Suuri moottoriöljy keskustelu
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
10-20% on hydrokratattua osaa öljyssä, joten seosöljyhän se on. Mutta eipä se mineraaliöljyäkään se loppu ole. Verrattuna esim. magnateciin 5w40 siinä on 50% hydrokrakattua ja GM 5w30:ssä 70%...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
https://www.lantmannenagro.fi/globalass ... 19_usi.pdf
"Dek-1-eeni, homopolymeeri, hydrattu
dek-1-eeni, oligomeerit, hydrattu
CAS 68037-01-4 10 - 20% "
Kyllä se vaan PAO:n osuus on. Pääkomponenttia ei ktt:stä käy ilmi.
"Dek-1-eeni, homopolymeeri, hydrattu
dek-1-eeni, oligomeerit, hydrattu
CAS 68037-01-4 10 - 20% "
Kyllä se vaan PAO:n osuus on. Pääkomponenttia ei ktt:stä käy ilmi.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Raakaöljy on mainittu käyttöturvallisuustiedotteessa jos sitä on käytetty. Ja KTT:ssä mainittu 10-20% ei ole PAO:n osuus, vaan hydrokrakatun osuus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Cas 68037-01-4 SYNONYMS Hydrogenated polydec-1-ene, Hydrogenated poly-α-olefin; INS No. 907
http://www.fao.org/ag/agn/jecfa-additiv ... ve-230.pdf
Mikä tuosta tekee hydrokrakattua perusöljyä? Ne on ihan toisilla cas-numeroillakin.
http://www.fao.org/ag/agn/jecfa-additiv ... ve-230.pdf
Mikä tuosta tekee hydrokrakattua perusöljyä? Ne on ihan toisilla cas-numeroillakin.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Pakari: Rally Formula/Peak Life on siltikin menneisyyden öljy mikä ei sovi uudemmalle kalustolle. Tuo leikkautuminen voi tulla esiin jo kuumana kesäpäivänä asuntovaunua vedettäessä. T7 koneet miutenkn ovat niin Herkkiä öljynpaineille että tuota ei halua tapahtuvan tai pääsee koneremontin tekoon kun voitelu pettää. Ratapäivät nyt on ihan myrkkyä tuolle öljylle. Muutama kierros ja nostimet kilkattaa iloisesti. Kuiteskin synteettisen öljyn pitäisi kestää jatkuvaa 120-130 asteen lämpöä ja täyssynteettisen yli 140 astetta ominaisuuksien kärsimättä.
Eli korkeintaan vapariin laittaisin ja silloinkin jättäisin vaununvedon yms väliin kesäkuumilla.
Eli korkeintaan vapariin laittaisin ja silloinkin jättäisin vaununvedon yms väliin kesäkuumilla.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Tuolta ku ettii maasta Suomi ja hakusanalla FS x1 niin löytyy tämän päivän Rally formulan käyttöturvatiedote. Sikäli mikäli minä insinöörijärjellä tuota katsoin niin ei ole samanlainen "runko" tuolla öljyllä kuin tuossa aiemmin olleessa vuodelle 2014 leimatussa propuskassa näkyy.
Se, että sopiiko tuo öljy millekin moottorille lienee kokeiltavissa ja 5000km vaihtovälillä taitaa riittää, että acea- ja/tai api-luokitus täyttyy, öljy on täyssynteettistä (tai täyssynteettiseksi mainittua ihan Suomen sääolojen vuoksi ja oman auton vähäisen käytön/lyhyen ajomatkojen takia) ja viskositeetti on sinnepäin. Atk:ta pari päivää selanneena olen sitä mieltä, että kunhan em. speksit täyttyy niin, että viskositeetti alkaa 0W tai 5W ja loput voi olla 30, 40 tai 50.
Nämä menee liruksi-kommentit on vähän toisaalta huvittavia (ja tämä ei näköjään ole ainoa foorumi missä niitä kirjoitetaan), kun lähes poikkeuksestta jokainen sellaisen kirjoittanut kertoo ko. kommenteista liittyen radalla ajamiseen. Itse en moista harrasta.
Niin, omalla kohdalla lienee ihan sama mitä alan näin New lifen loppumisen myötä käyttään; onko se sitten Mobil 1 FS 0W-40, FS x1 5W-50, Castrolin Edge 0W-40 tai Magnatec 5W-40. Veikkaan, että mikä tahansa noista käy mun käytöllä.
Se, että sopiiko tuo öljy millekin moottorille lienee kokeiltavissa ja 5000km vaihtovälillä taitaa riittää, että acea- ja/tai api-luokitus täyttyy, öljy on täyssynteettistä (tai täyssynteettiseksi mainittua ihan Suomen sääolojen vuoksi ja oman auton vähäisen käytön/lyhyen ajomatkojen takia) ja viskositeetti on sinnepäin. Atk:ta pari päivää selanneena olen sitä mieltä, että kunhan em. speksit täyttyy niin, että viskositeetti alkaa 0W tai 5W ja loput voi olla 30, 40 tai 50.
Nämä menee liruksi-kommentit on vähän toisaalta huvittavia (ja tämä ei näköjään ole ainoa foorumi missä niitä kirjoitetaan), kun lähes poikkeuksestta jokainen sellaisen kirjoittanut kertoo ko. kommenteista liittyen radalla ajamiseen. Itse en moista harrasta.
Niin, omalla kohdalla lienee ihan sama mitä alan näin New lifen loppumisen myötä käyttään; onko se sitten Mobil 1 FS 0W-40, FS x1 5W-50, Castrolin Edge 0W-40 tai Magnatec 5W-40. Veikkaan, että mikä tahansa noista käy mun käytöllä.
Viimeksi muokannut dimebak, Ma Joulu 11, 2017 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Eli kuinka mun +350hp femma ei sitten ole vielä leikannut kiinni? Tai kuinka "Italain Aero" Jubileum voi myös vielä toimia? Tosin en kyllä karvanaamarointia harrasta ikinä.. eikä vetokoukkua femmassa ole eikä tule. On mulle myös väitetty että 10W60 öljyllä porsii ns. heti.. eikä porsinu. Koko viime kesä paukutettiin menemään ihan normaalisti. Ensi keväänä taas 10W60 Castrollit takaisin.Maikki kirjoitti:Eli korkeintaan vapariin laittaisin ja silloinkin jättäisin vaununvedon yms väliin kesäkuumilla.
ps. T7 :aa ei uudeksi kalustoksi voi laskea.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Pakari: itsehän juuri vastasit kysymykseesi eli öljyt ei ole kovalla kuormituksella ja lämmöt siis pysyy normaalissa alle 100 asteessa. Siksi se +350 heppanen ei porsi kun et poleta sitä
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
No mulla meni joskus Nissan Primerassa 10tkm välillä liruksi silloin kun purkin kyljessä vielä luki Rally Formula..dimebak kirjoitti: Nämä menee liruksi-kommentit on vähän toisaalta huvittavia (ja tämä ei näköjään ole ainoa foorumi missä niitä kirjoitetaan), kun lähes poikkeuksestta jokainen sellaisen kirjoittanut kertoo ko. kommenteista liittyen radalla ajamiseen. Itse en moista harrasta.
En käyttänyt radalla tai vetänyt kärryä tms. Teboilin Gold 5W-40 teki samaa. Tästä nyt jotain 10 vuotta, joten
todennäköisesti näissäkin öljyissä on kehitystä tapahtunut.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Maikki kirjoitti:Pakari: itsehän juuri vastasit kysymykseesi eli öljyt ei ole kovalla kuormituksella ja lämmöt siis pysyy normaalissa alle 100 asteessa. Siksi se +350 heppanen ei porsi kun et poleta sitä
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Tähänkin minä vaan että... ... jäteöljyä en käytä voiteluaineena. .
9000CS 2,0tA sport MY98
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Lisätäänpä edellisen postaukseni jatkoksi vielä pari Prismassa vastaantullutta öljyä; Valvoline Synpower 5W-40 mistä löytyy acea a3/b3 api sl ja Maxlife 5W-40 acea a3/b4 api sn. Lisäksi oli vielä Wolf Vitaltech 5W-40 acea a3/b4 api sn ja jotain Wolfin dexos2-hyväksyttyä 5W-30-öljyä josta tuli mieleen et onko se samaa kuin GM original-öljy? Jostain mulla on muistikuva, että olisin bongannut joskus internetissä pdf:n jossa GM-öljyn valmistajaksi olisi määritelty Wolf mutta sit on myös paljon kirjoitusta et se olisi Delphin.
Onko em. öljyistä kokemuksia? Noissa ei ole ainakaan paha hinta jos esim. vertaa Castrolin Edgeen.
p.s. Toi pakarin naamapostaus antaa jotenkin ymmärtää, että toisinaan käy nilkka suorana
Onko em. öljyistä kokemuksia? Noissa ei ole ainakaan paha hinta jos esim. vertaa Castrolin Edgeen.
p.s. Toi pakarin naamapostaus antaa jotenkin ymmärtää, että toisinaan käy nilkka suorana
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Pösössä käyttäny tota Wolf Vitaltechiä. Näyttää ruskealta ja on liukasta, eli täyttää öljyn tunnusmerkit 11tkm vaihtovälillä ei ollut vajunnut tikusta kuin muutaman millin.dimebak kirjoitti:... Lisäksi oli vielä Wolf Vitaltech 5W-40 acea a3/b4 api sn ...
Onko em. öljyistä kokemuksia? Noissa ei ole ainakaan paha hinta jos esim. vertaa Castrolin Edgeen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Oli se vaan ennen helppoa, Teboilin moniaste kävi härveliin kuin härveliin
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Suuri moottoriöljy keskustelu
Okei, eli ok öljyä on.V.J.S kirjoitti:Pösössä käyttäny tota Wolf Vitaltechiä. Näyttää ruskealta ja on liukasta, eli täyttää öljyn tunnusmerkit 11tkm vaihtovälillä ei ollut vajunnut tikusta kuin muutaman millin.dimebak kirjoitti:... Lisäksi oli vielä Wolf Vitaltech 5W-40 acea a3/b4 api sn ...
Onko em. öljyistä kokemuksia? Noissa ei ole ainakaan paha hinta jos esim. vertaa Castrolin Edgeen.
Oletko kokeillu muuta öljyä? Hakusessa siis, että söikö jotain enemmän vai menikö kaikkia samalla lailla jne.
Itse olen huomannut aiemmissa kinnereissä (paitsi 900t16:ssa, siinä käytin vain yhtä öljyä) vaikka luokitukset ja viskositeetti on sama niin toista öljyä kuluu enemmän mikä sinällään ei kaiketi luulisi olevan mahdollista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001