Femman Garretin tarkka malli on juurikin tuo GT1752S.eegas kirjoitti:...Garrett GT17 korvattu GT1752 mallisella, onkohan kiinalainen?
Ks. https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... menclature
Femman Garretin tarkka malli on juurikin tuo GT1752S.eegas kirjoitti:...Garrett GT17 korvattu GT1752 mallisella, onkohan kiinalainen?
Kaikki listaamasi osat menevät muistakin autoista osapuilleen samoilla kilometreillä, etenkin bensapumppu ja tunnistin. Harva pata menee yli 300tkm avaamatta.paassi kirjoitti:Perus Garretti kestää GM öljyillä aika tarkalleen 100.000 km. Femmassa Garretit vaihdettiin kahdesti, kun toinenkin meni rikki niin mitsu tilalle. Tuo Garretti on ihan sysipaska laite. Laittakaa suosiolla heti jotain muuta tilalle. Taitaa Bilteman turbo kestää lähes saman. Vähän muistakin ongelmakohdista- kaasuläppäkotelo kestää 320.000 km, jakopää 300.000 km, pensapumppu 200.000, asentoanturi 150.000 km. Hyvä että farkussa on iso takakontti, mahtuu paljon varaosia mukaan kun lähdet pidemmälle reissulle. Mistä muuta autosta hajoaa asentoanturi, jossa ei ole yhtään liikkuvaa osaa, tai mistä kaasuläppäkotelon johdon sulaa etanolihöyryissä? Vastaan itse ei mistään !. Nomaalit kuluvat osat kuten iskarit, jarrut yms kestää hyvin. Femman parhaita puolia on hyvä kulku ja ajettavuus sekä halpa ja helppo tehon lisäys. Muutoin yli 300.000 ajettu femma on ihan sysipaska laite, huonompi on vain C mese. Femman ylläpito on kallista ja aikaa vievää puuhaa, tai kallistahan se on vain jos ei ole rahaa, ei muuten...
Monenko Femman kokemuksella tätä kirjoitetaan? Itse voisin toteda että bull shittiä isosti... Edellinen femma 2.3t M2007 oli myydessä melkein 300 000km mittarissa. Autossa oli mm, orkkis garretti. Ollut n. 250 000KM Strage 1 softalla. Ajettu pätkää ja matkaa. Kokemusta on 10+kpl T7 omasta autosta.paassi kirjoitti:Perus Garretti kestää GM öljyillä aika tarkalleen 100.000 km. Femmassa Garretit vaihdettiin kahdesti, kun toinenkin meni rikki niin mitsu tilalle. Tuo Garretti on ihan sysipaska laite. Laittakaa suosiolla heti jotain muuta tilalle. Taitaa Bilteman turbo kestää lähes saman. Vähän muistakin ongelmakohdista- kaasuläppäkotelo kestää 320.000 km, jakopää 300.000 km, pensapumppu 200.000, asentoanturi 150.000 km. Hyvä että farkussa on iso takakontti, mahtuu paljon varaosia mukaan kun lähdet pidemmälle reissulle. Mistä muuta autosta hajoaa asentoanturi, jossa ei ole yhtään liikkuvaa osaa, tai mistä kaasuläppäkotelon johdon sulaa etanolihöyryissä? Vastaan itse ei mistään !. Nomaalit kuluvat osat kuten iskarit, jarrut yms kestää hyvin. Femman parhaita puolia on hyvä kulku ja ajettavuus sekä halpa ja helppo tehon lisäys. Muutoin yli 300.000 ajettu femma on ihan sysipaska laite, huonompi on vain C mese. Femman ylläpito on kallista ja aikaa vievää puuhaa, tai kallistahan se on vain jos ei ole rahaa, ei muuten...
Mä olen kuvitellut että ne läppäkotelon johtojen eristeet vaan kovettuu/hapertuu ja karisee sitten pois, toki se lämmitys voi sitäkin edesauttaa, mutta ei kai siellä mikään varsinaisesti sula?Lupe-81 kirjoitti: Niin ja sen sulavan kaasuläppäkotelon ongelmat olen ennakoinut ohittamalla vesikierron kotelosta, ei se kotelo tarvi sitä lämmitystä.