Autona on vm. 2002 9-5 automaattilaatikolla. Ongelmana on liian pitkä jarrupolkimen liike. Katsastusmies sai jarrupolkimen pohjaan kun painoi voimalla n. 1 min poljinta, jolloin se pikkuhiljaa laskeutui pohjaan saakka. Jarrutehot on kuitenkin kunnossa 3 kN per rengas edessä ja takana kanssa yli 2kN per pyörä ja arvot tasaisia. Vikaa yritetty korjata tähän mennessä.
- Uusi jarrupääsylinteri
- Uudet takajarruputket
- Jarruletkut ei pullistu
- Vuotoja ei löydy mistään eikä nestettä katoa
- Liukutapit ei jumissa missään kulmassa ja jarrupalat sekä levyt tasaisesti kuluneet
- Jarrutehostin ei vuoda
Järjestelmää ilmattu eri menetelmillä n. 5 litran edestä. Kokeiltu virrat päällä ja poissa sekä auto käynnissä. Kokeilu eri järjestyksessä ilmata sekä pumppaamalla, että ilmauslaitteella. Alkaa vähitellen jo usko ja huumorintaju olla koetuksella .
Mitäs kokeiltaisiin seuraavaksi ?
9-5 mystinen jarruongelma
Re: 9-5 mystinen jarruongelma
ei kai se vika mahdu kuin siihen jarrupääsylinteriin jos mikään ei vuoda ja tehostimellahan tässä ei pitäs olla tekemistä
jos poljin painuu koko ajan hieman niin luulisi pääsylinterisä tapahtuvan jotakin mikä ei kuulu asiaan
jos poljin painuu koko ajan hieman niin luulisi pääsylinterisä tapahtuvan jotakin mikä ei kuulu asiaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-5 mystinen jarruongelma
Mulla poljin laskeutui hitaasti voimalla polkiessa kun jarrutehostin vuosi. Tuskin kai pohjaan saakka kuitenkaan, muistikuvaa siitä ei ole. Mutta alas poljettuna pitäessä antoi hitaasti periksi, sen muistan. Tehostimen vuotaessa oli lamb arvot metsässä, eli jos vuotoa olisi siellä ja jos sid avattu niin luulisi lukemissa näkyvän. Tämä vaan yhtenä ajatuksena.
Vuotavan tehostimen pitäisi kai paljastaa sekin että jarrupoljin kovettuu melko pian sammuttamisen jälkeen. Kunnossa ollessa alipaineet voi pysyä pitkään.
Vuotavan tehostimen pitäisi kai paljastaa sekin että jarrupoljin kovettuu melko pian sammuttamisen jälkeen. Kunnossa ollessa alipaineet voi pysyä pitkään.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: 9-5 mystinen jarruongelma
Onko kyseinen toiminta normaalia ABS systeemin toimintaa ?
Kun jossain ABS jarrujen toiminnan kuvauksessa mainittiin, että ABS yksikkö rajoittaa jarrujärjestelmän paineen johonkin maksimiin (100-120 bar) järjestelmän vaurioitumisen ehkäisemiseksi, ja poljin voi tästä syystä vajota, mutta siellä on paineenrajoitin venttiilin sallima maksimipaine piireissä vaikka poljin olisi lattiassa. Myös mersu ja bmw palstalla olivat ihmetelleet samaa asiaa ja siellä erittäin moni sanoo saavansa auto käynnissä polkimen pohjaan riittävän pitkäkestoisella ja voimakkaalla painamisella.
Miten Saabistien autoissa ?
Kun jossain ABS jarrujen toiminnan kuvauksessa mainittiin, että ABS yksikkö rajoittaa jarrujärjestelmän paineen johonkin maksimiin (100-120 bar) järjestelmän vaurioitumisen ehkäisemiseksi, ja poljin voi tästä syystä vajota, mutta siellä on paineenrajoitin venttiilin sallima maksimipaine piireissä vaikka poljin olisi lattiassa. Myös mersu ja bmw palstalla olivat ihmetelleet samaa asiaa ja siellä erittäin moni sanoo saavansa auto käynnissä polkimen pohjaan riittävän pitkäkestoisella ja voimakkaalla painamisella.
Miten Saabistien autoissa ?