2008 1,9 TT-Thermo
2008 1,9 TT-Thermo
Onko kellään kokemusta tuon TT-Thermo 1000kld:een asentamisesta kyseiseen autoon.
Lähinnä paikka minne sijoititte ja mihin letkuun kiinnostaa...
Lähinnä paikka minne sijoititte ja mihin letkuun kiinnostaa...
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Se suora malli tuossa odottaa asennusta kunhan aikaa löytys. Tarkotus laittaa termostaattikotelon ja eberin väliin virtaussuunta eberiin päin. Moottori on 1,9 dt
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Minulla suunnilleen keskellä moottoria koneen takana motin ja tulipellin välissä. Eberin letkut poikki sopivasta kohtaa ja väliin, hyvin pelittää.
Edit: Mulla siis TT-Thermo KLD 1000W ja kuva paikasta johon asensin.
Edit: Mulla siis TT-Thermo KLD 1000W ja kuva paikasta johon asensin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
tekisi kyllä kovasti mieli laittaa tuollainen tuohon tupla turboon. Eberi kyllä vielä toimii hyvin. Onko ollut mitään ongelmia käynnistyvyys tai muuta ja haittaako tuo eberin toimintaa mitenkään
Hese
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
No niin, viimein löyty aikaa laittaa tuo suoramallin ttthermo tuohon 1,9 tid eli kasitappiseen. Varustauduin parin metrin kiepillä vesiletkua ja pussillisella mutkia ja lemmareita sekä metrin pätkällä lattarautaa. Löysäsin kiinnikkeistä tuon termostaatin ja eberinvälisen vesiletkun jolloin pääsi paremmin hahmottamaan miten lämmittimen sijoittaa. Letkussa olikin sopivasti sellaiset mutkat, että thermo asettui siihen mukavasti ilman mitään lisävärkkäilyä. Letkusta vain vajaa10 cm pätkä pois ja siihen se asettu paremmin kuin hyvin.
Lattaraudalla kiinnitin sen vielä tulipeltiin. Rautaan tuli ylimääräinen nivel kun se jäi aluksi liian lyhyeksi ja lämmitin nousi turhan ylös kun sen alemmaskin sai. Jatkopalan nivel sitte auttoikin sovittelemaan sen hyvin paikalleen.
Ennen putken katkaisua putki ruttuun kummastakin päästä niin nestettäkään ei mennyt kuin pari desiä.
Aikaa kaikkine suunnitteluineen meni 2h
Lattaraudalla kiinnitin sen vielä tulipeltiin. Rautaan tuli ylimääräinen nivel kun se jäi aluksi liian lyhyeksi ja lämmitin nousi turhan ylös kun sen alemmaskin sai. Jatkopalan nivel sitte auttoikin sovittelemaan sen hyvin paikalleen.
Ennen putken katkaisua putki ruttuun kummastakin päästä niin nestettäkään ei mennyt kuin pari desiä.
Aikaa kaikkine suunnitteluineen meni 2h
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Tuli kuitenkin tilattua tuo lämmitin ja varattu asennusaika korjaamolle. Se on uudempi versio tuosta pyöreästä toivottavasti asettuu tupla turboon
Hese
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Terve!
Itsekin tuota TT-thermoa 1,9 TidS:iin ajatellut eberin rinnalle, kun välillä olisi sähköäkin tarjolla tolpasta.
Olisi kiva nähdä tarkempi kuva, että mikä letku poikkaistu ja mihin se tt-thermo laitettu. Tuosta hz81:n kuvasta ei ihan näy noita letkuja, että mihin on laitettu. Itse kun kohdetta katselin, niin eberiltä lähtee 2 linjaa, joista toinen menee cabiniin ja toinen moottoriin, jos en nyt ihan väärin letkuja linjaillut.
Itsekin tuota TT-thermoa 1,9 TidS:iin ajatellut eberin rinnalle, kun välillä olisi sähköäkin tarjolla tolpasta.
Olisi kiva nähdä tarkempi kuva, että mikä letku poikkaistu ja mihin se tt-thermo laitettu. Tuosta hz81:n kuvasta ei ihan näy noita letkuja, että mihin on laitettu. Itse kun kohdetta katselin, niin eberiltä lähtee 2 linjaa, joista toinen menee cabiniin ja toinen moottoriin, jos en nyt ihan väärin letkuja linjaillut.
9-3 SS Tids Vector
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Siihen eberin ja moottorin väliseen letkuun ja lämmitin tulee edestäkatsoen heti paisarin vasemmalle puolelle reilusti paisarin alapuolelle. Virtaussuunta eberiin päin. Kuvakin ois mutta en osaa laittaa..
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Mitenkäs tähän saisi tehtyä sellaisen virityksen, että esim. kojelaudan - nappia tai erikseen itse laitetusta katkaisijasta painamalla lähtisi sisätilanpuhallin päälle? Saisi tuulilasin sulaksi samalla, kun autossa on kuitenkin defanlaturi joten akun loppumisesta ei tarvitsisi olla huolissaan ja lämpiäisihän cabiinikin vähän samalla.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Samalla pitäisi saada ohjattua myös ilmaläpät oikeaan asentoon. Kojelautasuuttimet ja tuulilasisuuttimet menevät kiinni kun auto lukitaan. Ainoastaan lattiasuuttimet jäävät auki/avataan. Tämä tapahtuu 9min auton lukituksen jälkeen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Millasta hintaa on huollossa otettu lämmittimen asennuksesta?
900c vm.89 museo rekkaria odottamassa.
ex: 900i vm.90
ex: 900i vm.90
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Ite olen kyllästynyt eberin sekoiluun, niin huvikseen kyselin AutoJerryn kautta tarjouksia lohkolämppärille.
Limingan Raskashuolto Oy Oulu tarjosikin sitten seuraavaa: -TT lämmitin / tai normaali ja pistoke DEFA 349€.
En vielä tarkemmin ole kerinny kysellä, että mikä malli olisi kyseessä. Paikallinen Saabin merkkihuolto toki tarjoaisi myös uuden eberin, 1800€ asennettuna ja 3 vuoden takuulla. Auto 345 tkm ajettu 07´ 9-3 SC 150hv diesel. Houkuttelevammalta kuulostaa tuo TT-Thermon hinta...
Limingan Raskashuolto Oy Oulu tarjosikin sitten seuraavaa: -TT lämmitin / tai normaali ja pistoke DEFA 349€.
En vielä tarkemmin ole kerinny kysellä, että mikä malli olisi kyseessä. Paikallinen Saabin merkkihuolto toki tarjoaisi myös uuden eberin, 1800€ asennettuna ja 3 vuoden takuulla. Auto 345 tkm ajettu 07´ 9-3 SC 150hv diesel. Houkuttelevammalta kuulostaa tuo TT-Thermon hinta...
9-3 SC TTiD Aero '08
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Tuolla myydään uutta Eberiä: https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... -heater378 Takuun luulisi olevan sen 3 vuotta, ja tuon vaihtaa vanhan tilalle vartissa itsekin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
En osaa sanoa, mutta jos autosta löytyy Eber, niin sen paikalle letkujen väliin asennettuna menee asennukseen aikaa alle puoli tuntia. Alle tunti, vaikka vetäisi johdon keulalle ja sisälle.vargur kirjoitti:Millasta hintaa on huollossa otettu lämmittimen asennuksesta?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Ehkä jos käytössä on nosturi, hommaa on harjoitellut useamman kerran ja tietää tasan tarkkaan mitä tekee. Vartti menee helposti jo polttoaineletkun liittimen ihmettelyyn jos ei tiedä miten tuo toimii.tuon vaihtaa vanhan tilalle vartissa itsekin.
Eberin irroitus ja takaisin asennus maksaa yleiskorjaamolla noin 150e. Samalla hintaa luulisi uuden lämmittimen vaihtuvan paikoilleen.En vielä tarkemmin ole kerinny kysellä, että mikä malli olisi kyseessä. Paikallinen Saabin merkkihuolto toki tarjoaisi myös uuden eberin, 1800€ asennettuna ja 3 vuoden takuulla. Auto 345 tkm ajettu 07´ 9-3 SC 150hv diesel. Houkuttelevammalta kuulostaa tuo TT-Thermon hinta...
Tai sitten korjauttaa vanhan, täällä keskustelua aiheesta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=810
Mites nuo TT Thermot on käytössä kestäneet? Toisilta foorumeilta on kuulunyt vähän kaikenlaista, ilmeisesti nyt uusimpiin on tehty joitain parannuksia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2