Enon kärryn ilmastointia on tullut pari kertaa kalibroitua, kun jotenkin mennyt sekaisin..ilmaa ei ilmeisesti tule tuulilasille tms. Nyt viimeksi, kun kalibroin eli auto + off..tuotti näyttöön vasemmalle luvun 1 ja oikealle luvun 13. Löysin webistä => http://saabworld.net/showthread.php?t=28199
13 Stepping motor, air distribution flap - motor jam B2406
Tulkkaanko oikein? Ja fiksi olisi tuohon mimmonen?
Ilmastoinnin kalibrointi tuotti koodit 1 ja 13
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Ilmastoinnin kalibrointi tuotti koodit 1 ja 13
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Ilmastoinnin kalibrointi tuotti koodit 1 ja 13
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Ilmastoinnin kalibrointi tuotti koodit 1 ja 13
Eno kävi "näyttämässä" paikallisessa korjaamossa vikaa. Testailivat ilmankulkua ja päätyivät jotenkin siihen, että olisi läppävika, ei niinkään askelmoottori. Onko tuo todennäköisempi vai edelleen tuo askelmoottori? Ilmaa ei tule ollenkaan tuulilasille. Muualle virtaa.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Ilmastoinnin kalibrointi tuotti koodit 1 ja 13
Millähän ne sen päätteli? Jos askelmoottori ei pyöri niin ei läpät käänny. Vai vaihtaako ilmantulosuunnan esim jaloilta naamalle muttei tuulilasille?
Avaamalla selviää eniten eikä ole kova homma pitää vaan olla notkia
Avaamalla selviää eniten eikä ole kova homma pitää vaan olla notkia
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Ilmastoinnin kalibrointi tuotti koodit 1 ja 13
Ymmärsin, että ainoastaan tuulilasille ilma ei tule, kun kääntää ilman sinne. Muualle puhuri käy.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Ilmastoinnin kalibrointi tuotti koodit 1 ja 13
Autoon vaihdettiin askelmoottori mutta ilmastointi käyttäytyy edelleenkin todella omituisesti ja samaista koodia herjaa. Esim. takatilaan jaloille tulee pelkääjän puolelle kylmää ja kuskin puolelle lämmintä. Pitääkö aparaatti jotenkin kalibroida vaihdon jälkeen, jos, miten? Verstaalla asentaja oli tehnyt jotain epämääräistä sille ja enokaan ei saanut selvyyttä, että mitä.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic