Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Paljos noilla Volvon jousilla uskaltaa t5 koneen rajoitinta hilata ylöspäin? Vakio nokat siis edelleen paikoillaan.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
7000 vetäny ite
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mulla pelas vakio jousilla 7200 trionicilla tonnari hyvin, 7490 ei, rajoitin meni sokeaksi muutaman(kymmenen) kerran josta seurasi vahinkoa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ok, eli vakiojousilla otit 7200 rpm? Mikäs muiden mielipide paljon niillä uskaltaa ottaa, jos ei sitten toinna vaihtaa ku noin hyvin kiertää muutenkin..?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Kysehän ei ole kiertämisestä, vaan pelko siitä ettei venttiili tule enää nokan mukana.. En ainakaan hlökohtaisesti paukuttas edes 7000 vakiojousilla jos kokoonpano olisi luokkaa hx35/40
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
No jos sitä ~6700 rpm heittäis sisään. Nyt taitaa olla 6200 tai 6300. Kokoonpanohan mulla on GT3071R .64
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Niin eipä siitä vakionokilla mitään hyötyä ole huudattaa paljoa yli 6000 kiekkoja, kiertäähän se b204 vaikka kuinka mut se just et pyöriviä massoja aika paljon pikkuvaihteilla ja rajoitin kyllä on sokea silloin.. Joitain kertoja pääs yläkerta "leijumaan"..
Mukavahan se on paukuttaa konetta kun vaan rajoitin pitää.
Mukavahan se on paukuttaa konetta kun vaan rajoitin pitää.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Onko porukka sovitellut isompi venttiilejä t5 kanteen? Jos niin minkä laisia ja mistä olette hommanneet?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
en heti löytänyt ni kysyn onko t7 laakeroinnissa syytä käyttää race laakereita vai kestääkö vakiot noin 400hp kokoonpanolla? kierrokset vaan maltillisesti 7000rpm
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mutuilin ja arvailin väärin.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
^Löytyy myös runkolaakereita ainakin maptunilta.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Janicoil:ilta saa kans king race laakereita.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Emmäätiiä, mut mulla ei kestänyt 19T mitsun kaverina orkkislaakerit(runko, kaikki 5 kappaleiksi) syystä tai toisesta. Kiertokangen laakereissa ei ollut mitään kulumaa.. Pohdin samaa tässä itsekkin että ostaakko race laakerit uuteen kone-evoluutioon. Mielipiteitäkin on vaan kuullut, että ne race laakerit ei sen kummallisempia ole, että niiden idea olisi vain se, että jos kisan aikana porsii niin pystyy ajamaan sen kisan loppuun asti ettei meno hyydy siihen. Mikä lie sitten lopullinen totuus racelaakereista..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Kyllä ne laakerit kestää jos kone tehty oikein.race laakerit kylläkin vielä eri luokkaa kestossa mutta kyllä ne vakiotkin kestää.
moottorin teko ei ole sitä että vain romut kasaan vieläpä monesti hiekalla kyllästettynä.
itse tehnyt kilpurin moottoreita usean eri merkin eikä ole laakereitten kanssa ollut ogelmia.käyttänyt aina oikeanlaisia öljyjä ja käytetty moottoreita läpimiksi enne kovempaa ajoa.
t5 moottori kestää kyllä 500tkm jos huolettu kunnolla.alle 400hv virillä vielä 300tkm.kaverilla juuri 9-3 stage4 virillä nyt ajettu 270tkm ja koko moottorilla kohta 480tkm.ventiilivarren kumit vaihdettu 400tkm kohdalla ja turbo.öljyt vaihdettu 10tkm välein vaihteisto vielä alkuperäinen ja siihen öljyt 50tkm välein.
moottorin teko ei ole sitä että vain romut kasaan vieläpä monesti hiekalla kyllästettynä.
itse tehnyt kilpurin moottoreita usean eri merkin eikä ole laakereitten kanssa ollut ogelmia.käyttänyt aina oikeanlaisia öljyjä ja käytetty moottoreita läpimiksi enne kovempaa ajoa.
t5 moottori kestää kyllä 500tkm jos huolettu kunnolla.alle 400hv virillä vielä 300tkm.kaverilla juuri 9-3 stage4 virillä nyt ajettu 270tkm ja koko moottorilla kohta 480tkm.ventiilivarren kumit vaihdettu 400tkm kohdalla ja turbo.öljyt vaihdettu 10tkm välein vaihteisto vielä alkuperäinen ja siihen öljyt 50tkm välein.