Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9090909090
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07

Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?

Viesti Kirjoittaja 9090909090 »

900 turbo -96, sytytyskasetti melkein uusi eli sen voinee sulkea pois, oireet:

-autolla voi ajaa about puol tuntia-tunnin kylmäkäynnistyksen jälkeen, jonka jälkeen pätkii jossain kolmessa tonnissa kierrokset
-samalla kun tää vika ilmenee, niin ei kannata enää sammuttaa jos meinaa startata pikapuoliin uusiksi : startti pyörittää niin heikosti ettei jaksa käynnistyä, siis silleen kuin akku olisi finaalissa, mutta akku mitattu startatessakin ja vika ei voi olla siinä
-jos oottelee jonkun aikaa ( puoli tuntia viiva 5 tuntia) niin pyörii taas normaalisti ja lähtee käyntiin
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2164
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?

Viesti Kirjoittaja anv »

Jotenkin kuulostaa akku/laturiongelmalle kuitenkin. Tai sitten akun napojen ja maadoitusten toimivuudelle... Mittaileppa yleismittarilla jännite-eroja akun - -navan ja moottorin rungon välillä ja + -navan ja laturin latausliittimen välillä auton käydessä. Noissa väleissä ei saisi olla muutamaa sadasosavolttia enempää.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vodetti
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:04
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?

Viesti Kirjoittaja Vodetti »

Asentoanturi kieltämättä oireilee vähän vikakuvauksen mukaisesti hajotessaan. Kylmänä lähtee käymään ja lämpimänä alkaa pätkimään/sammuu. Yleensä pieni jäähdyttely auttaa taas hetken jälkeen, kunnes vika uusiutuu koneen lämmetessä. Nouseeko kierrosviisari startatessa? Mikäli ei niin vika voisi olla anturissa.

anvin ehdottamat kannattaa toki ensin sulkea pois.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?

Viesti Kirjoittaja ramba »

Eipä se asentotunnistin kyllä startin pyörittämiseen vaikuta.
Vodetti
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:04
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?

Viesti Kirjoittaja Vodetti »

Joo tuli hieman hätäisesti luettua, joten unohdetaan tuo asentoanturin osuus tähän. :wink:
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
9090909090
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07

Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?

Viesti Kirjoittaja 9090909090 »

tää vika meni ohi kun vaihdoin tulpat mitkä olis tietty jo sytkäkasetin vaihdon aikaan pitänyt hoitaa, samalla tein hiukan putsaushoitoo startin johtoihin ja akun maajohtoihin: toiminut täysin tämän jälkeen. Nyt tässä kun T5- ohjauksellisella ajellut 20 tkm niin vasta tajunnut että miten näemmä pikkujutut vaikuttaa pikkujuttuihin ja kokonaisuus ei toimi sillon
Vastaa Viestiin