Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Onko kellään kokemuksia 2.0tid moottorin ohjelmoinista/chip tuninkia muuta kuin saabin omaa hirch.?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On tullut tehtyä, EDC17 ecu, sama kuin Insigniassa. Suhteessa suunnilleen yhtä hyvin virittyy kuin vanha 1.9 TiDS.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Täällä ja faijalla saabcomin softat sisällä. DPF:llä ja ilman. Kummassakin EGR disaploitu. Huomenna näkee meneekö leimasta läpi...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
wiikate
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Joulu 21, 2008 22:50
Paikkakunta: Oulainen

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja wiikate »

Mulla taasen on Celtic Tuningin softa, Egr ja Dpf poistettu käytöstä. Katsastuksessa pomppasi päästöjen takia, mutta syyksi siihen paljastui vuotava ahtoletku. Letkun ja ilmanputsarin vaihdon jälkeen k-arvo tipahti 0,22:een(sallittu 0,5) ja leima tuli kehujen kera tottakai.
Saab Ng 9-5 2.0tid -10
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tänään leima haettu, K-arvo 1,4. (oma auto esisarjaa ja K-arvo puuttuu tyyppikilvestä -> hyväksymisraja 1,5). Kehut tuli auton kunnosta myös täällä. Mittarissa nyt 149tkm.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

tturku kirjoitti:Tänään leima haettu, K-arvo 1,4. (oma auto esisarjaa ja K-arvo puuttuu tyyppikilvestä -> hyväksymisraja 1,5). Kehut tuli auton kunnosta myös täällä. Mittarissa nyt 149tkm.
Melko korkea K-arvo. Esimerkkinä meillä ohjelmoitavana käynyt A6 3.0TDI, K-arvo alle 0.40 ilman pönttöä. Useamman vuoden vanhempi vielä, taisi olla 2007.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On DPF poistetuissa kyllä pitkälti kiinni siitä sattuuko pohjasoftassa olemaan paikallaan polkaisulle syötönrajoitus.
VAG-autoista luonnollisesti löytyy kuten 1.9 dieseleissä 2011-> softaversioista.
Jos näitä savutuksia mitattaisiin kunnolla eli dynossa niin ei menisi yksikään DPF off auto läpi. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

jcarlson kirjoitti:On DPF poistetuissa kyllä pitkälti kiinni siitä sattuuko pohjasoftassa olemaan paikallaan polkaisulle syötönrajoitus.
VAG-autoista luonnollisesti löytyy kuten 1.9 dieseleissä 2011-> softaversioista.
Jos näitä savutuksia mitattaisiin kunnolla eli dynossa niin ei menisi yksikään DPF off auto läpi. :)
Tämä on ihan totta.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
keisari
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja keisari »

Tämä ei ehkä kuulu tänne mutta TTid softasin Saab comilla.
Auto muuttui paljon paremmaksi ja jouheemmaksi. En perjaatteesta ota hiukkas suodatinta pois joten egr on vain ohjelmoitu pois.
Auto vääntää nyt heti matalilla kierroksilla hun ajemmin piti aina lähteä "kaasulla" ylämäkeen pihalta. Kulutus putosi noin litran ja ohitus kiihtyvyys parani huomattavasti. Paras vaide on nyt 5 jolla ohitetaan 90-140 km väillä..... ja sitten kutonen silmään :mrgreen:
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Täytyypä näistä sitten joku valkata.vaihtui tuo pensa ng tuohon tid ruotsintuontiin onhan tuo kulutus jo muutenkin 3.5 litraa sadalla pienempi kun manuaali ja diseli nyt.bensa vei sitä 9.5 automaattina.
opel foorumilla näyttäs tehot noin 200hv ja vääntö 420nm tid:lle. :?:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tonnari88 kirjoitti:
tturku kirjoitti:Tänään leima haettu, K-arvo 1,4. (oma auto esisarjaa ja K-arvo puuttuu tyyppikilvestä -> hyväksymisraja 1,5). Kehut tuli auton kunnosta myös täällä. Mittarissa nyt 149tkm.
Melko korkea K-arvo. Esimerkkinä meillä ohjelmoitavana käynyt A6 3.0TDI, K-arvo alle 0.40 ilman pönttöä. Useamman vuoden vanhempi vielä, taisi olla 2007.
Joo, oli lievä yllätys, tossahan pitäis oikeesti olla K<0.5. Varmaan vaikuttaa että ilmanputsarilla ajettu reilu 10tkm vaihdon jälkeen ja auto seisoi pitkälti koko kesän. Iloisesti se kiersi aina 5200rpm:ään kun katsuri sitä polki. Ei taida olla pahemmin rajottimia polkaisulle. No ensi kesänä sitten uudestaan katsotaan mitä silloin näyttää. Sen verran poljin töihin mennessä että 10km ajoin 3. vaihteella kierrokset noin 4400rpm.
Tyytyväinen täälläkin tohon Saabcomin softaan ollaan, selvä ero vakioon. Saabcom taisi luvata 205hp/420Nm, tiedä sitten mitä on todellisuudessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

Täällä kans joku ruotsissa laitettu ohjelma. Papereiden mukaan 200hv,400nm. Hiukkassuodatin ainakin käytössä, egr ei tietoa. Ei mitään pahaa sanottavaa.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja peinu »

keisari kirjoitti:Tämä ei ehkä kuulu tänne mutta TTid softasin Saab comilla.
Auto muuttui paljon paremmaksi ja jouheemmaksi. En perjaatteesta ota hiukkas suodatinta pois joten egr on vain ohjelmoitu pois.
Auto vääntää nyt heti matalilla kierroksilla hun ajemmin piti aina lähteä "kaasulla" ylämäkeen pihalta. Kulutus putosi noin litran ja ohitus kiihtyvyys parani huomattavasti. Paras vaide on nyt 5 jolla ohitetaan 90-140 km väillä..... ja sitten kutonen silmään :mrgreen:
Tämäpä alkoi kiinnostamaan.
Dieselin hinnan ollessa 1,25/litra, säästää 499€ investoinnin jo 40tkm ajolla takaisin :)

Onko hajua paljonko hv/Nm on nykyään?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
keisari
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja keisari »

Moro Peinu!
Veikkaan että noin 210-220 hv ja vääntö ehkä 440-460 nm. Auto muuttui täysin, nyt se vastaa heti kaasuun eikä "ajattele" tai vaadi enemmän kaasua esim. ylämäessä ( mulla mäki avustin loistava keksintö ) :mrgreen:
Ei muuta kun Tuomakseen yhteyttä ja auto sinne.... :wink:
Joudun valitettavasti myymään tuon ihanuuden kun Iso valkotakkinen setä määräsi ajokiellon 6kk ja pilleritä lopuksi elämää.... :cry:
Piti muokata että entinen TTID XWD omistaja...... :)
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Viesti Kirjoittaja peinu »

keisari kirjoitti:Moro Peinu!
Veikkaan että noin 210-220 hv ja vääntö ehkä 440-460 nm. Auto muuttui täysin, nyt se vastaa heti kaasuun eikä "ajattele" tai vaadi enemmän kaasua esim. ylämäessä ( mulla mäki avustin loistava keksintö ) :mrgreen:
Ei muuta kun Tuomakseen yhteyttä ja auto sinne.... :wink:
Joudun valitettavasti myymään tuon ihanuuden kun Iso valkotakkinen setä määräsi ajokiellon 6kk ja pilleritä lopuksi elämää.... :cry:
Piti muokata että entinen TTID XWD omistaja...... :)
Kiitoksia tästä tiedosta ja surkuttelut tuosta ajokiellosta.

Saabistina oleminen ilman Saabia ja varsinkin hienosta ng-femmasta luopuminen varmasti tekee ison loven sieluun. Osanotot täältä! Onneksi kerkesit kuitenkin kokea sen viimesenkin helmen!

XWD:stä olisi varmasti iloa täälläkin. Toisaalta pitää koittaa suojella omaa timantinhopeista helmeä ja olla menemättä semmoisiin paikkoihin missä XWD:Stä on todellista hyötyä.

- Panu

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin