Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
tuohon automaattiseen hätäjarrutukseen sopii kyllä mainiosti tämä :
http://www.hs.fi/fingerpori/car-2000005235687.html
pahoittelen spämmiä.
http://www.hs.fi/fingerpori/car-2000005235687.html
pahoittelen spämmiä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
No, kyllä se itse asiassa voi, ainakin jos polttoaineletku ei ole kunnolla kiinni kaasarissa.JP_Vette kirjoitti:Sonetti on pieni ja söpö, eikai sellanen kovin paljoa voi viedä ainetta
Ihmettelin, kun Sonetti tuntui syövän normaalia enemmän ja kun joka kylmäkäynnistyksessä tuli kauhea bensankatku kabiiniin. Päätin sitten yksi aamu töihin tultua vilkaista ja imusarjan päällä olevan bensiinin määrän perusteella näytti menneen vähintään yhtä paljon harakoille kuin mitä FoMoCon kohokammioon. Olin tullut kiinnittäneeksi polttoaineletkun huolimattomasti kaasariin. Talttapäinen meisseli on korvaamaton apuväline autoon kuin autoon.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
En hauku. Kunhan ihmettelen. Tuskin Opelin tietokoneesta kapasiteetti loppu, eiköhän tämä ole ihan softasta kiinni. Eli Opelin trippi nollaa ittensä 10 tkm välein. Ajattelin pitää tuota kakkostrippiä pitkän ajan tilastona, mutta eihän se kestä mun käytös edes kahta kuukautta
Toinen ihmetys on kulutus edellisellä tankillisella.
Mikä tätä vaivaa? En edes yrittänyt ajaa "taloudellisesti". Käytin ilmastointiaki vähän väliä. Vai onko se nyt sitten se maaginen kaasuläpän asento kiihdyttäes 80% auki? Kuitenki nyt on myös kaupunkiajoa ainaki 200 km kun taas vain vähän paremmalla tankillisella oli puhdasta maantieajoa ja kova yritys päällä Ja ei, en kirjannut kilsoja väärin. Ajotietokone väitti tuossa kohtaa 4,7 ja se on perinteisesti sen 2-3 dl heittäny, eli sekin tukee kovaa lukemaa. Noh, mitä sitä märehtimään. Spritmonitorin 10 tkm otanta litrasista K-Astroista:
Keskikulutus 0,75 l mun lukemaa isompi ja ykkössija 0,01 l mua pienempi Toki kakkossijasta ei jaeta pisteitä, häviäjä mikä häviäjä, mutta kyllä mä vielä ennen talvea menen ykköseks. Jokohan nyt olis aika nostaa niitä rengaspaineita, jota oon jo pari kuukautta pohtinu
Toinen ihmetys on kulutus edellisellä tankillisella.
Mikä tätä vaivaa? En edes yrittänyt ajaa "taloudellisesti". Käytin ilmastointiaki vähän väliä. Vai onko se nyt sitten se maaginen kaasuläpän asento kiihdyttäes 80% auki? Kuitenki nyt on myös kaupunkiajoa ainaki 200 km kun taas vain vähän paremmalla tankillisella oli puhdasta maantieajoa ja kova yritys päällä Ja ei, en kirjannut kilsoja väärin. Ajotietokone väitti tuossa kohtaa 4,7 ja se on perinteisesti sen 2-3 dl heittäny, eli sekin tukee kovaa lukemaa. Noh, mitä sitä märehtimään. Spritmonitorin 10 tkm otanta litrasista K-Astroista:
Keskikulutus 0,75 l mun lukemaa isompi ja ykkössija 0,01 l mua pienempi Toki kakkossijasta ei jaeta pisteitä, häviäjä mikä häviäjä, mutta kyllä mä vielä ennen talvea menen ykköseks. Jokohan nyt olis aika nostaa niitä rengaspaineita, jota oon jo pari kuukautta pohtinu
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^Lohdullista, että jossain rääkätään litraista mehumukia vielä enempi kuin täällä... Siis noin kilsojen puolesta. Egoboostin kulutusmittari kertoi, että emäntä on päässyt keskimäärin 6.0 litran kulutuksella ajonsa. Ei yllätä mitenkään, ajaa kuin Kimi Räikkönen. Hän. Kaippa tolla Fiikuksellakin vitosella alkaviin lukemiin pääsisi, jos edes vähän yrittäisi. Tai ainakin mä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Pääs kyllä, mutta vaatii tosiaan keskittymistä. Oisko ollu joku 4,X litraa, kun kerran poikkesin Paippisista Hämeenlinnaan. Ajelin ihan Ekona sen reissun, motariakin oli kuitenkin yli 50% matkasta (120km/h rajoitus), en ainakaan tientukkona ollut ja rajoituksia noudatin.
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Se on trippi, ei matkamittari. Perinteisestihän trippi nollasi itsensä 1Mm välein, mutta digitalisaation myötä sekä trippimittareita että rajoja on tullut lisää (kohdattuna on myös ainakin 2tkm).JP_Vette kirjoitti:En hauku. Kunhan ihmettelen. Tuskin Opelin tietokoneesta kapasiteetti loppu, eiköhän tämä ole ihan softasta kiinni. Eli Opelin trippi nollaa ittensä 10 tkm välein.
Sisäänajo suoritettu, eikä enää tarvitse huuhdella sylinterinseiniä turhalla bensalla?JP_Vette kirjoitti: Mikä tätä vaivaa? En edes yrittänyt ajaa "taloudellisesti". Käytin ilmastointiaki vähän väliä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nollaako se itsestään vain kilsat vai nollautuko keskikulutus- ja muut datat samalla myös?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^^^^Työkalujahan nää. Jos ajaisin vähä, olis pihas varmaan joku kasikone. Eli litratilavuus menee mun tapaukses kääntäen verrannollisesti vuosittaiseen ajomäärään Toi kutosen kulutus Räikkösen jaloilla kertonee siitä, että samoihin menee Focus ja Astra. Varmasti sen kuus toi Astraki hörppäis, jos aina ajais rajotus+10, huudattais ilmastointia ja ajais manuaalivaihteisella kuten kuuluuki eli ei jyrrästäis koko ajan niin, että kaksoismassavauhtis meinaa pohjata. Toi robotti pelkää kierroksia ja koko auto tärisee pienellä vedolla sopivas vauhdis, toki kiihdytyksis huudattaa kevyelläki kaasulla helposti sen 5 krpm.
^^Jos digimittarit olis tehty fiksusti, niin se trippiki laskis vaikka miljoona kilometriä, kun sitä fyysistä rajoitetta ei ole olemassa. Toki jos halutaan jämähtään vanhoihin perinteisiin, niin mikäs siinä. Kohta varmaan veivikäynnistyski on muotia, koska se säästää luontoa ja fitness-tyypit saa aamutreeninsä samalla.
^Liian aikaista sanoa. Nyt kun puheeks otit, niin kakkosmittari on pyöriny 5,4 ja 5,3 välillä jo pitkään. Toki nyt havahduin asiaan siten, että autolla oli ajettu jo se 400 km 10 tkm ylityksen jälkeen. Autolla ajettiin eilen isolle kirkolle ja takaisin, joten jos edelleen lukee 5,3 niin ei se ole nollannu muuta kuin matkan. Täytyyki kattoa aamulla kun lähden töihin.
^^Jos digimittarit olis tehty fiksusti, niin se trippiki laskis vaikka miljoona kilometriä, kun sitä fyysistä rajoitetta ei ole olemassa. Toki jos halutaan jämähtään vanhoihin perinteisiin, niin mikäs siinä. Kohta varmaan veivikäynnistyski on muotia, koska se säästää luontoa ja fitness-tyypit saa aamutreeninsä samalla.
^Liian aikaista sanoa. Nyt kun puheeks otit, niin kakkosmittari on pyöriny 5,4 ja 5,3 välillä jo pitkään. Toki nyt havahduin asiaan siten, että autolla oli ajettu jo se 400 km 10 tkm ylityksen jälkeen. Autolla ajettiin eilen isolle kirkolle ja takaisin, joten jos edelleen lukee 5,3 niin ei se ole nollannu muuta kuin matkan. Täytyyki kattoa aamulla kun lähden töihin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Totta.JP_Vette kirjoitti:^^Jos digimittarit olis tehty fiksusti, niin se trippiki laskis vaikka miljoona kilometriä, kun sitä fyysistä rajoitetta ei ole olemassa. Toki jos halutaan jämähtään vanhoihin perinteisiin, niin mikäs siinä. Kohta varmaan veivikäynnistyski on muotia, koska se säästää luontoa ja fitness-tyypit saa aamutreeninsä samalla.
Veivikäynnistys voisi tosiaan olla asiaa (se myös pelastaa pulasta kun startti väsyy S&S:n pyörittelystä), mutta lie hankala toteuttaa hillityn vienosti poikittainkoneiseen autoon.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Suuruuden ekonomia sanelee autoteollisuudessa paljon: se muutama bitti lisää mitä järjestelmään tarvittaisiin lisänumeroita varten maksaa sentin kymmenysosia per auto. Mutta kun Ooppeli aikoo vallata maailman maantiet Astralla, niin siinä tuotantomäärässä kokonaiskustannus nousee nuukalle saksalaiselle jo liian korkeaksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^^Kulmavaihdetta vaa kehiin, niin saahan sen veivin mihin haluaa
Vaikuttais siltä, että kakkostrippi nollaa vain trippiä mutta ei keskinopeutta tai -kulutusta. Erittäin epäloogista, jos multa kysytään. Tosin ei ole ensimmäinen epälooginen asia tässä autossa. Mutta ehkä jo viimeinen?
Vaikuttais siltä, että kakkostrippi nollaa vain trippiä mutta ei keskinopeutta tai -kulutusta. Erittäin epäloogista, jos multa kysytään. Tosin ei ole ensimmäinen epälooginen asia tässä autossa. Mutta ehkä jo viimeinen?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7562
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Mekin ollaan kattelemassa uutta kulkinetta tuon polottimen tilalle.
Ja toki käytiin opeliakin kattomassa,tosin pientä ennakkoluuloa minulla oli kun edellinen kokemus
opelista on hiukan kauempaa.
Mutta olihan tuo muuttunut jo melkolailla.
Mutta mutta,tuo kojelauta nykyautoissa ei oikein miellytä missään missään mallissa,tahtoo olla liikaa tuota bling blingiä.
Polotin tuli meille ihan tuon kojelaudan takia,mukavan selkeä.
Mutta katsotaan nyt jatkuuko opelien tarina meidän perheessä.
Ja toki käytiin opeliakin kattomassa,tosin pientä ennakkoluuloa minulla oli kun edellinen kokemus
opelista on hiukan kauempaa.
Mutta olihan tuo muuttunut jo melkolailla.
Mutta mutta,tuo kojelauta nykyautoissa ei oikein miellytä missään missään mallissa,tahtoo olla liikaa tuota bling blingiä.
Polotin tuli meille ihan tuon kojelaudan takia,mukavan selkeä.
Mutta katsotaan nyt jatkuuko opelien tarina meidän perheessä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nojuu onhan nää menny jo 2000-luvun GAstrasta aika paljo eteenpäin Toisaalta niin on ng-femmaki tonnarista tai ng9-3 jostain og-satkusta.
Kojelaudan blingbling on kyl jotain niin vittumaista, että tietää taas mitä seuraavas autos välttää. Joka suunnasta häikii ratin koristeita myöte ja jopa mittariston muovit voi blokata näkyvyyden sopivalla kelillä. Ei oo Saabes viä tullu vastaan lukukelvottomia mittareita auringon takia
Kulutus on kyl jotain jäätävää. Käväsin jo Spritmonitorin jaetulla ykkössijalla lukemalla 5,52, mut kaks tankillinen lähes pelkkää motaripolkemista laski mut takas kakkoseks. Tosin kai noilla muillaki kolmepyttysillä samaan pääsee, ei oo kokemusta.
Kojelaudan blingbling on kyl jotain niin vittumaista, että tietää taas mitä seuraavas autos välttää. Joka suunnasta häikii ratin koristeita myöte ja jopa mittariston muovit voi blokata näkyvyyden sopivalla kelillä. Ei oo Saabes viä tullu vastaan lukukelvottomia mittareita auringon takia
Kulutus on kyl jotain jäätävää. Käväsin jo Spritmonitorin jaetulla ykkössijalla lukemalla 5,52, mut kaks tankillinen lähes pelkkää motaripolkemista laski mut takas kakkoseks. Tosin kai noilla muillaki kolmepyttysillä samaan pääsee, ei oo kokemusta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^Laatu on käsinkosketeltavaa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22