93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Tänään meni vaimon 2006 SC läpi leimasta huomautuksitta ja kehujen kera!
Vuoden aikana ei ole muuta tarvinnut tehdä kun vaihtaa öljyjä, tulppia ja suodattimia
Tuli hyvä fiilis!
Vuoden aikana ei ole muuta tarvinnut tehdä kun vaihtaa öljyjä, tulppia ja suodattimia
Tuli hyvä fiilis!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Tänään kävin taas näyttämässä ja pahoittelin, että jäi korjaamatta tuo huomautettu asia, kun taas oli tullut vain 4000 km edellisen katsastuksen jälkeen. Selvisin taas suullisella huomautuksella.Ti Touko 24, 2016 9:19 pm Risto kirjoitti:Ei löytynyt taaskaan SS:stä vikoja tai puutteita. Ainoa huomautus tuli vähäisestä ajomäärästä edellisen katsastuksen jälkeen (4000 km).
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Jälleen TTID katsastettu tänään huomautuksitta.
Savutestin tulos edelleen 0,0 (DPF siis aktiivisena).
Ajoa kertynyt edellisestä "leimauksesta" noin 26K, eli nyt mittarissa 224K.
Eski
Savutestin tulos edelleen 0,0 (DPF siis aktiivisena).
Ajoa kertynyt edellisestä "leimauksesta" noin 26K, eli nyt mittarissa 224K.
Eski
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
2008 93 SC TTiD meni ykkösellä läpi. Euro-luokituksesta ei ole tietoa, mutta päästömittaus antoi erikoisen matalan tuloksen 0,15. DPF ja EGR poistettu ja JC softat sisällä jo kolmatta katsastusta ja ei ongelmia.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Läpi meni korjauskehoitus tuli tuulilasista. 252tkm 2.0t -03. En tajua miten katsuri sai ohjaustehostimen kupin vuotamaan katsastuksen aikana??? Kun sen jälkeen olen ajanut (kuivasin katsastuksen jälkeen) noin 1000km eikä ole vuotanut yhtään..
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
En ole Saabissa koskaan saanut samaa efektiä aikaiseksi, mutta Oldsmobilesta olen saanut tehostimesta nestettä tulvimaan tallin lattialle, kun olen käännellyt etupyöriä käsin silloin kun kone ei ole käynnissä. En tiedä mitä siellä tehostimessa tuolloin tspahtuu, mutta olisko sama ilmiö?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Sama homma omassakin muutaman kerran käynyt kun katsuri käyttänyt ääriasennossa moottori sammuksissa.
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
paha sanoa , mutta oli pinta vajonnut silmämääräisesti 2senttiä ja kupin päällynen oli aivan läpimärkä... Aluksi luulin että näinköhän alkanut taas tunkemaan moottoriöljyä läpi stefan , muttei pinta normaalissa ajossa nouse eikä laske... Muistaakseni jos stefa vuotaa nii kuppi on aina piri pintaan öljyn ja hydraulinesteen (tehostajaöljyn) sekotustaAZP kirjoitti:En ole Saabissa koskaan saanut samaa efektiä aikaiseksi, mutta Oldsmobilesta olen saanut tehostimesta nestettä tulvimaan tallin lattialle, kun olen käännellyt etupyöriä käsin silloin kun kone ei ole käynnissä. En tiedä mitä siellä tehostimessa tuolloin tspahtuu, mutta olisko sama ilmiö?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Pari viikkoa sitten heittämällä läpi leimasta. Vas bumerangissa hiukan väljää ja vas etujarru myös hieman laahaa, ei kuitenkaan mitään merkintää lappuun. Katsuri oli puolituttu ukko ja tietää myös että laitan pienetkin viat kuntoon autosta mahdollisimman pian.
NG9-3SC 1,9tid '09
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Tänään leimattu huomautuksitta 9-3ss 2003 2.0T ajettu 366tkm!
__________________________________________________________________________________________________________________________________
#5373
__________________________________________________________________________________________________________________________________
#5373
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Tänään käytin rouvan SS:n konttorilla. Meni taas laakista läpi ilman huomautuksia.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Käytin oman MY10 SportCombin tänään leimalla, ei löytynyt huomautettavaa. K-arvo 0,05, tekniikka vakio.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
MY07 149tkm mittarissa hylsy tuli että napsahti. Takapäähän puslaa, bumerangia ym ihanaa. Onneksi oli tiedossa että väljää on kun kolisi siihen malliin.
#7665
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
MY -06 285tkm .....ei huomautettava.....
SAAB 9-3 ng sc-05
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Mulla on nyt kahtena vuonna tullut hylsy takabumerangin uloimman puslan välyksestä. Ensin vasemmalta ja sitten viimeksi oikealta.Jaakko.H kirjoitti:MY07 149tkm mittarissa hylsy tuli että napsahti. Takapäähän puslaa, bumerangia ym ihanaa. Onneksi oli tiedossa että väljää on kun kolisi siihen malliin.
Aika tasalaatuisia ovat nämä puslat näemmä.
Joskus kauan sitten vahdoin molemmat bumerangit yhtäaikaa ja nyt vajaa pari vuotta sitten vaihdoin vain toisen olettaen, ettei toiselta puolen menisi ihan heti, vaan väärä luulo.
Ikävintähän tässä on se, että koko bumerangi vaihdettaessa lähes varmasti takapään camber menee pieleen. Se johtaa sitten taas 4-pyöräsuuntaukseen. Pari vuotta sitten olin puolisen vuotta ennen bumerangin vaihtoa säädättänyt pyöränkulmat kohdilleen ja auto oli tosi hyvä ajaa. Mittasin "cambervatupassilla" vasemman pyörän kulman ennen bumerangin vaihtoa. Se oli se mihin se oli säädetty suuntauksien yhteydessä. Uuden bumerangin jälkeen camber oli nolla eli rengas ihan "pystyssä". Näki jo silmämääräisestikin. Eipä muuta kuin puolen vuoden jälkeen uudelleen 4-pyöräsuuntaukseen.
Nyt sitten viime katsastuksessa tuli hylky toiselta puolelta. Silloin ajattelin, että taasko sama homma edessä pyöränsuuntauksineen päivineen. Harmitti silloin, kun en ollut edellisenä vuotena vaihtanut saman tein molempia. Ajattelin, että tähän hommaan en enää ala, joten vaihtoon meni vain pelkkä ulompi pusla.
Siitä tulikin sitten se ajatus, että mistähän tähän NG9-3/Vectra C takabumerangin puslanvaihtoon saa työkalun. En ole löytänyt mistään. Moneen muuhun merkkiin jopa Saabiinkin, mutta eri malleihin, niitä saa. Viimeksi meni korjaamohommiin tuon työkalun puuttuessa. Laskeskelin, että näin se tulee kuitenkin halvemmaksi: pusla + vaihtotyö vs. bumerangi (vaihto itse) + 4-pyöräsuuntaus.
Joten, kysynkin foorumilaisilta, että oletteko löytäneet jostain tuota puslatyökalua tai mahdolliseti tehneet sen itse?
Mitkähän ovat itse värkätyn työkalun tarvikkeet/ohjeet?
Tarvetta tälle työkalulle varmaan on, jos noita autoja; NG9-3 ja Vectra C, tulee vielä pitempään pidettyä itsellä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)