Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
En löytänyt erikseen o-renkaille tai kulmakappaleille numeroita. Koko putkelle löytyy 12798535 ja 12798534, mikäli katsoin oikein.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 20:40
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Onko jotain hyvää keinoa millä ton jäähdyttimen päädyn vuodon saisi varmennetuksi? Ennenkuin lykkään korjausainetta olisi ehkä varmistua, että mistä se neste oikein katoaa...
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Onpas ikävän ajankohtainen aihe. Juuri kun eilen sain auton huollettua, niin tänä aamuna sid ilmoitti matalasta jäähdytinnesteen määrästä. Sen verran tsekkasin, että säiliössä pinta oli laskenut eilisestä noin 5 cm ja auton alla oli selvä lätäkkö.
Puuh, töiden jälkeen sitten lisää nestettä säiliöön ja tutkimaan mistä se oikein vuotaa.
Autona MY06 SC B207L
Puuh, töiden jälkeen sitten lisää nestettä säiliöön ja tutkimaan mistä se oikein vuotaa.
Autona MY06 SC B207L
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
No sulla oli sentään lätäkkö, mulla ei oo selvinny vieläkään mistä se sitä hukkas. Tai no nyt on mystisesti pysynyt kyllä vaihteeksi muljut siellä missä pitääkin, eli eipä se ihan heti taida selvitäkään mihin se katosi.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Iltapäivällä ei sitten enää näkynytkään nesteen pintaa ollenkaan säiliössä. Otin riskin ja ajelin pari kilometriä kaupalle ja ostin litran akkuvettä, josta 8 dl meni järjestelmään. About 15 kilometrii myöhemmin Sid ilmoitti taas "coolant level low. Refill"
Ei muuta kuin seuraavaan kauppaan, josta 5 litran pönttö vettä mukaan. Sillä aikaa auto oli laskenut allensa
Nestettä säiliöön ja menoksi. Tällä kertaa nestettä ei ollut kadonnut havaittavissa määrin ollenkaan. Tiedä sitten mikä sen vuodon tukki.
Tässä pari kuvaa märistä kohdista:
Onko arvon saabisteilla ajatuksia mistä kannattaa vuotoa etsiä, kun tuo startin seutu ja vaihdelaatikon etupuoli näyttää märältä?
Ei muuta kuin seuraavaan kauppaan, josta 5 litran pönttö vettä mukaan. Sillä aikaa auto oli laskenut allensa
Nestettä säiliöön ja menoksi. Tällä kertaa nestettä ei ollut kadonnut havaittavissa määrin ollenkaan. Tiedä sitten mikä sen vuodon tukki.
Tässä pari kuvaa märistä kohdista:
Onko arvon saabisteilla ajatuksia mistä kannattaa vuotoa etsiä, kun tuo startin seutu ja vaihdelaatikon etupuoli näyttää märältä?
Viimeksi muokannut Di17, Ti Elo 01, 2017 07:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Lisätietoa tutkimisen perusteella:
- vuoto näyttäisi tosiaan olevan startin luona ja se vuotaa ihan reippaasti
- moottoriöljyt vaihdoin toissapäivänä, mutta tänään täytyi lisätä kolme (3) litraa jotta pinta nousi mittatikun puoleen väliin
- auton koko pohja on märkänä taka-akselille asti
- vuotava neste tuntuu öljynsekaiselta vedeltä
Onko tässä nyt sanottava heipat kannentiivisteelle, vai mikä ihme siellä oikein mättää?
Huomenna pitäisi ajella motaripainotteista ajoa yhteensä 140km, mutta ajatuskin jo hirvittää
- vuoto näyttäisi tosiaan olevan startin luona ja se vuotaa ihan reippaasti
- moottoriöljyt vaihdoin toissapäivänä, mutta tänään täytyi lisätä kolme (3) litraa jotta pinta nousi mittatikun puoleen väliin
- auton koko pohja on märkänä taka-akselille asti
- vuotava neste tuntuu öljynsekaiselta vedeltä
Onko tässä nyt sanottava heipat kannentiivisteelle, vai mikä ihme siellä oikein mättää?
Huomenna pitäisi ajella motaripainotteista ajoa yhteensä 140km, mutta ajatuskin jo hirvittää
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Uskaltaiduin sittenkin motarille. 40 km paikkeilla tuli taas ilmoitus jäähdytinnesteen puutoksesta. Auto parkkiin ja havaintona seuraavat:
- auto puskee höyryä jostain turbon tienoilta. Nestettä hävinnyt säiliöstä vain pari senttiä
- tiputtelee maltillisesti öljyn sekaista vettä samasta paikasta kuin eilen. Asiaa tutkittuani tällä kohdallahan on öljynjäähdytin. Liekö se nyt sitten kaput
- auto puskee höyryä jostain turbon tienoilta. Nestettä hävinnyt säiliöstä vain pari senttiä
- tiputtelee maltillisesti öljyn sekaista vettä samasta paikasta kuin eilen. Asiaa tutkittuani tällä kohdallahan on öljynjäähdytin. Liekö se nyt sitten kaput
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Se tai sen tiivisteet näin äkkiseltään vois ajatella.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Koko ilta meni asian kanssa painiessa..
Korjaamon pihassa ammattimiehen tutkaillessa autoa nestevuodon syyksi paljastui toinen öljynjäähdyttimelle menevistä letkuista. Molemmat ovat vanhuuttaan hapertumassa rikki.
Öljyn katoamisen syy taas - toivottavasti - johtui väärään uraan asennetusta öljynsuodattimen korkin tiivisteestä
Korjataan nämä ja tutkaillaan sitten lisää
Korjaamon pihassa ammattimiehen tutkaillessa autoa nestevuodon syyksi paljastui toinen öljynjäähdyttimelle menevistä letkuista. Molemmat ovat vanhuuttaan hapertumassa rikki.
Öljyn katoamisen syy taas - toivottavasti - johtui väärään uraan asennetusta öljynsuodattimen korkin tiivisteestä
Korjataan nämä ja tutkaillaan sitten lisää
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
No pääsi sentään suhteellisen halvalla, jos jotain positiivista pitää keksiä.Di17 kirjoitti:Koko ilta meni asian kanssa painiessa..
Korjaamon pihassa ammattimiehen tutkaillessa autoa nestevuodon syyksi paljastui toinen öljynjäähdyttimelle menevistä letkuista. Molemmat ovat vanhuuttaan hapertumassa rikki.
Öljyn katoamisen syy taas - toivottavasti - johtui väärään uraan asennetusta öljynsuodattimen korkin tiivisteestä
Korjataan nämä ja tutkaillaan sitten lisää
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Jäähdytinnestevuoto 1,8t SC
Kejtu on vanha ku taivas, mutta o-renkaan koko puuttui niin lisätään. 22mm sisähalkaisija ja 3,5mm paksu meni mulla napakasti paikalleen. Englanninkielisillä merkkifoorumeilla oli juttua että olisi 22x4, menee varmaan sekin mutta piti jo ihan työntää tuo 3,5mm paksukin.
Vaihto on helppo ja paisari tyhjäksi imettynä ei edes valunut pahasti lattialle.
Auto alkoi merkkaamaan alle, mutta en meinannut vuotoa paikallistaa pukilla sitten millään. Tästä ketjusta bongasin tuon kommentin ja letkua heiluttelemalla auton käydessä kuumana/letkut kovana alkoi tirahdella käsille.
Vaihto on helppo ja paisari tyhjäksi imettynä ei edes valunut pahasti lattialle.
Auto alkoi merkkaamaan alle, mutta en meinannut vuotoa paikallistaa pukilla sitten millään. Tästä ketjusta bongasin tuon kommentin ja letkua heiluttelemalla auton käydessä kuumana/letkut kovana alkoi tirahdella käsille.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814