Siinä on siis ns. Ruotsikytkentä sumuvaloille, asetuksia voi muuttaa Techillä.
OK hyvä tietää! Pitänee tehdä jonkinlainen käyttöönottotarkastus ja asetusten laitto jahka PCS taas aukeaa. Tänään alkoi herjata oikean etupyörän rengaspainetta (turhaan), olisi varmaan peliliike poistaa nuo kaikki vanteilta. Alkaa vaikuttaa ihan perinteiseltä -ostokselta, ei päivää ilman vikaa.
Noin 1kk ja 3000km 93x takana. Ihan hyvä muuten mutta sama puoltaminen oikealle vaivaa tätäkin kuten kaikkia ajamiani ng93(4kpl).
Tuosta puoltamisesta pääset eroon nelipyöräsuuntauksella. Varsinkin kun näyt vaikuttavan vielä Oulussa, vasaraperällä on osaava liike. Tästä on pitkä theadi täällä, ja sieltä ei kyllä löydy suosituksia mihinkään muualle.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Varusteethan tuossa on viimeisen päälle kuuluukkua myöten, mutta niistä ei kauheasti ole iloa jos auto on pajalla. Lisäksi pientä juttua oli vielä;
- äänentoisto paukkuu lähdettä vaihtaessa
- kertaalleen pihaan kääntäessä kuulosti että oikealla edessä jousi olisi kolahdellut lautasta vasten, mutta jouset ja kääntölaakerit on juuri vaihdettu. En tiedä miltä esim. jakoketjun kolina koppaa vasten kuulostaa mutta kone oli kyllä lämmin eikä ääni ole vielä toistunut. Yläpäiden suojamuovit oli konepeiton alla laittamatta paikoilleen, eli miten lie alustaa kasattu edellisen mestarin toimesta...
- moottorista puuttuu puolien suojalevy sekä moottorin ja akun suojamuovit
- ulko-ovien kahvat löysällä ja toinen takaovi aukeaa nihkeästi
- takajouset eivät selvästikään jaksa kannatella autoa, pohja ottanut jo kahdesti kiinni kun jalkakäytävän yli ajanut pihaliittymästä tavaraa takakontissa. Oliko vahvemmille jousille normaali-iskareiden kanssa suosituksia, puuhakassa ei sentään nivomateja kestä tässä vaiheessa?
Tällä vikalistalla veisin auton takaisin liikkeeseen.
Tällä vikalistalla veisin auton takaisin liikkeeseen.
Noilla puutteillahan kaupat on tehty alustan kilkkeitä lukuunottamatta. Jos tuo takapää korjaantuisi toisilla jousilla niin ei tuo lopulta niin paha ole. Ei taida kaupan purku kovin yksiselitteistä olla.
Toki jos on saanut hinnan kohdalleen puutteineen, niin mikäs siinä sitten. Kättä taskuun ja auto kuntoon.
Niinhän kyllä itsekin tein. Tuota nykyistä ostaessa oli aika monta kohtaa korjauslistalla, mutta kun hinta oli kohdallaan, niin sitä on sitten tehty kuten edellisessä lauseessa mainitsin. :)
Kyllähän vähintään touhutonni pitää olla varalla kun Saabia ostaa.. Tosin tässä tapauksessa se menisi pelkkiin nivoihin joten keksittävä se jousiratkaisu, josta ei vielä helppoa ja vähiten laitonta ratkaisua ole löytynyt.
Tavan XWD:n taka-akselille on laitettu tällaista yhdistelmää.
Jouset: Eibach ESR 1200.250.325 (1200.250.350)
Sovitteet: Buick Lacrosse (2010-2016) 13322645
Optiona korotuspala: Genesis 2,5"x1"
Pitäisi mitata tavan XWD:n ja 9-3X:n vakiotakajousien vapaa pituus, niin voisi sitten Eibachin luettelosta katsella sopivaa kynäjousta tilalle.
Tai sitten tehdä se korotus pidemmällä korotuspalalla.
-Sami
ps. se perinteinen touhutonni pitää kertoa XWD-lisällä, joka on luultavasti noin 5... :)
ps. se perinteinen touhutonni pitää kertoa XWD-lisällä, joka on luultavasti noin 5...
[/quote
Huh kun tuo Sami osaa pelotella ravat housuun.
No omassani ei ole puoltamisen lisäksi havaittu vielä muuta vikaa. Kävin siellä suuntauksessa ja paperilla oli moni säätö punaisella ennen korjausta. Puoltaa silti edelleen mutta renkaat samat jolloin niissäkin saattaa olla kulumaa.
Minunkin versio on 120kw ja pientä lisäpotkua kaipaisin. Onko tähän saatavissa JC;n softaa?
Täytyy sanoa, että kun nelivetosaabien pyyntihintoja katsoo, suhteuttaa sen autojen ikään ja kilsoihin ja siihen laskee 5xtouhutonnin päälle, niin täytyy olla aito Saabisti, että pysyy järjissään
Mitenkä toiset saa kaiken rikki.itseltä noita moottoreita eikä laatikoita taikka periä ei mennyt rikki.
vaihan kyllä öljyt säännölisesti ja jätän kylmänä huudatukset pois.ajan kyllä reippaasti mutta kilpuritkin ensiksi lämmitän.
Täällä sama operaatio edessä, tosin normi XWD:lle. Olisiko vinkkiä mitä kautta/mistä noita Buickin sovitteita voisi saada? Googletuksen perusteella tarjontaa oli lähinnä Jenkkilässä..