TTiD
Re: TTiD
On muuten Motonetin tiedot ihan vääriä koskien ainakin vm. 2008 TTiD:n öljynsuodatinta, tarjoavat TiD:n suodatinta oikeanmallisen sijaan
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Saman huomasin ekaa kertaa öljyjä vaihtaessa kun oli vanha suodatin jo kourassa ja lähin Motonet 50km päässä Nämä sopii ainakin meikäläisen alkuvuodesta käyttöönotettuun 132kW versioon:
Ensin ostin tämän:15-1191
151191 Öljynsuodatin Opel 2,0CDTi 09->
Sopivuudet:
- 9-3 1,9TTiD-96/118kW 08->
- 9-3 1,9TTiD-132kW 8.08-> (sisäpatruunan kokonaiskorkeus 105mm)
15-9450
Öljynsuodatin Opel 2,0CDTi 09-> OE-laatu
Sopivuudet:
- 9-3 1,9TTiD-96/118kW 08-> alkuperäislaatuinen suodatin
- 9-3 1,9TTiD-132kW 8.08-> (sisäpatruunan kokonaiskorkeus 105mm) alkuperäislaatuinen suodatin
Virhe on ollut luettelossa jo vuosia ja vääränlaista palauttaessani tuosta mainitsin.15-7115
157115 Öljynsuodatin Opel 1.9Di OE-laatu
Sopivuudet:
- 9-3 1,9TiD-88/110kW 9.04-> alkuperäislaatuinen suodatin
- 9-3 1,9TTiD-132kW 12.07->7.08 (sisäpatruunan kokonaiskorkeus 74mm) alkuperäislaatuinen suodatin
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Samanlaisen ostin itsekin ensin, ja huomautin myöskin asiasta, toivottavasti jossain vaiheessa tajuaisivat muuttaa sopivuustiedot oikeiksi. Itselläni on TTiD joka on käyttöönotettu 3/2008.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
On muuten todella kryptinen tuo TTiD:n öljytikku, laitoin moottoriin 4l öljyä, ja tikun asteikolla näytti että öljyä oli ainoastaan 1/4 siitä ruudutetusta alueesta, kaadoin 5l:n pönikästä loput, eli litran lisää, niin eiköhän öljytaso ole nyt sitten 2cm yli asteikon. Pitänee varmaan poistaa propun kautta puolisen litraa öljyä. Yleensä kait öljytikun min ja max -tasojen tilavuusero on noin litra, tässä TTiD:ssä se on jotain 3-5dl?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Jep, tikku on ihan paska. Itse olen kuitenkin aina laittanut koneeseen tasan 4 litraa rasvaa ja aina on tikussa näyttänyt reilusti yli maksimin, jos tikun painaa pohjaan. Jos tikkua ei paina ihan pohjaan, niin näkee että taso on hyvin lähellä oikeaa tuolla 4 litralla. Lisäksi jos dpf on toiminnassa, niin regenerointien myötä öljyn sekaan kertyy helposti löpöä, joten liikaa öljyä ei kannata laittaa.
Itse en ole 10K vaihtovälillä huomannut erityistä öljyn lisääntymistä, mutta pyrin aina ajamaan regeneroinnit loppuun, jos huomaan sen ajossa alkaneen...
Eski
Itse en ole 10K vaihtovälillä huomannut erityistä öljyn lisääntymistä, mutta pyrin aina ajamaan regeneroinnit loppuun, jos huomaan sen ajossa alkaneen...
Eski
Re: TTiD
Sama vika, aina 4l laittanut ja on riittänyt seuraavaan öljynvaihtoon asti (vähän yli 10tkm). Tikkua en ole katsonut kun aina se kastuu yli maksimin, toivottavasti määrä-anturi toimii edes oikein...
WIS kertoo vaihtoon menevän 4,3l öljyä, kuivaan moottoriin 4,5l. Tikun min max väli 6dl.
WIS kertoo vaihtoon menevän 4,3l öljyä, kuivaan moottoriin 4,5l. Tikun min max väli 6dl.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Vaihdoin myös öljynsuodattimen, ja tunkkasin auton kahdella hallinosturilla niin että öljypohjasta tuli kaikki öljyt ulos. Valuivat itse asiassa yli yön, ja oli tullut yön aikana vielä ainakin 1dl lisää öljyä astiaan.
Eli sen puolisen litraa mahtaa olla liikaa öljyä koneessa? Nyt siellä kun on siis 5l. Outo toi tikku kun se näyttää että 2cm olisi ylämerkin yläpuolella öljypinta (tai ota tuosta nyt selvää kun öljy, Mobil1 0W40 new Life) on niin hiton puhdasta edelleen vaikka 60km noilla on jo ajettukin. Lasken ulos sen puoli litraa niin luulisi olevan aika oikea öljymäärä sitten. Öljypropussa on uusi usit-tiiviste niin luulisi sen kestävän aukikiertämisen sen vajaan kierroksen jotta öljypropun juoksurei'istä alkaa öljyä tulemaan?
Meidän TTiD:ssä on vaihdettu uusi DPF kuukausi sitten joten se ei mahda olla tukossa vielä. Viikko sitten tuli katsastuksessa likaisella ilmanputsarilla K-arvoksi 0,03 joka on kait ihan hyvä, uudella ilmansuodattimella olisi saattanut tulla hivenen parempi tulos.
Laitoin jo tilaukseen eSID2:n jolla näkee mm. DPF:n tilan, ja uskoakseni se näyttää koska DPF:n poltto on käynnissä, jottei sitä tulisi turhan vuoksi keskeytettyä.
Eli sen puolisen litraa mahtaa olla liikaa öljyä koneessa? Nyt siellä kun on siis 5l. Outo toi tikku kun se näyttää että 2cm olisi ylämerkin yläpuolella öljypinta (tai ota tuosta nyt selvää kun öljy, Mobil1 0W40 new Life) on niin hiton puhdasta edelleen vaikka 60km noilla on jo ajettukin. Lasken ulos sen puoli litraa niin luulisi olevan aika oikea öljymäärä sitten. Öljypropussa on uusi usit-tiiviste niin luulisi sen kestävän aukikiertämisen sen vajaan kierroksen jotta öljypropun juoksurei'istä alkaa öljyä tulemaan?
Meidän TTiD:ssä on vaihdettu uusi DPF kuukausi sitten joten se ei mahda olla tukossa vielä. Viikko sitten tuli katsastuksessa likaisella ilmanputsarilla K-arvoksi 0,03 joka on kait ihan hyvä, uudella ilmansuodattimella olisi saattanut tulla hivenen parempi tulos.
Laitoin jo tilaukseen eSID2:n jolla näkee mm. DPF:n tilan, ja uskoakseni se näyttää koska DPF:n poltto on käynnissä, jottei sitä tulisi turhan vuoksi keskeytettyä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Tiesitkö, että mobil 1 0W-40 ei enää täytä saabin vaatimuksia.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: TTiD
En tiennyt, onko tarkempaa tietoa mikä siinä ei natsaa nykyvaatimuksiin? Vanhat öljyt olivat Teboilin puolisynteettiset 5W-40, joten tuskin huonompiin öljyihin vaihdoin?kalle37 kirjoitti:Tiesitkö, että mobil 1 0W-40 ei enää täytä saabin vaatimuksia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Ei lue enää purkissa gm ll a/b . Jotain ne muutti joku aika sitten.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: TTiD
Itse olen myös käyttänyt mobil 0W-40 öljyä, mutta nyt ovat tehneet jotain muutoksia mobililla. Mobilin nettisivun mukaan meidän ttidiin suositus on Mobil 1 ESP 0W-40. Sellaista en muista edes nähneeni marketissa. Entisen käyttämäni 0W-liemen näköinen purkki on mobil 1 FS 0-W40 new life, jossa on siis ilmeisesti joku ero entiseen noin 30e/purkki maksaneeseen new lifeen. Pitää selvittää mikä onkaan nyt sopiva rasva näihin tuplaturboihin...
Edit: tuossa 0w-40 esp öljyssä näkyy olevan nuo GM-LL hyväksynnät ja myös dexos2, mutta sitä löytyi äkkiseltään vain 5 litran purkissa hintaan 50e purkki...
Eski
Edit: tuossa 0w-40 esp öljyssä näkyy olevan nuo GM-LL hyväksynnät ja myös dexos2, mutta sitä löytyi äkkiseltään vain 5 litran purkissa hintaan 50e purkki...
Eski
Re: TTiD
Onkohan noilla suosituksilla nyt kamalasti väliä, siis tarkoitan että jos ovat aikoinaan hyväksyneet sen Mobil 1 0W-40 New Life -öljyn, niin miksei se nytkin passaisi, tuskin sen koostumus on kamalasti voinut muuttua? Halpa-hallissa 5L:n kannu New Lifea maksoi 34,90e.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Kestää se, en ole joka vaihdossa tiivistettä uusinut.Öljypropussa on uusi usit-tiiviste niin luulisi sen kestävän aukikiertämisen sen vajaan kierroksen jotta öljypropun juoksurei'istä alkaa öljyä tulemaan?
Täältä löytyy TTiD öljykeskustelua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=170419
En alkaisi Mobilia pois vaihtamaan, tuskin se nyt nyt paljoa huonommaksi on muuttunut. Seuraavassa vaihdossa voi sitten laittaa sisään luokitukset täyttävää öljyä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Joo olkoon Mobilit nyt vaikka huuhteluöljyinä tässä vaiheessa kevääseen saakka, jolloin pitää muutakin remonttia tehdä (mm.jakopää + vesipumppu, moniurahihna + rullat + kiristin, jne).
Nyt on juotettu kuntoon molemmat akunnavat, ja vaihdettu uusi laturi (140A Bosch vanhan 130A Denson tilalle). Mitä muita tyyppivikoja pitäisi alkaa etsimään (tai siis ei 213tkm ajettu ja loppuunkulunut Denson orkkislaturi ole tyyppivika, vaan huono laturivalinta Saabilta)?
Etujouset on vaihdettu viikko sitten ja takajouset muutama kuukausi sitten.
Autossa on kuittien mukaan nyt menossa jo kolmannet etujouset, aika surkeita ovat kaiketi?
Nyt on juotettu kuntoon molemmat akunnavat, ja vaihdettu uusi laturi (140A Bosch vanhan 130A Denson tilalle). Mitä muita tyyppivikoja pitäisi alkaa etsimään (tai siis ei 213tkm ajettu ja loppuunkulunut Denson orkkislaturi ole tyyppivika, vaan huono laturivalinta Saabilta)?
Etujouset on vaihdettu viikko sitten ja takajouset muutama kuukausi sitten.
Autossa on kuittien mukaan nyt menossa jo kolmannet etujouset, aika surkeita ovat kaiketi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD
Jep, eiköhän nuo suositukset ja luokitukset aika pitkälti liity näihin pitkiin long life -huoltoväleihin, joten 10k öljynvaihtovälillä ainakaan niillä ei ole niin suurta merkitystä. Joissakin huippuhienoissa nykyautoissa öljyä kuluu noin litra tuhannella, joten kovin vanhoilla rasvoilla niilläkään ei pääse 30K huoltovälillä Ei onneksi koske ainakaan näitä saappeja.
Etujousten katkeaminen on näissä yksi tyyppivaiva ja usein siihen liittyy jumittuvat ja paukkuvat kääntölaakerit. Jos laakerit on vaihdettu uusiin ja vieläpä osattu lisätä vaseliinia laakeriin, niin suattaapa kestää jousetkin vähän pidempään.
Laturiongelmien syyksi on arveltu juurkin tuota akkukaapeleiden temppuilua. Laturi huutaa punaisena, mutta akkuun ei mene kuin 12V ja lopulla laturin tuottamalla jännitteellä lämmitetään akunkenkää. Meidän ttidin denso kyrvähti 100k ajettuna vaikka akkukaapeleissa ei mitään selvää vikaa ollutkaan, joten ehkä se denson laturi on aika surkea
Imusarja näissä vanhemmissa ttideissä on yksi mahdollinen murheenkryyni. Uusia imusarjoja on saanut noin 200e hintaan, mutta vaihtamisessa on oma hommansa...
Eski
Etujousten katkeaminen on näissä yksi tyyppivaiva ja usein siihen liittyy jumittuvat ja paukkuvat kääntölaakerit. Jos laakerit on vaihdettu uusiin ja vieläpä osattu lisätä vaseliinia laakeriin, niin suattaapa kestää jousetkin vähän pidempään.
Laturiongelmien syyksi on arveltu juurkin tuota akkukaapeleiden temppuilua. Laturi huutaa punaisena, mutta akkuun ei mene kuin 12V ja lopulla laturin tuottamalla jännitteellä lämmitetään akunkenkää. Meidän ttidin denso kyrvähti 100k ajettuna vaikka akkukaapeleissa ei mitään selvää vikaa ollutkaan, joten ehkä se denson laturi on aika surkea
Imusarja näissä vanhemmissa ttideissä on yksi mahdollinen murheenkryyni. Uusia imusarjoja on saanut noin 200e hintaan, mutta vaihtamisessa on oma hommansa...
Eski