Koska uusi 9-5: nen?
Koska uusi 9-5: nen?
Onko ollut huhuja milloin tulee uus mallisarja 9-5: sta?
Toivottavasti ei ihan pian jos on samat GM koneet ku 9-3SS: ssä
Kun nykyinen 9-5 on lopuillaan niin sellaisen voisi ostaa jos siihen meneis muutama vuosi jotta sais likviidin kohdalleen (saako ikinä?)
Toivottavasti ei ihan pian jos on samat GM koneet ku 9-3SS: ssä
Kun nykyinen 9-5 on lopuillaan niin sellaisen voisi ostaa jos siihen meneis muutama vuosi jotta sais likviidin kohdalleen (saako ikinä?)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jos toi pitää paikkansa, niin Saabilla näyttää sitten jatkuvan "uskollinen" 9 vuotta / malli -"järjestelmä".9-5 Nordic kirjoitti:Maahantuojan mukaan 2006
9-5 Nordic
Ja mikäkö "järjestelmä"? No NG900 esiteltiin 1994. Seuraava täysin uusi pienempi Saab -malli oli 9-3SS, joka oli vuosimallia 2003.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Uusi 9-5, jota minäkin odotan
Minä tuossa kyselin Kajaanin Takuuautosta, joka on Saabin merkkiliike Kajaanissa. Ja siellä oleva toimitusjohtaja väitti, että uusi 9-5 tulisi vuonna 2006. Sitten siihen, mitä olen lukenut 9-3 & NG900 -foorumissa, tulee ehkä mallistoon kunnollinen V8-moottori, josta irtoaisi kunnolliset ja kunnioitettavat 300 hevosvoimaa. Se olisi tosi mahtavaa!!
Jos se olisi muuten hyvä auto jne., voisin ehkä ostaa 5-7 vuoden sen. Ja tietysti Saab 9-5 V8 Aero tai jotain siihen suuntaan.
Jos se olisi muuten hyvä auto jne., voisin ehkä ostaa 5-7 vuoden sen. Ja tietysti Saab 9-5 V8 Aero tai jotain siihen suuntaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi 9-5, jota minäkin odotan
No ei vissiin ihan tullu veekasii!?!juhokare kirjoitti:Minä tuossa kyselin Kajaanin Takuuautosta, joka on Saabin merkkiliike Kajaanissa. Ja siellä oleva toimitusjohtaja väitti, että uusi 9-5 tulisi vuonna 2006. Sitten siihen, mitä olen lukenut 9-3 & NG900 -foorumissa, tulee ehkä mallistoon kunnollinen V8-moottori, josta irtoaisi kunnolliset ja kunnioitettavat 300 hevosvoimaa. Se olisi tosi mahtavaa!!
Ja tietysti Saab 9-5 V8 Aero tai jotain siihen suuntaan.
Olis ollu aika hulppee peli, mutta taisi viherpiiperöiden loppaus ajaa ohi veekasi haaveista kun tuota 2006 päivitystä suunniteltiin ja toteutettiin.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Koska uusi 9-5: nen?
V8 koneita oli kokeilussa, koneet valmisti sisu nämä oli tarkoitettu jenkki markkinoille eli GM pyysi sisua valmistamaan koe V8:ja.
Linkissä hiukan lisää V8:sta.
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
Linkissä hiukan lisää V8:sta.
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Koska uusi 9-5: nen?
Katos vaan, ai ai kun tohon olis tehty tupla-turbo ja 600 heppaa!!!core2 kirjoitti:V8 koneita oli kokeilussa, koneet valmisti sisu nämä oli tarkoitettu jenkki markkinoille eli GM pyysi sisua valmistamaan koe V8:ja.
Linkissä hiukan lisää V8:sta.
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
Sitten olisi voitu puhua jo vanhan lentokoneperinteen elvyttämisestä kääntämällä ilmanohjaimet ja spoileri ylösalaisin
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Koska uusi 9-5: nen?
Tämä V8 homma taisi vaan tapahtua jo -90 luvulla eikä suinkaan liittynyt millään tapaa 2006 9-5 päivitykseen?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Koska uusi 9-5: nen?
Jos tarkkoja ollaan, niin tuo moottori kehitettiin tonnariin yhdeksäkymmentäluvun alussa Suomessa ihan ominpäin salassa jopa Trollhättanilta.core2 kirjoitti:V8 koneita oli kokeilussa, koneet valmisti sisu nämä oli tarkoitettu jenkki markkinoille eli GM pyysi sisua valmistamaan koe V8:ja.
Linkissä hiukan lisää V8:sta.
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
Tarina kertoo, että kun kone oli saatu toimivaksi, kutsuttiin Ruotsista vieraita tutustumaan uusimman kehityshankkeen tuloksiin. Vieraat haettiin V8-tonnarilla ja matkalla Uuteen-Kaupunkiin tehtiin muutama ohitus. Takapenkiltä kuului vain kommentteja "näin ne Saabit kulkee" -tyyliin. Perillä sitten vieraat jo kyselivätkin josko niihin uutuuksiin pääsisi tutustumaan. Heille kerrottiin, että johan te olette tutustuneet ja aukaistiin tonnarin konepelti.
1995 GM tuli Saabin täysomistajaksi. He ilmoittivat, että heillä on tonnariin valmis V6-moottori ja niinpä V8 jäi prototyypiksi.
9-5:een V8:ia ei olla oltu sovittamassa vakavissaan missään vaiheessa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Koska uusi 9-5: nen?
Nyt ei oo ihan oikein, moottoreita valmistui 5kpl. ja yhteen 9-5:aan tehtiin sovitus aivan samoin kuin tonnariinkin sekä se toimitettiin jenkkeihin koneen asennuksen teki Leif Melbergin verstas Nyköpingissä.Pekka Valtanen kirjoitti: Jos tarkkoja ollaan, niin tuo moottori kehitettiin tonnariin yhdeksäkymmentäluvun alussa Suomessa ihan ominpäin salassa jopa Trollhättanilta.
1995 GM tuli Saabin täysomistajaksi. He ilmoittivat, että heillä on tonnariin valmis V6-moottori ja niinpä V8 jäi prototyypiksi.
9-5:een V8:ia ei olla oltu sovittamassa vakavissaan missään vaiheessa.
Mutta se jäi kuitenkin prototyypiksi aivan kuten kerroit.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Koska uusi 9-5: nen?
Eiköhän tuo kehitys tapahtunut jo 80-luvulla. Jo joulukuussa 1989 GM tuli Saab Automobilen omistajaksi ja vaikka omistus alkuun oli vain 50% niin vetovastuu siirtyi jo silloin heille. Ankara kulujen karsinta alkoi välittömästi. Että eiköhän se ylemmän tason ilmoitus, että tarvittavat vinkkelimoottorit löytyy jo konsernista, tullut jo silloin.Pekka Valtanen kirjoitti: Jos tarkkoja ollaan, niin tuo moottori kehitettiin tonnariin yhdeksäkymmentäluvun alussa Suomessa ihan ominpäin salassa jopa Trollhättanilta.
1995 GM tuli Saabin täysomistajaksi. He ilmoittivat, että heillä on tonnariin valmis V6-moottori ja niinpä V8 jäi prototyypiksi.
9-5:een V8:ia ei olla oltu sovittamassa vakavissaan missään vaiheessa.
GM:n mukaantulo ja kustannusten karsinta aiheutti heti 1990-luvun alussa myös tonnarin valmistuksen keskittämisen Ruotsin tehtaille sekä Uudenkaupungin tehtaan tuotekehitysosaston supistamisen (ilman Valmetin vastustusta se luultavasti olisi lopetettu kokonaan). Uudenkaupungissa kaiketi keskityttiin NG900 Cabrioletiin ja Opel Calibraan. Sillä, millainen kone tonnaria kuljettaa, ei liene ollut heille enää merkitystä.
Mutta ilmeisesti tuo suomalaisten V8 oli ollut koneena erittäin onnistunut, kun sitä kerran vielä 9-5:seenkin Ruotsissa testasivat. Jäikö se sitten kustannussyistä pois, vaiko GM:n vastustuksesta? Vai siksi, että haluttiin pelkästään turbokoneita?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Koska uusi 9-5: nen?
Kyllä. Sitä tukee mm. se, että tässä Puskurin videossa esiintyvän auton kerrotaan olevan vuosimallia 1989, mitä se tosiaan näyttäisi olevan (ulkonäöltään auto on 88-89). Tuskin olisivat hilloneet autoa vuosia odottamassa moottoria testattavaksi, eiköhän se ole upotettu ihan ajankohtaiseen malliin.Juha96 kirjoitti:Eiköhän tuo kehitys tapahtunut jo 80-luvulla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Koska uusi 9-5: nen?
Muistaakseni kysymys oli siitä, että jotkut tahot jenkeissä halusivat kyllä femman, mutta eivät turboa vaan ison koneen turbon tilalle.Juha96 kirjoitti: Mutta ilmeisesti tuo suomalaisten V8 oli ollut koneena erittäin onnistunut, kun sitä kerran vielä 9-5:seenkin Ruotsissa testasivat. Jäikö se sitten kustannussyistä pois, vaiko GM:n vastustuksesta? Vai siksi, että haluttiin pelkästään turbokoneita?
Sen verran vielä jotta Leffa itse oli jo kuollut vuonna -93 kun tämä testi-auto tehtiin -97 siis femma ei ollut silloin vielä myynnissäkään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.