Saab EV
Re: Saab EV
Nevs has bought 20 %of koenigsegg and they will now work together
https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... -partners/
https://www.saabplanet.com/nevs-and-koe ... rtnership/
https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... -partners/
https://www.saabplanet.com/nevs-and-koe ... rtnership/
Re: Saab EV
There will be electric and hybrid cars
https://autonytt.se/nevs-koper-20-av-koenigsegg/
Acc.to Koenigsegg the hybrid cars will be CO2 neutral, you should also be able to refuel them with alcohol.
https://www.autoblog.com/amp/2019/02/01 ... -supercar/
https://autonytt.se/nevs-koper-20-av-koenigsegg/
Acc.to Koenigsegg the hybrid cars will be CO2 neutral, you should also be able to refuel them with alcohol.
https://www.autoblog.com/amp/2019/02/01 ... -supercar/
Re: Saab EV
Tämä oli aika mielenkiintoinen liikku. No tulevaisuudessa ehkä sähköisille superautoille löytyy kysyntää ja hinnallakaan ei ole niin väliä juu.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saab EV
Olihan tuo Fisker Karma aikamoinen ilmestrys. Kerran amerikassa jopa livenä nähnyt. Tais olla pikkasen aikaansa edellä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fisker_Karma
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab EV
Tuollainen tuli aikanaan vastaan Turun moottoritiellä, kun olin ajamassa Helsingistä Turkuun. Ihmettelin, että "mikäs tuo on?", mutta sitten jälkikäteen selvisi Fiskeriksi.peinu kirjoitti: ↑Ma Helmi 11, 2019 16:53Olihan tuo Fisker Karma aikamoinen ilmestrys. Kerran amerikassa jopa livenä nähnyt. Tais olla pikkasen aikaansa edellä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fisker_Karma
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saab EV
Fisker Karmahan oli sarjahybridi. Ei siis pelkkä sähköauto.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saab EV
Evergrande köper 70% av Tate Electromechanical som bla äger e-Traction.
http://app.ahwang.cn/?app=article&contr ... id=1858771
https://www.e-traction.com/
http://app.ahwang.cn/?app=article&contr ... id=1858771
https://www.e-traction.com/
Re: Saab EV
Pahoittelen heikkoa kiinankielen taitoani, mutta oliko tuolla uutisella siis joku yhteys Nevsiin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab EV
Translation
https://translate.googleusercontent.com ... a27G4c1Lzg
IF it doesn't work
Past link into The empty field and Then Translate
http://itools.com/tool/google-translate ... translator
https://translate.googleusercontent.com ... a27G4c1Lzg
IF it doesn't work
Past link into The empty field and Then Translate
http://itools.com/tool/google-translate ... translator
Re: Saab EV
Production for the worldwide market starts in june?
https://en.saabblog.net/2019/03/18/nevs ... t-im-juni/
Re: Saab EV
Jopa ihan oikeat mediat ovat tämän huomioineet, eli Evergrande (joka omistaa Nevsistä 51%) on julkistanut että heillä on valmis tuotantoketju sähköautojen valmistamiseen. Ja alkavat niitä pian globaalisti myydä, tavoitteena olla maailman suurin sähköautofirma 3-5 vuodessa.
https://www.nytimes.com/reuters/2019/03 ... ctric.html
Samalla siis julkaisivat että ovat ostaneet hollantilaisen e-Tractionin, jonka teknologian ydin on ilmeisesti napamoottorit, tai siis että sähkömoottori ja voimansiirto on integroitu napoihin.
Uutisessa mainitaan että nämä "soon" myyntiin tulevat autot käyttäisivät Saabin ja Koeniggseggin sekä e-Tractionin teknologiaa, mutta ei ainakaan 9-3 Nevsissä käsittääkseni mitään tuollaista ole, joten ehkä kyse vaan käännösvirheestä tai mainospuheista.
Mutta ilmeisesti tämä Evergranden pian globaalisti myyntiin tuleva auto on tosiaan Nevs 9-3 (eli 18-vuotias NG9-3). Näinköhän tulee Eurooppaan, koska vaara on kyllä aika iso että nauretaan ulos näiltä markkinoilta, jos ei hinta sitten ala kakkosella. Se konseptimalli 9-3 näytti ihan ajanmukaiselta, mutta kello käy.
Mutta nyt tosiaan näyttäisi että ison firman iso pyörä on pyörähtämässä. Tai jos ei muuta niin Saab mainittu New York Timesissa
https://www.nytimes.com/reuters/2019/03 ... ctric.html
Samalla siis julkaisivat että ovat ostaneet hollantilaisen e-Tractionin, jonka teknologian ydin on ilmeisesti napamoottorit, tai siis että sähkömoottori ja voimansiirto on integroitu napoihin.
Uutisessa mainitaan että nämä "soon" myyntiin tulevat autot käyttäisivät Saabin ja Koeniggseggin sekä e-Tractionin teknologiaa, mutta ei ainakaan 9-3 Nevsissä käsittääkseni mitään tuollaista ole, joten ehkä kyse vaan käännösvirheestä tai mainospuheista.
Mutta ilmeisesti tämä Evergranden pian globaalisti myyntiin tuleva auto on tosiaan Nevs 9-3 (eli 18-vuotias NG9-3). Näinköhän tulee Eurooppaan, koska vaara on kyllä aika iso että nauretaan ulos näiltä markkinoilta, jos ei hinta sitten ala kakkosella. Se konseptimalli 9-3 näytti ihan ajanmukaiselta, mutta kello käy.
Mutta nyt tosiaan näyttäisi että ison firman iso pyörä on pyörähtämässä. Tai jos ei muuta niin Saab mainittu New York Timesissa
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saab EV
^Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta
Low Cost Maintenance
Our clever 3-step maintenance system keeps repair costs as low as possible.
DIY is back. Standard replacement parts can be changed by yourself without needing much prior knowledge.
By publishing a workshop handbook, we make it possible to establish an extensive network of independent mechanics.
For any repairs involving high-voltage or body parts, we cooperate with a well-known European service provider.
Specifications
Price
25,500 €
Battery
35 kWh
Drivetrain
120 kW Motor
Trunk Volume
650 l
Charging
CCS: 30 Min.
Type 2: 3.5 h
SchuKo: 13 h
Range
250 km
Solar Range
Max. 34 km
Torque
290 Nm
Max. Speed
140 km/h
Tow Bar
750 kg
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Saab EV
Nevs and Protean
https://sverigesradio.se/artikel/7235093
https://sverigesradio.se/artikel/7235093
Re: Saab EV
Evergrandehan (vai oliko Nevs) osti joku aika sitten e-Tractionin joka on myös napamoottorifirma. Kovasti on siis jotain tekeillä tällä osastolla.
Jos siis joskus (ensi vuonna tietysti ) Nevs-sähköauto rullaa Trollhättänista maailmalle, niin onko siinä sitten joka kulmalla moottori. Saapa nähdä.
Jos siis joskus (ensi vuonna tietysti ) Nevs-sähköauto rullaa Trollhättänista maailmalle, niin onko siinä sitten joka kulmalla moottori. Saapa nähdä.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75