Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Eli tästä kyse:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/172947/ ... mista-90mm
3 vuotta sitten katsastuksessa pyysivät vaihtamaan. Laitoin tuon Motonetin liimattavan. En oikein uskonut että tuo kestäisi kovinkaan kauan.
Tänään sitten tuli vaihdettua tuo vetonivel ja kumi tarkasteltua oikein kunnnolla. Kumissa ei minkäänlaista hapristumaa ja edellen pehmeä ja kimmoisa. Kumi ollut paikoillaan 3 vuotta ja noin 60t kilometriä.
En vaihtanut tuota vetonivelen mukana tullutta kumia vaan tuo liimattava osallistuu epäviralliseen kestotestiin. Voin suositella jos joku tuota kumia harkitsee. Uskomattoman nopea vaihtaa.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/172947/ ... mista-90mm
3 vuotta sitten katsastuksessa pyysivät vaihtamaan. Laitoin tuon Motonetin liimattavan. En oikein uskonut että tuo kestäisi kovinkaan kauan.
Tänään sitten tuli vaihdettua tuo vetonivel ja kumi tarkasteltua oikein kunnnolla. Kumissa ei minkäänlaista hapristumaa ja edellen pehmeä ja kimmoisa. Kumi ollut paikoillaan 3 vuotta ja noin 60t kilometriä.
En vaihtanut tuota vetonivelen mukana tullutta kumia vaan tuo liimattava osallistuu epäviralliseen kestotestiin. Voin suositella jos joku tuota kumia harkitsee. Uskomattoman nopea vaihtaa.
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
No perhana, en tiennytkään.
Täytyykin laittaa harkintaan, kun nykyisissä tehtaan asentamissa on jo pientä hapertumisen oiretta.
Täytyykin laittaa harkintaan, kun nykyisissä tehtaan asentamissa on jo pientä hapertumisen oiretta.
CS 2,0t -97 225 000 km
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Sama! Kiitos vinkistä!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Vaikea uskoa että on hyvä mutta eipä ole omakohtaista kokemusta kyseisestä kumista...
Tähän asti katsonut kuin vierasta sikaa kun kyseinen on silmään sattunut ja katson edelleen.
Jotenkin en usko että vetariin saa tarpeeksi rasvaa/ pelko että liimapinnat menee pilalle paikalle käännellessä Ja muutenkin lapsellisen oloinen. Aika nopea se purkamalla on myös asentaa.
Pysyn perinteisessä tavassa ja säännöllinen pulttien ja mutterien availu tekee vain hyvää, ei ruoste lukitse
Tähän asti katsonut kuin vierasta sikaa kun kyseinen on silmään sattunut ja katson edelleen.
Jotenkin en usko että vetariin saa tarpeeksi rasvaa/ pelko että liimapinnat menee pilalle paikalle käännellessä Ja muutenkin lapsellisen oloinen. Aika nopea se purkamalla on myös asentaa.
Pysyn perinteisessä tavassa ja säännöllinen pulttien ja mutterien availu tekee vain hyvää, ei ruoste lukitse
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Johan olen koeponnistanut moisen jo vuosia sitten..
https://www.youtube.com/watch?v=En8gfRYn4rA
Reilu 2 vuotta välissä
https://www.youtube.com/watch?v=K97SLpeZbWE
https://www.youtube.com/watch?v=En8gfRYn4rA
Reilu 2 vuotta välissä
https://www.youtube.com/watch?v=K97SLpeZbWE
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
On se hyvä jos on nosturi ja kunnon tilat jossa laittaa kiinni. Yhden pistin ajorampeilla kiinni. Epäonnistu pahasti. Liima kuivu todella äkkiä enkä saanut kunnollista saumaa. Kumi irtosi ilmeisesti melkein heti kun vetonivel hajosi 100km ajon jälkeen. Liima oli kyllä muuten todella jämyn oloista. Olisi kestänyt jos olisi kunnnolla saanut laitettua. Nyt vaihdatin motonetin ylivedettävän kumin. Päällisin puolin näyttää suht paksulta kumilta. Hyviä kommentteja kuulin näistä.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Lienee hyvä ottaa vetari pois, purkaa ja pestä se kunnolla, jos kumi on jo kulunut puhki... Tietysti jos pääsee ennaltaehkäisevän huollon tiimoilla tuollaisen vetämään päälle niin ehkä - toisaalta ei varmaankaan vetarin MOS2 rasvojen vaihtokaan pahaa tee... Eli pohdinnan tulos: täältä myös ääni vanhanliiton tavalle.Sten kirjoitti:Pysyn perinteisessä tavassa ja säännöllinen pulttien ja mutterien availu tekee vain hyvää, ei ruoste lukitse
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Ei lie epäilystäkään, etteikö kunnon putsaus-tarkistus-voitelu olisi paras kokonaisuus tässäkin hommassa. Mutta jos siihen ei ole aika-tila-paikka -komboa (aina ei ole, vaikka aina olisi kiva että olisi) ja etenkin jos tosiaan ehtii huomata ajoissa, niin on varmasti parempi idea töymäyttää paikoilleen muuta purkamatta tuollainen liimausversio kuin ajaa rikkinäisellä. Toki jos se vanha on ollut vaihtaessa jo puhki asti, niin kannattaa varautua tuohon syvällisempään huoltoon heti sen mahdollistuessa, niin saa parhaan elinikäennusteen nivelelle itselleen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Omissa vehkeissä kun kumi hajonnut niin vain yhden murroksen onnistunut pelastamaan, siinä viilto ja oli vielä rasvat lähes kaikki tallessa. Muissa mm kokonaan poikki menneissä joissa rasvat hävinneet eli murros jo kuiva ja likaa/ hiekkaa sisällä uudet rasvat ja pesu ei enää auttanut.
Niitä muovimaisia suojia joita halvempien osien mukana voi tulla en laita itse vaan hommaan aina kunnon kumin.. Tuo ainut pelastettu oli S40 jossa viiltohalkeama ja just tommonen muovimainen kumi mutta kerkes murroksen pelastaa putsauksel ja uudelleen rasvauksella. Huomasin tuon halkeaman silkalla tuurilla renkaanvaihdossa. Murros oli edellisen vaihtama halvempi osa ja oli ikää alle vuosi vaihdosta.
Noita liimattava en ole kokeillut mut jos toimii muiden kokemusten mukaan laitetaan muistiin, päällevedettäviä kyllä käyttänyt ja kestäneet hyvin.
Niitä muovimaisia suojia joita halvempien osien mukana voi tulla en laita itse vaan hommaan aina kunnon kumin.. Tuo ainut pelastettu oli S40 jossa viiltohalkeama ja just tommonen muovimainen kumi mutta kerkes murroksen pelastaa putsauksel ja uudelleen rasvauksella. Huomasin tuon halkeaman silkalla tuurilla renkaanvaihdossa. Murros oli edellisen vaihtama halvempi osa ja oli ikää alle vuosi vaihdosta.
Noita liimattava en ole kokeillut mut jos toimii muiden kokemusten mukaan laitetaan muistiin, päällevedettäviä kyllä käyttänyt ja kestäneet hyvin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
olikos niin jotta tonnariin menee tuo 90 mm vetonivelen liimattava gematsu
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Näinhän se on.
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Tänään kävin tuollasen liimattavan motonetistä hakemassa kun vanha alkoi olemaan heikossa hapessa. Noin 30min ja homma alusta loppuun pihalla tehdessä valmis. Ainakin asennuksen perusteella suosittelen, saa nähdä kauan kestää!
Käyttis 9-5 2.3T -06
Projekti 900 3d T8 apc -84
Exät: 9000 CSE 2.3t Jubilee -97
9-3 1.8t Aut. -03
Projekti 900 3d T8 apc -84
Exät: 9000 CSE 2.3t Jubilee -97
9-3 1.8t Aut. -03
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Laitoin tonnariini talvella tuon Motonetin liimattavan. Vaikutti lupaavalta, liimaus tuntui onnistuneen. Nyt huomasin että kumi ei ole niin joustava kuin pitäisi olla, oli irronnut pyörännavan puoleisesta päästä, vaikutti että kumin mitoitus ja joustavuus eivät ole hyvät. Vaikuttaa karkeatekoiselta ja kovaksi kuivettuneelta, joten ei taivu riittävästi vetoakselin mukana ja pyrkii takertumaan kallistelun vaimentimen kiinnitysosiin. Yritin kiristää tiukemmin isommasta päästä, mutta eihän se helppoa ole niissä rasvaisissa oloissa. Sainkohan kumin maanantaikappaleen?
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Täällä kokeiltu myös liimattavan kumin vaihtoa. Helpostihan tuo periaatteessa onnistui, mutta pannan tarpeellinen kireys jäi kyllä epäilyttämään. Kun hampaat irvessä vetää tarpeeksi kireälle, niin irti päästäessä panta pullahtaa taas sen kriittisen millin verran takaisin. On se nyt sen verran kireällä, ettei putoa pois, mutta rasvat tulee läpi. Vai onko tuossa pannassa joku lukitus, mitä en hoksaa?
Koneen puoleista päätä ei kannata laittaa liian kauas, niin ei ota kiinni noihin kallistuksenvakaajan kiinnityksiin. Sen puolesta ei vaikuta olevan ainakaan minulla ongelmaa.
Koneen puoleista päätä ei kannata laittaa liian kauas, niin ei ota kiinni noihin kallistuksenvakaajan kiinnityksiin. Sen puolesta ei vaikuta olevan ainakaan minulla ongelmaa.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Motonetin liimattava vetonivelen suojakumi
Se vedetään kireälle ja sitten puristetaan se "tinni" ruttuun lopuksi, tulee lukitus ja kiristys.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99