Valitettavasti on niin isotöinen tehdä ja aikaa niin vähän, ettei kerkee tekemään tällä hetkellä kopioita.nalleolut kirjoitti:spoilerista kopioita?
Pystykeulasatkun rakentelua
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Pienen tauon jälkeen voisi taas vähäsen tarinoida jotain tänne. Pari kuukautta oli hieman hiljaiseloa tämän parissa, mutta nyt on viikon sisällä kerenny tuassiisa muutamia kertoja pyörähtämään tallilla. Aluksi oli kartoitettava, että mihinkäs sitä tuli jäätyäkään viimeksi. Hetken katseltuani päätin, että homma jatkuisi nuista ovista.
Kuskinoveen tuli tuo etummainen nurkka hitsattua ja hiottua nuo saumat piiloon. Samalla hioin kaikki pintaruosteet pois ja vetäsin pohjamaalia pintaan ruostesuojaksi.
Apumiehen puolelle vääntelin tuon alahelman ja hitsailin nurkan kasaan. Tälläkin puolella täytyy tuo ovi vielä käyttää irti, että saa tuon etunurkan tehtyä.
Sitten takasin kuskin puolelle. Siellä olen nyt saanut tuon oven jälkeisen nurkkauksen hitsailtua. Siinäpä muutama kuva tuosta eri vaiheissa.
Tuommonen siitä sitten lopulta tuli.
Tänään sain sitten tuon pyöräkotelon nurkkauksen jotakuinkin valmiiksi.
Kuskinoveen tuli tuo etummainen nurkka hitsattua ja hiottua nuo saumat piiloon. Samalla hioin kaikki pintaruosteet pois ja vetäsin pohjamaalia pintaan ruostesuojaksi.
Apumiehen puolelle vääntelin tuon alahelman ja hitsailin nurkan kasaan. Tälläkin puolella täytyy tuo ovi vielä käyttää irti, että saa tuon etunurkan tehtyä.
Sitten takasin kuskin puolelle. Siellä olen nyt saanut tuon oven jälkeisen nurkkauksen hitsailtua. Siinäpä muutama kuva tuosta eri vaiheissa.
Tuommonen siitä sitten lopulta tuli.
Tänään sain sitten tuon pyöräkotelon nurkkauksen jotakuinkin valmiiksi.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tekemistä vaan riittää. Tuli tuossa purettua nyt tuota taka-akselia ja tarkoitus olisi hiekkapuhaltaa. Täytyy vaan katsoa milloin kerkee. Jarrulevyt menee uusiksi ja samalla ajattelin, että voisihan nuo laakeritkin vaihtaa samalla uusiin. Täytyy rueta pikkuhiljaa taas tekemään osa hankintoja, kun tämä alkanut taas pikkusen edistyä.
Takajarrukilvet täytyisi hommata paremmat. Uusia ei tunnu enää mistään saavan? Jos jollakin edullisesti hyväkuntoisia ylimääräisenä, niin saa tarjota! Muuten pitää rueta nuita parsimaan paremmaksi.
Kuskin puolelta tuli hiottua saranoiden alla olevat pintaruosteet pois. Samalla hioin kaikki muutkin pintaruosteet tuosta ympäristöstä pois.
Lopuksi maali niskaan ruostesuojaksi.
Takajarrukilvet täytyisi hommata paremmat. Uusia ei tunnu enää mistään saavan? Jos jollakin edullisesti hyväkuntoisia ylimääräisenä, niin saa tarjota! Muuten pitää rueta nuita parsimaan paremmaksi.
Kuskin puolelta tuli hiottua saranoiden alla olevat pintaruosteet pois. Samalla hioin kaikki muutkin pintaruosteet tuosta ympäristöstä pois.
Lopuksi maali niskaan ruostesuojaksi.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Hitsaa samalla ennen maalausta ne akselin pannat,ettei petä.
Ari 1622
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Pystykeulasatkun rakentelua
Hyvä huomio. Tarkotus olis hitsata kun toisen puolen panta jo ratkennut. Samallahan sen toisenkin hitsaa uudelleen.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tänään tuli käytyä pienimuotoisen tauon jälkeen tallissa kattelemassa, että mitenkäs se satku jakselee siellä. Sain jopa sen verran aikaiseksi, että apumiehen ovi lähti irti, jonka laitoin sitten tuohon väliaikaiselle "pöydälle" odottelemaan tulevaa toimenpidettä.
Etunurkkaa pääsisi nyt hieman helpommin tuohon oveen tekemään kun on irti autosta. Eipä näytä tämäkään ovi sen paremmalta, kuin mitä oli tuo kuskinovi.
Saranat irrotin tältäkin puolelta pois korista ja tarkoitus olisi ottaa nuo ruosteet terveelle pellille ja maalata uudelleen. Tiedä sitten onko järkevämpi maalata nuo ovet irtaallaan vai autossa paikallaan ollessa?
Etunurkkaa pääsisi nyt hieman helpommin tuohon oveen tekemään kun on irti autosta. Eipä näytä tämäkään ovi sen paremmalta, kuin mitä oli tuo kuskinovi.
Saranat irrotin tältäkin puolelta pois korista ja tarkoitus olisi ottaa nuo ruosteet terveelle pellille ja maalata uudelleen. Tiedä sitten onko järkevämpi maalata nuo ovet irtaallaan vai autossa paikallaan ollessa?
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Nyt alkaa olla oikea ovikin pikkuhiljaa hitsailtu. On se vaan paljon helpompaa työstää nuita ovia irtaallaan. Täytyy jossain välissä sovittaa nuita paikoilleen ennen maalaamista. Pintaruosteita siinä toki olisi vielä, mutta loput lähtee kyllä jo hionnalla. Vielä pitäisi ne alareunan taitokset heppailla kiinni toisiinsa.
Alkaa olla onneksi jo voiton puolella nämä hitsuut tässä. Vielä täytyy tutkia tuo oikean puolen oven luota korista se nurkka, että tarvitseeko sille tehdä mitään. Sitten joskus kun on auto poissa pukeilta, niin voisi melkein heivata nuo tunkin korvakkeet menemään. On niitä jo hieman koitettu tilkitä, vaan turhaan keräävät siellä enempää ruostetta. Katsottavaksi jää, että laittaako minkäänlaisia korvakkeita tilalle, vai alkaako nostella alatukivarsista tästä eteenpäin.
Alkaa olla onneksi jo voiton puolella nämä hitsuut tässä. Vielä täytyy tutkia tuo oikean puolen oven luota korista se nurkka, että tarvitseeko sille tehdä mitään. Sitten joskus kun on auto poissa pukeilta, niin voisi melkein heivata nuo tunkin korvakkeet menemään. On niitä jo hieman koitettu tilkitä, vaan turhaan keräävät siellä enempää ruostetta. Katsottavaksi jää, että laittaako minkäänlaisia korvakkeita tilalle, vai alkaako nostella alatukivarsista tästä eteenpäin.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Ei ne ruosteeet oikein lähde hiomalla vaikka näyttää että lähtis,hiomalaikka ei ota syöpymän montunpohjalta.hiomisen jälkeen pitäs vielä
sivellä sitä sitruunahappoa ,ja antaa vaikuttaa vaikka vrk,sitten hapon pesu pois,kuivaus ja maali päälle ,sitten tulis hyvä.
sivellä sitä sitruunahappoa ,ja antaa vaikuttaa vaikka vrk,sitten hapon pesu pois,kuivaus ja maali päälle ,sitten tulis hyvä.
Ari 1622
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Nyt on taas hieman nuo ruosteet vähempänä. Eilen kävin askartelemassa tuosta korista tuon apumiehen puoleisen oviaukon nurkkauksen. Vähän laajemmalle oli jo ruosteet ehtineet tällä puolella levitä.
Siitä hieman peltiä pois.
Uutta peltiä tilalle.
Sitten taiteilin tehdä tuommosen palikan. Kuvassa vielä hieman vaiheessa.
Ja lopuksi nurkka umpeen. Vielä täytyisi viimeistellä nuo saumat ja alkaa miettiä seuraavaa vaihetta tämän parissa.
Siitä hieman peltiä pois.
Uutta peltiä tilalle.
Sitten taiteilin tehdä tuommosen palikan. Kuvassa vielä hieman vaiheessa.
Ja lopuksi nurkka umpeen. Vielä täytyisi viimeistellä nuo saumat ja alkaa miettiä seuraavaa vaihetta tämän parissa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tää on kyllä niinku taidegalleriaa kattelis Onneksi omasta pystäristä on joku tinaillu nuo vakiopaikat jo aiemmin yhtä nätisti, ei oo tarttenut itte turata.
Onko kattoluukku joku tarvikemalli, kun ei kattoverhoilussa ollut pattia enkä huomannut kuvista kattokasettia?
Mistä noi kaarilevikkeet on?
Onko kattoluukku joku tarvikemalli, kun ei kattoverhoilussa ollut pattia enkä huomannut kuvista kattokasettia?
Mistä noi kaarilevikkeet on?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Kattoluukusta paha sanoa muuta kuin, että todennäkösesti Saabin tehtaalla alkujaan asennettu. Avauskahvassa lukee Finlandia ja mitat ja muu ulkoasu samanlainen kuin Finlandia 2000 luukussa. Kattoluukun lasikin on samanlainen, mutta siinä missä Finlandiassa lukee Finlandia 2000 on tuossa lasissa Saabin teksti. Eli epäilen, että on tehdas asennettu ja alihankkijalta tilattu Saabin logoilla.sarka kirjoitti:Onko kattoluukku joku tarvikemalli, kun ei kattoverhoilussa ollut pattia enkä huomannut kuvista kattokasettia?
Mistä noi kaarilevikkeet on?
Pitää vaikka ottaa joku päivä kuva tuosta luukusta lähempää ja samalla napata kuva samanlaisesta Finlandia 2000 luukusta, kun sellainenkin on tuolla nurkissa pyörimässä.
Kaarilevikkeet ovat lasikuitua ja täysin omavalmisteiset. Alkujaan ei tullut tuon korisarjan mukana minkäänlaisia kaarilevikkeitä ja tämän foorumin kautta löysin vinokeulasen satkun kaarilevikkeet joista tekasin kopiot ja leikkelin käypäset. Vinokeulasessa alkujaan paljon leveämmät ne kaaret ja pystärissä kapeammat, mutta nyt on orkkiksiin verrattuna hieman leveämmät, mutta ei liian överit kuitenkaan.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Noniin nyt olisi hieman kuvia niistä kattoluukuista. Eli ensimmäisenä tuo satkussa kiinni oleva luukku ja sitten vastaava Finlandia irtaallaan. Kahvat kummassakin samanlaiset niin kuva ainoastaan tuosta satkun luukusta.
Muuten projekti edennyt hieman hitaasti, mutta edennyt kuitenkin. Pintaruosteita tullut tuossa hiottua ohjaamosta ja apparin puolelta olen hionut nuita ovisaranan kiinnitys kohtia. Hitsaussaumoja myös tullut siistittyä sieltä täältä.
Taka-akseli kävi isän työpaikalla ja tuli takasin ja lähestulkoon ruosteettomana. Nyt kun akseli oli paljas niin hitsailin ne pannat kummaltakin puolelta akselia uudelleen ja samalla tein uudet jarruputkien kiinnitysraudat.
Muuten projekti edennyt hieman hitaasti, mutta edennyt kuitenkin. Pintaruosteita tullut tuossa hiottua ohjaamosta ja apparin puolelta olen hionut nuita ovisaranan kiinnitys kohtia. Hitsaussaumoja myös tullut siistittyä sieltä täältä.
Taka-akseli kävi isän työpaikalla ja tuli takasin ja lähestulkoon ruosteettomana. Nyt kun akseli oli paljas niin hitsailin ne pannat kummaltakin puolelta akselia uudelleen ja samalla tein uudet jarruputkien kiinnitysraudat.
Viimeksi muokannut pullasorsa, Ma Huhti 10, 2017 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tänään kävin vähän aikaa touhuamassa tämän parissa ja sain maalattua sinkkimaalilla nuita paljaalle pellille hiottuja kohtia. Taka-akseliin vetäsin epoxi pohjamaalia niskaan. Saa vielä toiseenkin kertaan maalata sen kun jäi vielä kuultamaan. Siitä tosin en kuvaa ottanunt.
Tässä sivussa olen nuita sisustankin osia aina työstäny, jos on sattunut kotona olemaan ja kun on ollut aikaa. Kojelautaan siihen "naamatauluun" laittelin tuommosta krominauhaa ympärille. Hieman paksumpi kromireunus nytten mitä alkuperäinen
Nahkaa sai hieman kaventaa reunoista, että sopi takasin paikoilleen. Hieman kasailin malliksi tuota kojetaulua, että saa osviittaa millainen se suunnilleen olisi kun se on paikallaan. Hanskalokeronkansi on vielä hieman kesken, joten siitä tulee kuvia myöhemmin.
Lisäkeskikonsolikin on joutunut pienen rakentelun kohteeksi. Siitä piti hieman kaivertaa radioaukon alapuolelta materiaalia pois, että saa toisen 1-din aukon kokoisen paikan. Ei siitä paljoa tarvinnut ottaa pois.
Sitten pientä sovittelua.
Lopuksi kehykset samaan väriin yhtenäisyyttä luomaan.
Tässä sivussa olen nuita sisustankin osia aina työstäny, jos on sattunut kotona olemaan ja kun on ollut aikaa. Kojelautaan siihen "naamatauluun" laittelin tuommosta krominauhaa ympärille. Hieman paksumpi kromireunus nytten mitä alkuperäinen
Nahkaa sai hieman kaventaa reunoista, että sopi takasin paikoilleen. Hieman kasailin malliksi tuota kojetaulua, että saa osviittaa millainen se suunnilleen olisi kun se on paikallaan. Hanskalokeronkansi on vielä hieman kesken, joten siitä tulee kuvia myöhemmin.
Lisäkeskikonsolikin on joutunut pienen rakentelun kohteeksi. Siitä piti hieman kaivertaa radioaukon alapuolelta materiaalia pois, että saa toisen 1-din aukon kokoisen paikan. Ei siitä paljoa tarvinnut ottaa pois.
Sitten pientä sovittelua.
Lopuksi kehykset samaan väriin yhtenäisyyttä luomaan.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24006
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
komiaa setuppia.
tonnarin osia jne jne , mut mitä sä teet kahdella soittimella keskikonsolissa?
tonnarin osia jne jne , mut mitä sä teet kahdella soittimella keskikonsolissa?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Kiitoksia! Tuo alempi ei ole käytännössä soitin vaan dsp. Tarkotus olisi rakentaa aktiivinen äänentoisto järjestelmä.nalleolut kirjoitti:komiaa setuppia.
tonnarin osia jne jne , mut mitä sä teet kahdella soittimella keskikonsolissa?
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"