Tällainen ratti on kyseessä:patu kirjoitti:Täytyy vissiin ilmojen parantuessa alkaa täälläkin ehostelemaan autot kelien näin salliessa. Loppukesästä jäi pari hommaa tekemättä, että saa haluamani paikkamaalaukset ja muut listanpätkät sisustaan vaihdettua.. Millainen on Aeron ratti vertaa vectorin?
Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Tässä on kevään 2017 look. Nyt on madallettu, ilmanohjaimet asennettu ja yksi uusi tarrakin
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Aivan se oli tuo ratti.. En muistanut enää tätä
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Kaipais taakse kevyttä spaceria tai leveämpää/pienemmällä offsetilla olevaa vannetta minusta. Vähän sama ilmiö kuin mulla oli satkussa että takanen hukkuu kaaren sisään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Joo samaa mieltä oon itse. Tuntosarvet on pystyssä ja jos vastaan tulee vanteet joissa enempi leveyttä tai pienempi et niin vanteet saattaa hyvinkin vaihtua.Audiojack kirjoitti:Kaipais taakse kevyttä spaceria tai leveämpää/pienemmällä offsetilla olevaa vannetta minusta. Vähän sama ilmiö kuin mulla oli satkussa että takanen hukkuu kaaren sisään.
Suosin projekti kuntoisia vanteita koska sillon saa valita värin vapaasti ja hintakin yleensä passeli...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Piti keksiä miten uuden ratin saa sopimaan sisustan teemaan. Päätin teipata Saab-Stickerbomb teipillä ratin hopeiset insertit.
Ratin teippaaminen ei ollut sieltä helpoimmasta päästä. Mutta rauhallisesti ja kärsivällisesti venyttämällä ja lämmittmällä teippiä sain sen istumaan tosi hyvin. Seuraavaksi yritän teipata rattinappien kehykset, olen jo kahdesti yrittänyt sitä aiemmin mutta onnistuatta. Ehkä kolmas kerta toden sanoo.....
Ratin teippaaminen ei ollut sieltä helpoimmasta päästä. Mutta rauhallisesti ja kärsivällisesti venyttämällä ja lämmittmällä teippiä sain sen istumaan tosi hyvin. Seuraavaksi yritän teipata rattinappien kehykset, olen jo kahdesti yrittänyt sitä aiemmin mutta onnistuatta. Ehkä kolmas kerta toden sanoo.....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Aika hyvä, miten lienee sitten keston laita käytössä. Vaikka ei kai sen niin väliä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Saahan ne uusittua jos ja kun tarvii. Teippiä on vielä ja painosta saa lisää.Audiojack kirjoitti:Aika hyvä, miten lienee sitten keston laita käytössä. Vaikka ei kai sen niin väliä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Jotta saan rattinapit siirrettyä ja teipattua täytyy ensin vanha ratti irroittaa jotta rattinapit saa pois helpommin. Airbagin
irroituksen jälkeen ratti irtoaa helposti. Kun ratti on irti on rattinapit helppo irroittaa, ne ovat kiinni vain kahdella pienellä ruuvilla.
Kun rattinapit oli irti pääsin aloittaan niiden teippaamisen, Aloitin vasemman puoleisista napeista levittämällä teipin "Liian" isona osan päälle. Sitten lämmittämällä ja venyttämällä teippiä sain sen istumaan tiiviisti osan pintaa vasten. Leikkasin ylimääräiset teipit pois reunoilta ja käänsin teipin osan reunan yli
Kun teippi oli kunnolla kiinni osassa ryhdyin varovasti leikkaamaan teippiä pois nappien päältä, tämä oli varovaisuutta ja tarkkuutta vaativa työ. Onnistuin kuitenkin leikkaamisessa mielestäni hyvin, lopuksi varmistin että teippi istuu tiukasti ja tarkasi paikallaan. Kun vasen puli oli valmis jatkoin hommaa oikean puoleisiin nappeihin
Nyt kun oli harjoitellut vasemman puoleisilla napeilla sujui oikean puolen nappien teippaaminen paljon helpommin. Kokonaisuutena nappien teippaus onnistui oikein hyvin. Sitten rattinappien asennus uuteen rattiin jotta pääsee ihastelemaan uutta luomusta.
Ratin asennus autoon meni heposti ja airbagi meni paikalleen napauttamalla. Kokonaisuus on minusta loistavan näköinen.
Nyt Saab-stickerbomb teema jatkuu koko matkustamon ympäri yhtenäisenä teemana.
irroituksen jälkeen ratti irtoaa helposti. Kun ratti on irti on rattinapit helppo irroittaa, ne ovat kiinni vain kahdella pienellä ruuvilla.
Kun rattinapit oli irti pääsin aloittaan niiden teippaamisen, Aloitin vasemman puoleisista napeista levittämällä teipin "Liian" isona osan päälle. Sitten lämmittämällä ja venyttämällä teippiä sain sen istumaan tiiviisti osan pintaa vasten. Leikkasin ylimääräiset teipit pois reunoilta ja käänsin teipin osan reunan yli
Kun teippi oli kunnolla kiinni osassa ryhdyin varovasti leikkaamaan teippiä pois nappien päältä, tämä oli varovaisuutta ja tarkkuutta vaativa työ. Onnistuin kuitenkin leikkaamisessa mielestäni hyvin, lopuksi varmistin että teippi istuu tiukasti ja tarkasi paikallaan. Kun vasen puli oli valmis jatkoin hommaa oikean puoleisiin nappeihin
Nyt kun oli harjoitellut vasemman puoleisilla napeilla sujui oikean puolen nappien teippaaminen paljon helpommin. Kokonaisuutena nappien teippaus onnistui oikein hyvin. Sitten rattinappien asennus uuteen rattiin jotta pääsee ihastelemaan uutta luomusta.
Ratin asennus autoon meni heposti ja airbagi meni paikalleen napauttamalla. Kokonaisuus on minusta loistavan näköinen.
Nyt Saab-stickerbomb teema jatkuu koko matkustamon ympäri yhtenäisenä teemana.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Täytyy arvostaa vaivannäköä ja persoonallista käsityömeininkiä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Kyllä "helpolla" meikkaamisella saa vakionnäköisestä aika maukkaan ja omanlaisensa näköisen. erilainen ja siisti
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Cona kirjoitti:Täytyy arvostaa vaivannäköä ja persoonallista käsityömeininkiä.
jannevillepetteri kirjoitti:Kyllä "helpolla" meikkaamisella saa vakionnäköisestä aika maukkaan ja omanlaisensa näköisen. erilainen ja siisti
Kiitos, kiva kuulla että joku muukin tykkää tästä poikkeuksellisesta tyylistä
Kesäpäivillä pääsee livenä näkemään tämänkin pelin S&T tapahtumassa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Ei loppunut kaikki kolinat edestä iskareiden yläpäiden uusimisella, kävin torstaina hakee uudet koiranluut molemmille puolille jospa ne vaihtamalla tulisi hiljaista.
Sitte kun kolinat on saatu pois täytyy varata aika ohjauskulmien säätöön vielä...
Sitte kun kolinat on saatu pois täytyy varata aika ohjauskulmien säätöön vielä...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Eikä tule loppumaanSaab.96 kirjoitti:Ei loppunut kaikki kolinat edestä iskareiden yläpäiden uusimisella, kävin torstaina hakee uudet koiranluut molemmille puolille jospa ne vaihtamalla tulisi hiljaista.
Sitte kun kolinat on saatu pois täytyy varata aika ohjauskulmien säätöön vielä...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Ostin 9-3 ss Aeron takajouset ja vaihdoin ne Weitech sarjan jousien tilalle. Perän korkeus Weitech jousilla on mitattuna pyörän navasta oli 30,5 cm. Tämä tarkoittaa että ne madalsivat perää 6,5 cm! Perä oli minun makuun liian matalalla. Toisessa kuvassa on vierekkäin Aeron jousin vasemmalla ja vakio jousi oikealla. Oikean puoleisessa kuvassa on aeron jousi ja weitech madallusjousi, en ymmärrä miten pehmeä tuo weitech jousi on kun se kuitenkin on pidempi kuin aeron ja saman mittainen kun alkuperäinen jousi?
Aeron jouset on asennettu ja perä todellakin nousi, nyt pyörän navasta on kaareen 36 cm! Nyt nousi ehkä hieman liikaakin, mutta oletan että perä hieman painuu kun autolla vähän ajetaan. Onhan se nyt jo 1 cm matalampi kuin alkuperäinen joka oli 37 cm navasta kaareen.
Aeron jouset on asennettu ja perä todellakin nousi, nyt pyörän navasta on kaareen 36 cm! Nyt nousi ehkä hieman liikaakin, mutta oletan että perä hieman painuu kun autolla vähän ajetaan. Onhan se nyt jo 1 cm matalampi kuin alkuperäinen joka oli 37 cm navasta kaareen.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.