mm. kaikki flexifueleiksi rekisteröidyt autot joutuvat tulevaisuudessa maksamaan käyttövoimaveroa?Hallitus selvityttää nyt liikenteen verotuksen uudistamistarpeita ”ilmastotavoitteiden ja valtiontalouden näkökulmasta”
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
mm. kaikki flexifueleiksi rekisteröidyt autot joutuvat tulevaisuudessa maksamaan käyttövoimaveroa?Hallitus selvityttää nyt liikenteen verotuksen uudistamistarpeita ”ilmastotavoitteiden ja valtiontalouden näkökulmasta”
Köh, valtiota kiinnostaa sentin arvonlisäverokin, vaikka sen kerääminen maksaisi 20e.900Caasutin kirjoitti: ↑To Syys 05, 2019 09:01Tuskin valtiovaltaa kiinnostaa käyttövoimavero, jonka tuotot ovat mitättömät.
Juuri näin.AZP kirjoitti: ↑To Syys 05, 2019 09:24Ja vaikka valtionhallinnossa tyhmiä usein ollaankiin, niin sellaista epäloogisuutta kuin yhdistelmä haastavat co2-tavoitteet + uusiutuvilla kulkevien autojen lisäverottaminen saavat tuskin aikaan. Tosin mahdollistahan se on sellaisessa tilanteessa, että myös perusottomottorillisille tulee jonkin sortin käyttövoimavero, jolloin etanolikäyttöisille tämä vero olisi alhaisempi, jotta kannustetaan konversioihin.
Pitää kuitenkin muistaa, että konversiot on valtion silmissä 13-vuotiaiden ja sitä vanhempien autojen hommia. Kun tuo verotusuudistus on saatu aikaan, on konverotoimiskelpoisten autojen määrä jo sen verran marginaalinen ja määärä kiihtyvästi laskeva, että niiden verottaminen ei kiinnosta VM:ssä enää ketään. Verottajaa kyllä kiinnostaa kerätä ne verot, mitkä on lakiin kirjattu, kuten Tobbanakin mainitsi, mutta lainsäätäjä keskittyy satoihin miljooniin eikä satoihin tuhansiin euroihin.
Verotuksen painopiste tulee tuon uutisen perusteella olemaan liikkumisen verottamisessa enemmän kuin auton omistamisen verottamisessa. Odotettavissa erilaisten käyttövoima- ja ajoneuvoverojen sijasta siis korkeampia kilometri- ja energiaveroja, jotka kannustavat liikkumaan vähemmän, energiahintojen kautta ajamaan uusiutuvilla energiamuodoilla, hankkimaan energiatehokkaampia ajoneuvoja ja ajamaan taloudellisesti.
????TurboTurpa kirjoitti: ↑La Loka 26, 2019 22:04KInnahtaiskos tuohon kokeilla ollisttua ja kattellaan sitten kuin äijän kävi,laatuu kamas auton puolesta
Kuka kusipää kaapannut mun profiilin, toi ei todellakaan ole mun kommentti ???TurboTurpa kirjoitti: ↑La Loka 26, 2019 22:04KInnahtaiskos tuohon kokeilla ollisttua ja kattellaan sitten kuin äijän kävi,laatuu kamas auton puolesta
Juu on tehty ja oli kerennyt tehdä jo jonkun osto ilmoituksenkin spoikasta huonolla suom kielellä
Tähän sen verran päivitystä että vika näyttäisi korjaantuneen uuden ilmamassa mittarin vaihdolla. Tänään meni katsastuksesta läpi etanolia tankki täytenä !Repolainen kirjoitti: ↑La Kesä 30, 2018 12:32Hei!
Laitoin jo tuonne 9-5 puolellekkin tästä hieman kyselyä mutta laitampa tännekkin kun asiaan liittyy.
Kävin muutoskatsastamassa allekkirjoituksessa olevan autoni ajatuksena etanoli muuntotuki. Autoon on tehty Biopower päivitys ja etanolilla ajettu noin 40 000km. Välillä myös 98E:llä satunaisesti.
6.6.2018 Päästöarvot etanolia tankissa:
CO%: 1.50
CO2: 13.80
HC ppm: 30
O2: 0.40
Lambda: 0.970
Tulos: HYLÄTTY korkea CO%
Uusi yritys
19.6.2018 Päästöarvot 98E5 tankissa:
CO%: 0.00
CO2: 14.90
HC ppm: 2
O2: 0.13
Lambda: 1.006
Tulos: HYVÄKSYTTY
Kysymys kuuluu, missä vika ja miksi noin korkea CO arvo etanolilla?