Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
3 päästöihin liittyvää vikakoodia=
-p0134 happitunnistimen virtapiiri ei havaittua aktiivisuutta(lohko1tunnistin1)
-p0132 happitunnistimen virtapiirin korkea jännite(lohko1tunnistin1)
-p0304 sylinterin 4 sytyskatkos havaittu.
kylmänä käy epätasaisesti,täristää moottoria jonkun verran. Alkuun kävi huonosti vain joitain sekunteja käynnistyksen jälkeen myöhemmin lisääntynyt useaksi minuutiksi..lämpimänä melko normaali.
Nyt etummainen lambda vaihdettu tuntui vähän paremmalta,mutta valo palasi ja homma jatkuu.
Tulpat vaihdan seuraavaksi,edellisestä vaihdosta on saattanu kulua tovi aikaa kun huoltokirjassa ainot rasti tulpista n.50tkm kohdilla nyt aj 140tkm
Terv. Uusi saabisti
-p0134 happitunnistimen virtapiiri ei havaittua aktiivisuutta(lohko1tunnistin1)
-p0132 happitunnistimen virtapiirin korkea jännite(lohko1tunnistin1)
-p0304 sylinterin 4 sytyskatkos havaittu.
kylmänä käy epätasaisesti,täristää moottoria jonkun verran. Alkuun kävi huonosti vain joitain sekunteja käynnistyksen jälkeen myöhemmin lisääntynyt useaksi minuutiksi..lämpimänä melko normaali.
Nyt etummainen lambda vaihdettu tuntui vähän paremmalta,mutta valo palasi ja homma jatkuu.
Tulpat vaihdan seuraavaksi,edellisestä vaihdosta on saattanu kulua tovi aikaa kun huoltokirjassa ainot rasti tulpista n.50tkm kohdilla nyt aj 140tkm
Terv. Uusi saabisti
Re: Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
Ja mikähän on sylinteri järjestys...sylinteri4
??
??
Re: Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
Vaihdoin kuskin puoleisen puolan.
Oletan,että se on sylinteri 4 ?
Tylpatkin vaihdettu..sanoivat muutes ngk platinatulpille vaihtoväliksi 120tkm.
Ensivaikutelma on,että pätkii edelleen kylmänä,
vähentynyt ehkä..
Mitähän seuraavaksi yrittäisi,omatoimi huoltoa ja maksullisen välttelyä
Oletan,että se on sylinteri 4 ?
Tylpatkin vaihdettu..sanoivat muutes ngk platinatulpille vaihtoväliksi 120tkm.
Ensivaikutelma on,että pätkii edelleen kylmänä,
vähentynyt ehkä..
Mitähän seuraavaksi yrittäisi,omatoimi huoltoa ja maksullisen välttelyä
Re: Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
Joo 1. sylinteri on jakopään vieressä. Tuosta kannattais tarkastaa ainakin seokset esim. Tech2:lla tai vastaavalla testerillä.
Re: Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
On teck2 :lla on testailtu...nelos sylinteriltä antaa kovasti "nakutusanturi virheitä" tai jotain vastaavaa..saabi harrastaja testasi eikä enään keksinyt muuta kuin,että venttiili/kansivika..??
Re: Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
Eikös noissa tuon ikäisissä ole ollut venttiilivikoja. Ohivuotomittauksella saisi lisätietoa.J-P-T kirjoitti:On teck2 :lla on testailtu...nelos sylinteriltä antaa kovasti "nakutusanturi virheitä" tai jotain vastaavaa..saabi harrastaja testasi eikä enään keksinyt muuta kuin,että venttiili/kansivika..??
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
Jos on sama auto kyseessä mitä minä ihmettelin niin nakuja tulee rajusti nelospyttyyn. Vaihdettu puola ja tulpat uusiin. Suuttimet keskenään eikä tilanne muutu. Kaiken järjen mukaan koneessa vikaa ja tosiaan kansi/venttiiliviat osuu vuosimalliin.J-P-T kirjoitti:On teck2 :lla on testailtu...nelos sylinteriltä antaa kovasti "nakutusanturi virheitä" tai jotain vastaavaa..saabi harrastaja testasi eikä enään keksinyt muuta kuin,että venttiili/kansivika..??
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saab 9-3 1,8t -08 chek engine valoa pukkaa..
Jeps...nelos sylinteriltä mitattu ohivuotoa,kansi tulossa uusi.(procarservice)