Viiden auton otannalla Blocketista ja Transportstyrelseniltä tuli seuraavanlaista tulosta:
- 3x perusmalli manuaali, kok. massa 1810 kg
- 1x perusmalli automaatti, kok. massa 1830 kg
- 1x aero manuaali, kok. massa 1840 kg
Elikkä veroprosentti on välillä 28,8 - 29,2 ja jos oletetaan että kyseessä on aero automaatti ja massat nousevat vastaavasti kuin yllä niin sen veroprosentti olisi 29,5.
Edit: Jaa mutta vuorokausi vaihtui juuri huhtikuun ensimmäisen puolelle, kattelin nuo yllä olevat arvot vielä vanhasta taulukosta. Massat ovat samat joka tapauksessa, prosentit luultavasti nousevat.
Edit2: Löysin ilmeisesti uuden taulukon, jonka uudet veroprosentit olisivat väliltä 34,4 - 35,5. Kiva pikku nousu
Edit3: Euromääriä on paha sanoa kun mahti ei kerran myyntihintoja suostu avolle antamaan, kaikki muu on spekulaatiota. Josko nyt jatkaisin tämän yliopisto-ennakkotehtävän parissa, muut saa jatkaa jos on tarvetta
9-3 cabrion tuontiverot
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9-3 cabrion tuontiverot
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9-3 cabrion tuontiverot
Suurella todennäköisyydellä verotuksen nykyperusteet tullaan toteamaan lain ja sopimusten vastaisiksi ja ylimääräinen osuus verosta tulee palautukseen joiden vuosien kuluttua kun asia on kiertänyt RY-tuomioistuimen kautta, tärkeää on tehdä valitus verotuksen perusteista.
Tuo uusi verotusmalli syrjii tuontiautoja, sillä jo Suomeen rekisteröidyistä vanhemmista autoista ei ole peritty päästöpohjaista veroa.
Tuo uusi verotusmalli syrjii tuontiautoja, sillä jo Suomeen rekisteröidyistä vanhemmista autoista ei ole peritty päästöpohjaista veroa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 9-3 cabrion tuontiverot
Cabrion suhteen on ehkä tavallista vaikeampi ennakoida veroja. Syynä kovakattoisia suurempi hajonta verotusarvojen arpomisessa. Tutun -02 9-3 Aero viime vuonna >15 000€ ja näin verot ennakoitua 2000€ korkeammat. Valituksen teki, mutten tiedä siitä tulosta.
Re: 9-3 cabrion tuontiverot
Verotin viime kesänä M2001 mallisen 9-3 Aero Cabin (mittarissa 208 tkm). Kolme kuukautta tulli arpoi ja keksi lopulta verotusarvoksi 9615 e. 240 g/km päästöt toivat veroprosentiksi 34,2 % ja veroiksi 3288 e.
Verotusarvon laskenta on aika käsittämätön. Lähteenä on käytetty nettiautossa pitkään roikkunutta kahta ylihintaista cabbea sekä Schwackeliste 8/2003 uushankintalistaa.
Tuo päästöjen pohjalta arvottu veroprosentti tosiaan on EU:n linjausten vastainen. Ehkäpä siitä vielä joskus tulee palautusta muutama satanen. Kokonaisuudessaan verot olivat kuitenkin pienemmän kuin mihin olin varautunut.
http://www.hs.fi/talous/Autoveron+laill ... 5558804091
Verotusarvon laskenta on aika käsittämätön. Lähteenä on käytetty nettiautossa pitkään roikkunutta kahta ylihintaista cabbea sekä Schwackeliste 8/2003 uushankintalistaa.
Tuo päästöjen pohjalta arvottu veroprosentti tosiaan on EU:n linjausten vastainen. Ehkäpä siitä vielä joskus tulee palautusta muutama satanen. Kokonaisuudessaan verot olivat kuitenkin pienemmän kuin mihin olin varautunut.
http://www.hs.fi/talous/Autoveron+laill ... 5558804091
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Re: 9-3 cabrion tuontiverot
Vuonna 2009 verotin 1997-mallisen NG900 caben, mis oli n. 210tkm mittarissa.. pyysivät veroja vähän yli 1200€. Tosta kun aattelee muutaman vuoden uudempaa 9-3 cabbea tällä hetkellä niin tuntuu kyl aika kovalta tommone 3288€ vero. Onhan noi toki uudempaa tekniikkaa ja sen semmosta, mutta peruskonsepti on suht sama. Tosta 1997-mallisesta ei tosin kateltu mitään CO2-päästöjä. Ajat muuttuu..
Re: 9-3 cabrion tuontiverot
vm 2001 Aeron veropäätös tuli ja arvalla nettiautosta katsottu vertailukohdaksi nämä 2 autoa:
Edit: Itse itselleni vastaten. Soitin Kamuxille ja tuon 2,0T SE:n moottorikoodi on K eli on se lähtöjään ollut saman tehoinen kuin Aero ja näin ollen tämänö perusteella ei pysty valittamaan veroista
- 2000 Aero 233tkm/7800€ (https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8063954)
- 2002 2,0T SE 205hp jenkkituonti 156tkm/9900€ (https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8733994)
Edit: Itse itselleni vastaten. Soitin Kamuxille ja tuon 2,0T SE:n moottorikoodi on K eli on se lähtöjään ollut saman tehoinen kuin Aero ja näin ollen tämänö perusteella ei pysty valittamaan veroista
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: 9-3 cabrion tuontiverot
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11