee Kiinalaisten vaatimukset autojen valmistamiseen tarvittavat licensit.
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.3786816
http://www.ttela.se/beskedet-om-nevs-ki ... -1.3788766
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.3786816
http://www.ttela.se/beskedet-om-nevs-ki ... -1.3788766
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No tämä oli ikävä uutinen Trollhättanille, mutta ei varmastikaan ylllätys millekään osapuolelle. Uutisellista lähinnä se, koska se lausuttiin ääneen.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Todellakin ikävä asia Trollhättanille! Nyt siis alkaa varmistua se kaikki, mikä oli aavisteltavissa Saab- automerkin kohdalla. Meillä harrastajilla on Saabeja, joilla voimme harrastella ja muistella mukavia ja vähemmän mukavia menneitä aikoja.
Nämä Saab- autot ovat kestäviä ja harrastelijoita on ympäri maailman! Nyt on harrastajalla mahdollisuus harrastaa tuleville polville Saabin malleja säilöön! Toivottavasti harrastamme autoja kunnioittaen eikä rakennettaisi niitä "kauas" alkuperäisistä malleista ja varustuksista!? Näin se todellinen Saabin historia säilyisi!
Saab oli aikansa ikoni, persoonallinen ja monien autoilun innovaatioiden rakentaja ja toteuttaja! Siksi me kai tämän harrastuksen parissa pyörimme?
Nämä Saab- autot ovat kestäviä ja harrastelijoita on ympäri maailman! Nyt on harrastajalla mahdollisuus harrastaa tuleville polville Saabin malleja säilöön! Toivottavasti harrastamme autoja kunnioittaen eikä rakennettaisi niitä "kauas" alkuperäisistä malleista ja varustuksista!? Näin se todellinen Saabin historia säilyisi!
Saab oli aikansa ikoni, persoonallinen ja monien autoilun innovaatioiden rakentaja ja toteuttaja! Siksi me kai tämän harrastuksen parissa pyörimme?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mitäs trollissa sitten tehdään?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ainoita positiivisia asioita on, että jos Trollhättanin tehdas jää tyhjilleen, niin siellähän voisi joku alkaa valmistamaan rehellisiä Saabbeja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevsin tulevaisuuden suunnitelma ois, että Trollissa valmistetaan uudenmallin sähköautoja jotka ovat tarkoitettu myös Euroopan markkinoille. Milloin se sitten tapahtuu on
Nyt valmistetaan jonkun verran koreja Kiinaan ja valmiita autoja testejä varten. Kiinassa tehtaan valmistumiseen menee vielä ehkä vuosi
Nevsin kirjoilla tällä hetkellä n. 850-900 henkilöä, joista pari sataa tuotannossa.
Nyt valmistetaan jonkun verran koreja Kiinaan ja valmiita autoja testejä varten. Kiinassa tehtaan valmistumiseen menee vielä ehkä vuosi
Nevsin kirjoilla tällä hetkellä n. 850-900 henkilöä, joista pari sataa tuotannossa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niin ja kysymykseen että mitä Trollissa sitten tehdään: tuotekehitystä, suunnittelua, markkinointi, hallintoa ym. kaikkea muuta kuin tuotantoa. Ainakin vielä toistaiseksi näin, tulevaisuus sitten näyttää mitä tapahtuu. Mitä enemmän osaamista Trolliin vakiintuu, sitä vaikeampi toimintoja on siirtää muualle. Lisäksi insinöörityövoima on Pohjoismaissa kansainvälisesti melko edullista suhteessa osaamiseen, joten esimerkiksi tuotekehityksen ja suunnittelun siirtämisellä ei välttämättä saavutettaisi merkittäviä kustannusetuja, ainakaan suhteutettuna siirrosta koituvaan riskiin.
Ei tämä sinänsä mikään yllätys ole, kun päämarkkinana ainakin alkuun on Kiina, on ihan järkevää tuottaa autot siellä. Lisäksi iso osa komponenteista tulee Aasiasta, joten logistisesti autojen rakentelu Ruotsissa Kiinan markkinaa varten olisi aika hölmöä.
Tärkeintä on se, että Ruotsissa säilyy se eniten arvoa tuottava työ: se millä autoihin tehdään niiden luotettavuus, teknologia, muotoilu jne. Niillä sitä kilpaillaan muita merkkejä vastaan, ei niinkään sillä minkä maan rajojen sisällä osat lopulta ruuvataan yhteen.
Ei tämä sinänsä mikään yllätys ole, kun päämarkkinana ainakin alkuun on Kiina, on ihan järkevää tuottaa autot siellä. Lisäksi iso osa komponenteista tulee Aasiasta, joten logistisesti autojen rakentelu Ruotsissa Kiinan markkinaa varten olisi aika hölmöä.
Tärkeintä on se, että Ruotsissa säilyy se eniten arvoa tuottava työ: se millä autoihin tehdään niiden luotettavuus, teknologia, muotoilu jne. Niillä sitä kilpaillaan muita merkkejä vastaan, ei niinkään sillä minkä maan rajojen sisällä osat lopulta ruuvataan yhteen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aivan samaa mieltä kuin AZP. Tyhjien korien kuljettaminen Kiinaan olisi hölmöläisten hommaa, tilaa vieviä ja helposti vioittuvia. Kustannukset aivan liian korkeat.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jääkö Trollin tilat käyttämättömäksi?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003