900 sammuu töyssyissä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49
900 sammuu töyssyissä
Ajoin kunnon kuoppaan keskellä Jyväskylää. Tuli aidan ja mutkan takaa niin äkkiä eteen, että vasen pyörä rysähti siihen ja auto sammui. Virrat eivät sammuneet. Check engine valo syttyi ja minun mielestä katti haisi. Lähti hetken päästä uudelleen käyntiin, mutta sammui hetken kuluttua uudestaan. Sama haju. Hetken kun odotteli, lähti taas käyntiin ja sammui kun ajoi vähän matkaa. Sitten se asettui ja pääsimme kotiin ilman sammumisia. Välillä toimii ihan ok ja ihan varoittamatta taas sammuu jos töyssyyn osuu. Ja täällä sitä on mahdotonta välttää täysin. Huohotinputken kumitiiviste oli repeytynyt irti. Pro car servicestä löytyi uusi, mutta ongelma jatkuu silti. On sammunut lähinnä töyssyyn osuessaan, mutta pari kertaa ihan vain ylämäessä. Kaikki liitokset olen tarkistanut ja sulakkeet painanut tiiviisti paikalleen. Olisiko kenelläkään ideaa, missä vika?
Ja pyydän asiallisia vastauksia, vaikka olenkin nainen. Tiedän, että on Pro car service, mutta vien vasta, jos en itse voi yhtään mitään.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Auto 900 -91 16 venttiilinen ruiskukone. 2,0 l.
Ja pyydän asiallisia vastauksia, vaikka olenkin nainen. Tiedän, että on Pro car service, mutta vien vasta, jos en itse voi yhtään mitään.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Auto 900 -91 16 venttiilinen ruiskukone. 2,0 l.
Re: 900 sammuu töyssyissä
Se huohotin lähtöpuoli onko venakopalta o- rengas venttiilin alta uusittu myös?
Ne alipaineletkujen lähdöt imusarjassa ja kaasuläppäkotelolla joissa o- tiivisteet sekä alipaineletkut myös ok? Turbo S mulla sammuili kun yksi o- kumeista vuoti pahasti.
Maadoitukset ( myös akunkin) toinen joka voi tehdä sammuilua töyssyiskin.
Ce antavat häröt pystyi lukemaan ledillä niin voi sieltäkin jotain lisä osviittaa saada.
Se että olet nainen ja haluat itse setviä vikoja on vain hyvä asia, saabistitovereita ollaan kaikki ja samat neuvot saa jokainen kysyjä ainakin multa.
Ne alipaineletkujen lähdöt imusarjassa ja kaasuläppäkotelolla joissa o- tiivisteet sekä alipaineletkut myös ok? Turbo S mulla sammuili kun yksi o- kumeista vuoti pahasti.
Maadoitukset ( myös akunkin) toinen joka voi tehdä sammuilua töyssyiskin.
Ce antavat häröt pystyi lukemaan ledillä niin voi sieltäkin jotain lisä osviittaa saada.
Se että olet nainen ja haluat itse setviä vikoja on vain hyvä asia, saabistitovereita ollaan kaikki ja samat neuvot saa jokainen kysyjä ainakin multa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 sammuu töyssyissä
Myös kampiakselinasentotunnistin viallisena aiheuttaa sammumista, sen johto liitin startin läheisyydestä kannattaa tarkastaa ja puhdistaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49
Re: 900 sammuu töyssyissä
Kiitos! Täytyy tuokin liitin tarkastaa. Mutta jos kunnossa, soitan huomenna Pro car servicelle. Kaikki tarkastin, mitä ensimmäisessä viestissä oli ja kaikki kunnossa. Silti meinasi sammua Rantaväylälle äsken, vaikka en edes töyssyyn osunut. Ei sellainen nopea potkasu, kuin sytytypuolen vika tekisi, vaan parin sekunnin ajan ei vetoa ollenkaan, vaikka kaasu ihan samassa asennossa koko ajan eli sellainen hidas, pitkä nykäisy. En jaksa enää pelätä, mihin sammuu seuraavaksi!
Re: 900 sammuu töyssyissä
Bensapumppu ja -suodatin kannattaa myös tutkia. Voivat aivan hyvin olla vielä alkuperäisiä molemmat ja varsinkin pumppu tekee tuollaista sammuilua ja pätkimistä ennen kuin hajoaa lopullisesti.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49
Re: 900 sammuu töyssyissä
Suodatin on vaihdettu helmikuussa. Ei ole pumppukaan orkkis, mutta sen vaihdosta on jo aikaa. Pakko vaan yrittää päästä soittamalla läpi tonne korjaamolle. Se Saabin orkkis O-rengas venttiilikopan kannessa ei ole tiivis. Nousee liian helposti ylös. Pitää keksiä siihen ensin joku pitävämpi läpivientikumi. Testaushan on helppoa. Ajat lähimpään kuoppaan ja katsot auttoiko. Sammuu niin varmasti, että on vianmäärityksessä jo hyvä asia.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49
Re: 900 sammuu töyssyissä
Itku meinas päästä korjaamon tuntihinnoista ja aika vasta 25.10. Kokopäiväiselle omaishoitajalle ja yksinhuoltajalle.... Ei Pärrrhhana!!! Yritän vielä sitä kumitiivistettä tiivistää siinä venttiilikopan kannessa. Laittaisitteko pikaliimalla vai yrittäisittekö löytää oikein kokoisen läpivientikumin? Itse kallistuisin jälkimmäiseen. Täytyy käydä Motonetissä. Kyllä nyt risoo!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 sammuu töyssyissä
Kerta oot jyväskylästä ni orggis osan saat procarservice . Ei tarvitse liimailla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 sammuu töyssyissä
olikohan virranjakajan puolan johto laitettu siitä huulelta takaisin paikalleen?
taikka puolan puolelta
taikka puolan puolelta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 sammuu töyssyissä
Onko sulla kierroslukumittaria autossasi? Jos on, mitä se sanoo sillä hetkellä kun pätkäisee?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49
Re: 900 sammuu töyssyissä
Nalleolut
Jos olisit lukenut alkuperäisen viestini, juurikin sieltä osetettu Saabin alkuperäisosa on löysä eikä pysy tiiviisti paikoillaan.
Jos olisit lukenut alkuperäisen viestini, juurikin sieltä osetettu Saabin alkuperäisosa on löysä eikä pysy tiiviisti paikoillaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 sammuu töyssyissä
Jos venttiilikopan silinteri kumi kerran oikeanlainen, niin onko se itse muovinippa ehjä? nipassahan suukappeleen ulko puolella levitys mikä pitäisi levittää kumia venttiilikannen sisäpuolella, niin että pysyy paikoillaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 sammuu töyssyissä
Luin kyllä toki jälkeenpäin. Joo se nippakin kannattaa vaihtaa. Toki tuoreempaa kumiletkuakin huohotukseen ettei väkisin väännä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49
Re: 900 sammuu töyssyissä
Saappi toiminut pitkään hyvin ja nyt sit sammahti Palonkanorrelle eikä millään meinannut lähteä käyntiin. Vasta jäähtyessä. Mistä tiedän, onko bensapumppu hajoamassa vai se kampiakselin asentotunnistin? Ja ei mitään töyssyä ollut. Yksin en voi strartata ja lyödä takakontin alle samaan aikaan. Tosin, kun pumppu viimeks hajos, se hajos kerralla eikä lähtenyt enää käyntiin kone. Nyt se kuitenkin hetken kuluttua lähti ,vaikka heti ei luvannut ollenkaan. Startti pyöritti ihan normaalisti. Tän asentotunnistimen löytäminen ei olekaan kovin helppoa. Yksi ainoa liitin tosin oli rintapellissä hihnojen takana. Siitä lähtevä johto meni kumisuojan alle, joka luikertelee pitkin rintapeltiä ties mihin. Toista päätä en päässyt siksi katsomaan, kun en viitsinyt repiä koko juttua irti. Koneen ollessa käynnissä tosin nyin tätä näkyvää liitintä, mutta ei vaikutusta. Nyin kaikkea mahdollista. Irrotin jopa huohotinletkut venttiilikopasta, mutta kone kävi kuin kultakello. Kaasuttelin tyhjäkäynnillä hullunlailla. Ei mitään. Ihan kuin ei olisi ikinä sammunutkaan. Eikös tuon olis pitänyt jo vaikuttaa bensapumppuun, jos hajoamassa? Voiko tuota mitenkään todeta, että onko se se asentotunnistin rikki? 25. tätä kuuta vasta korjausaika ja kävellen mennään. En uskalla enää lähteä autolla. Onneksi syysloma välissä. Ketuttaa, kun ei voi tehdä mitään. Uusisinko tulpat ja tulpanjohdot tällä aikaa vai voiko olla mitään vaikutusta?
Re: 900 sammuu töyssyissä
Se asentoanturi on hihnapyörän alla aika hankalahkos paikas. Se yleensä temppuilee kuumana ellei sitten johto ole kiinnityksestä irronnut ja hiulannu apulaitehihnaan. Kokeilla voi jos mahtuu jollain pulloletkuviritelmällå että kun kuumana sammuu eikä aivan heti starttaa kaataa kylmää vettä anturille ja jos lähtee niin se ja jos ei niin ei johdu siitä. Oirehtii (anturi vika) niiin että kuumal koneel sammuttaa ja kylmällä tai puolilämpimäl koneella toimii. Johto rikki taas kun heilahtaa jostain.
Liitin oli nastat ehjät ja puhdas varmaan kun katsoit.
Mulla ässä sammuili ajossa pumpun takia pari kertaa randomina ykskaks ja lopulta ei paukuttelu auttanut, naputtelin tangol (yksin) ensin ja sitten starttasin ja ajoon. Kun oli täysfinaalissa eikä naputteli auttanu soitin kaverin hinaamaan.
Mulla tuohon aluksi hommattu Motonetin " walbro" joka oli skantechin tekemä kesti sitten 5tkm ja hommasin lopulta kun ahtojakin oli nostettu ihan oikean walbron. Biltema pumput on mitä kokemuksia lukenut selvästi parempia kuin Motonetin.
Tyhjäkäynnillä ja ajossa vaateet pumpulta ja bensasaannissa erilaiset niin ei suoraan pumpun heikkoutta osoita.
PS. Jakaja kopankunto, pyörijän kunto ja puolan piuhan kunto. Hall- anturin johtoineen jakajan sisältä muovikopan alta olen joutunu uusimaan yhteen omista og900, se sammutti auton myös. Alipainesäädin testaa siinä samalla lämpösel imemällä letkusta muovikoppa pois että kalvo ehjä ja liikkuu ennakonsäätö.
Puolasta liitin piuhat, yhen puolan uusinu ku kuumal tehot hyytyili muttei kuitenkaan sammuillu kuten sulla.
Liitin oli nastat ehjät ja puhdas varmaan kun katsoit.
Mulla ässä sammuili ajossa pumpun takia pari kertaa randomina ykskaks ja lopulta ei paukuttelu auttanut, naputtelin tangol (yksin) ensin ja sitten starttasin ja ajoon. Kun oli täysfinaalissa eikä naputteli auttanu soitin kaverin hinaamaan.
Mulla tuohon aluksi hommattu Motonetin " walbro" joka oli skantechin tekemä kesti sitten 5tkm ja hommasin lopulta kun ahtojakin oli nostettu ihan oikean walbron. Biltema pumput on mitä kokemuksia lukenut selvästi parempia kuin Motonetin.
Tyhjäkäynnillä ja ajossa vaateet pumpulta ja bensasaannissa erilaiset niin ei suoraan pumpun heikkoutta osoita.
PS. Jakaja kopankunto, pyörijän kunto ja puolan piuhan kunto. Hall- anturin johtoineen jakajan sisältä muovikopan alta olen joutunu uusimaan yhteen omista og900, se sammutti auton myös. Alipainesäädin testaa siinä samalla lämpösel imemällä letkusta muovikoppa pois että kalvo ehjä ja liikkuu ennakonsäätö.
Puolasta liitin piuhat, yhen puolan uusinu ku kuumal tehot hyytyili muttei kuitenkaan sammuillu kuten sulla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01