Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
OG9-3 manuaali. Vaihde lukittu 4selle. Lukitustappi meni vahingossa poikki, saanko sen millään enään ulos jollain pienellä magneetilla vaiko laatikko ulos ja osiksi?projekti seisoo tämän takia
9-3 3d Montecarlo -99
9-3 5d Montecarlo -99 (B234+HX35)
9-5 Aero Sedan -01
https://www.garaget.org/tomttenn
9-3 5d Montecarlo -99 (B234+HX35)
9-5 Aero Sedan -01
https://www.garaget.org/tomttenn
Re: Nopeat kysymykset
Jouduin vaihtamaan og-93 molempien puolien raidetankojen ulkopäät ja säätötangon. Vanhoista kamoista ei ole tietoa, eli en saa mitattua niistä mitään. Miten saan aurauskulmat edes suunnilleen oikein, että voin ajella varsinaiseen säätöön? Äkkiseltään tuntui, että motonetista ostetut säätötangot on liian pitkät, mutta en uskaltanut ruveta niitä lyhenteleen, ennenkuin kyselen täältä.
Re: Nopeat kysymykset
Millä te mittaatte amulit, Mregit ja Mairit, jos kyseessä 1.8t 9-3 2007 ?
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Onko jollakin saabin as3 vahvistimen piirilevystä kuvaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
edsel58 kirjoitti:Millä te mittaatte amulit, Mregit ja Mairit, jos kyseessä 1.8t 9-3 2007 ?
ESID2 Laitteella voi jotain mitata mutta ei noita arvoja eikä samal taval eikä toi kysymys tänne OG puolelle kuulu.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
aerosoul kirjoitti:Jouduin vaihtamaan og-93 molempien puolien raidetankojen ulkopäät ja säätötangon. Vanhoista kamoista ei ole tietoa, eli en saa mitattua niistä mitään. Miten saan aurauskulmat edes suunnilleen oikein, että voin ajella varsinaiseen säätöön? Äkkiseltään tuntui, että motonetista ostetut säätötangot on liian pitkät, mutta en uskaltanut ruveta niitä lyhenteleen, ennenkuin kyselen täältä.
47mm väli.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Säätöpultista molempiin päihin?nugge kirjoitti:aerosoul kirjoitti:Jouduin vaihtamaan og-93 molempien puolien raidetankojen ulkopäät ja säätötangon. Vanhoista kamoista ei ole tietoa, eli en saa mitattua niistä mitään. Miten saan aurauskulmat edes suunnilleen oikein, että voin ajella varsinaiseen säätöön? Äkkiseltään tuntui, että motonetista ostetut säätötangot on liian pitkät, mutta en uskaltanut ruveta niitä lyhenteleen, ennenkuin kyselen täältä.
47mm väli.
Re: Nopeat kysymykset
Varmaan renkaiden etureunan väli vs. renkaiden takareunan väli.
Raidepää ja -tanko eivät (etenkään tarvikeosana) ole välttämättä saman mittaisia kuin vanhat, joten niitä vaihtaessa tontille pääsee varmimmin niin, että mittaa etäisyyden ulkopään pallonivelen keskeltä joko sisäpään suojakumin pienne pään juureen (pelkkää ulkopäätä vaihtaessa) tai sisäpäähän itseensä ja täsmää uusien osien mitat mahdollisimman lähelle vanhaa lukemaa. Eri mittaisilla osilla kierteiden laskeminen tai ulkopään kiristysmutterin sijainnin merkitseminen vie helposti hakoteille.
Raidepää ja -tanko eivät (etenkään tarvikeosana) ole välttämättä saman mittaisia kuin vanhat, joten niitä vaihtaessa tontille pääsee varmimmin niin, että mittaa etäisyyden ulkopään pallonivelen keskeltä joko sisäpään suojakumin pienne pään juureen (pelkkää ulkopäätä vaihtaessa) tai sisäpäähän itseensä ja täsmää uusien osien mitat mahdollisimman lähelle vanhaa lukemaa. Eri mittaisilla osilla kierteiden laskeminen tai ulkopään kiristysmutterin sijainnin merkitseminen vie helposti hakoteille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Apua. Jos tankki on täynnä niin tulviiko ämpäristä paljonkin bensaa/viinaa avatessa?
Pitäis pumppu vaihtaa Cabbeen.
Pitäis pumppu vaihtaa Cabbeen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
Varovasti kun ottaa niin ei se hirmusesti tulvi. Laita jotain imukykyisiä rättejä ympärille suojaksi.
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Ootko varma? Ehdin tankkaamaan täyteen 10km ennen kuin pumppu sanoi viimeisen henkäyksen. Renkaan kun irrottaa niin kamaa tulee vaan eikä viitsi parkkipaikalla kauheasti valutella ylisaapas_89 kirjoitti:Varovasti kun ottaa niin ei se hirmusesti tulvi. Laita jotain imukykyisiä rättejä ympärille suojaksi.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
No varmaksi en sano mutta ei sieltä nyt litra tolkulla kamaa pitäis ulos tulla.
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Muita ajatuksia aiheesta? Kyllä sitä kohtuullisen reilusti tuli ja en ehtinyt vielä edes ämpäriä nostaa yhtään ylös.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
Uskaltasin väittää, että jos täydellä tankilla irroittelet niin kyllä sieltä jonkunverran sitä soppaa tulee. Osu roiskuu vaan yli ja osa valuu ämpäristä, joten varovainen on oltava Jos riskin otat niin suojaa autoa hyvin ja sit joku muovikassi tai vaikka ämpäri mukaan johon lasket asetelman.Cona kirjoitti:Muita ajatuksia aiheesta? Kyllä sitä kohtuullisen reilusti tuli ja en ehtinyt vielä edes ämpäriä nostaa yhtään ylös.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Juu kyllä sitä sieltä aika paljon tulee kun ämpärin nostat täydestä tankista pois.Cona kirjoitti:Muita ajatuksia aiheesta? Kyllä sitä kohtuullisen reilusti tuli ja en ehtinyt vielä edes ämpäriä nostaa yhtään ylös.