Mistäs kohtaa tuo katkaisija löytyy jos tuota koittas vaikka seuraavaks vilkaista?0009 kirjoitti:Aika kaukaa haettu, mutta
Miten jarru ja kytkin polkimen katkaisimen kiinnitys, onko kunnolla kiinni ja oikea välys?
-Tomi
Mistäs kohtaa tuo katkaisija löytyy jos tuota koittas vaikka seuraavaks vilkaista?0009 kirjoitti:Aika kaukaa haettu, mutta
Miten jarru ja kytkin polkimen katkaisimen kiinnitys, onko kunnolla kiinni ja oikea välys?
Onko tuo systeemi?Tomi V kirjoitti:...
Eli kyllä se lähtee päältä just siinä vaiheessa kun on saavutettu mäen huippu ja auto höllää vetoa niin samalla lähtee cruise päältä. Ja myös isompi monttu tiessä aiheuttaa saman reaktion. Ja myös jos pudottaa nopeutta siitä vilkkuvivun päässä olevasta napista niin myös silloin lähtee pois päältä. Muuten auto toimii hyvin. Ei nyi kiihdyttäessä eikä sytytä vikavaloa tms.
..
Disengaging
The system is disengaged:
- As soon as the brake pedal or clutch pedal is depressed (manual gearbox).
- When the slide control is moved to "Disengage temporarily"
- When the slide control is moved to OFF
- When TCS/ESP is in operation
- When gear position N is selected (automatic).
Järjestelmä irrotetaan:
- Heti kun jarrupoljinta tai kytkinpoljinta käytetään (käsivalintainen vaihteisto).
- Kun liukukytkin siirretään kohtaan "Pois tilapäisesti"
- Kun liukukytkin siirretään OFF-asentoon
- Kun TCS / ESP on toiminnassa
- Kun vaihde N on valittu (automaatti)
Pysyykö/pystyykö cruice päällä ajamaan hidasta vauhtia, kuitenkin yli tuon 25 km/h?Cruise control, criteria for activation
The following criteria must be fulfilled before cruise control can be activated:
- Brake light switch, inactive
- Brake and clutch switches inactive
- Vehicle speed, front wheel, exceeds 25 km/h
- Vehicle speed, rear wheel, exceeds 25 km/h
- Retardation not too rapid
- Gear engaged
- Brake pedal pressed before cruise control activated
- +15 present
- No active fault codes affecting cruise control
- TCS not active
- Vehicle speed below 200 km/h
Joo tuommoset systeemit pitäis olla. Muistaakseni oon testannu 50-60 km/h nopeuksilla ilman ongelmia. Ja heinäkuussa parhaalla mahdollisella suomen kesän kelillä huomasin tuon oireen ensimmäisen kerran.0009 kirjoitti:Onko tuo systeemi?Tomi V kirjoitti:...
Eli kyllä se lähtee päältä just siinä vaiheessa kun on saavutettu mäen huippu ja auto höllää vetoa niin samalla lähtee cruise päältä. Ja myös isompi monttu tiessä aiheuttaa saman reaktion. Ja myös jos pudottaa nopeutta siitä vilkkuvivun päässä olevasta napista niin myös silloin lähtee pois päältä. Muuten auto toimii hyvin. Ei nyi kiihdyttäessä eikä sytytä vikavaloa tms.
..
http://saabworld.net/showthread.php?t=26947
Noilla ehdoilla menee pois päältä:
Disengaging
The system is disengaged:
- As soon as the brake pedal or clutch pedal is depressed (manual gearbox).
- When the slide control is moved to "Disengage temporarily"
- When the slide control is moved to OFF
- When TCS/ESP is in operation
- When gear position N is selected (automatic).
Järjestelmä irrotetaan:
- Heti kun jarrupoljinta tai kytkinpoljinta käytetään (käsivalintainen vaihteisto).
- Kun liukukytkin siirretään kohtaan "Pois tilapäisesti"
- Kun liukukytkin siirretään OFF-asentoon
- Kun TCS / ESP on toiminnassa
- Kun vaihde N on valittu (automaatti)Pysyykö/pystyykö cruice päällä ajamaan hidasta vauhtia, kuitenkin yli tuon 25 km/h?Cruise control, criteria for activation
The following criteria must be fulfilled before cruise control can be activated:
- Brake light switch, inactive
- Brake and clutch switches inactive
- Vehicle speed, front wheel, exceeds 25 km/h
- Vehicle speed, rear wheel, exceeds 25 km/h
- Retardation not too rapid
- Gear engaged
- Brake pedal pressed before cruise control activated
- +15 present
- No active fault codes affecting cruise control
- TCS not active
- Vehicle speed below 200 km/h
Ja tuota esiintyy myös kuivalla pitävällä kelillä?
Kiitoksia vastauksesta. Noniin löytyköhän lopulta sitten ratkaisu tuohon vikaan. Onko noita 6v manuaaleja sitten miten montaa versiota olemassa. Eli pitäiskö miun tietää välityssuhteet tai jotain muita tietoja tuosta laatikosta vai otanko vaan yhteyttä johonkin softaajaan ja kerron ongelman ja toivon että hän osaa ratkaista asian? Tietysti voisin autoliikkeeltä yrittää kysyä olisiko niillä jotain dokumentteja tallessa tuosta.vesa67 kirjoitti:Kyllä voi vaikuttaa. Juurikin vastaavanikäisessä kohteessa oli yllättäen erilaiset välityssuhteet vaihteistossa kuin oletettiin, niiden askien versioiden välillä on eroja. Softa pitää lukea ja testata eri arvoilla.
Sama ongelma täällä. Alkoi softauksen jälkeen. Toisaalta softaukseen mennessä heitti limb modeen, joten saattaa liittyä siihenkin. Limb modea ei ole tullut softauksen jälkeen. Softauksessa antoi vikakoodin P0244. Voi liittyä aiheeseen tai olla liittymättä.Tomi V kirjoitti:Moi. Eli otsikon mukainen oire ilmeni. Tasaisella tiellä toimii ilman ongelmia mutta kun tulee alamäkeen milloin auto on moottorijarrutuksessa ja sen jälkeen pitäisi lähteä kihdyttämään ylämäkeen niin tuntuu sellainen nykäisy ja cruise pomppaa päältä pois.
Eli kysymys kuuluu. Voiko tuo johtua kuluneesta kaksoismassasta (ääntelee jo jonkinverran)tai jostain muusta voimansiirron välyksestä tuo ilmiö vai molemmista yhtäaikaa? Vai voiko olla yhteyttä ollenkaan noilla tuohon ilmiöön
Tasaisella voi siis ajaa vaikka 100 km ilman ongelmia mutta ilmiö tapahtuu aina moottorijarrutuksen jälkeen kun pitäisi alkaa vetoja tulla mukaan.
-Tomi