mm. kaikki flexifueleiksi rekisteröidyt autot joutuvat tulevaisuudessa maksamaan käyttövoimaveroa?Hallitus selvityttää nyt liikenteen verotuksen uudistamistarpeita ”ilmastotavoitteiden ja valtiontalouden näkökulmasta”
Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Liikenteen verotus mullistuu täysin – uudistuksen sorvaaminen alkoi
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
RE85 käyttö ja verotulot ovat kyllä aika marginaalisia verrattuna bensan ja dieselin kulutukseen ja niistä saataviin verotuloihin. Tuskin valtiovaltaa kiinnostaa käyttövoimavero, jonka tuotot ovat mitättömät.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Käyttövoimaveroa maksetaan sellaisista polttoaineista, joiden veron fossiilisen CO2:n osuutta on alennettu (Diesel) tai vero ei muuten vastaa p-a verotusta (esim sähkö).
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Köh, valtiota kiinnostaa sentin arvonlisäverokin, vaikka sen kerääminen maksaisi 20e.900Caasutin kirjoitti: ↑To Syys 05, 2019 09:01Tuskin valtiovaltaa kiinnostaa käyttövoimavero, jonka tuotot ovat mitättömät.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Ja vaikka valtionhallinnossa tyhmiä usein ollaankiin, niin sellaista epäloogisuutta kuin yhdistelmä haastavat co2-tavoitteet + uusiutuvilla kulkevien autojen lisäverottaminen saavat tuskin aikaan. Tosin mahdollistahan se on sellaisessa tilanteessa, että myös perusottomottorillisille tulee jonkin sortin käyttövoimavero, jolloin etanolikäyttöisille tämä vero olisi alhaisempi, jotta kannustetaan konversioihin.
Pitää kuitenkin muistaa, että konversiot on valtion silmissä 13-vuotiaiden ja sitä vanhempien autojen hommia. Kun tuo verotusuudistus on saatu aikaan, on konverotoimiskelpoisten autojen määrä jo sen verran marginaalinen ja määärä kiihtyvästi laskeva, että niiden verottaminen ei kiinnosta VM:ssä enää ketään. Verottajaa kyllä kiinnostaa kerätä ne verot, mitkä on lakiin kirjattu, kuten Tobbanakin mainitsi, mutta lainsäätäjä keskittyy satoihin miljooniin eikä satoihin tuhansiin euroihin.
Verotuksen painopiste tulee tuon uutisen perusteella olemaan liikkumisen verottamisessa enemmän kuin auton omistamisen verottamisessa. Odotettavissa erilaisten käyttövoima- ja ajoneuvoverojen sijasta siis korkeampia kilometri- ja energiaveroja, jotka kannustavat liikkumaan vähemmän, energiahintojen kautta ajamaan uusiutuvilla energiamuodoilla, hankkimaan energiatehokkaampia ajoneuvoja ja ajamaan taloudellisesti.
Pitää kuitenkin muistaa, että konversiot on valtion silmissä 13-vuotiaiden ja sitä vanhempien autojen hommia. Kun tuo verotusuudistus on saatu aikaan, on konverotoimiskelpoisten autojen määrä jo sen verran marginaalinen ja määärä kiihtyvästi laskeva, että niiden verottaminen ei kiinnosta VM:ssä enää ketään. Verottajaa kyllä kiinnostaa kerätä ne verot, mitkä on lakiin kirjattu, kuten Tobbanakin mainitsi, mutta lainsäätäjä keskittyy satoihin miljooniin eikä satoihin tuhansiin euroihin.
Verotuksen painopiste tulee tuon uutisen perusteella olemaan liikkumisen verottamisessa enemmän kuin auton omistamisen verottamisessa. Odotettavissa erilaisten käyttövoima- ja ajoneuvoverojen sijasta siis korkeampia kilometri- ja energiaveroja, jotka kannustavat liikkumaan vähemmän, energiahintojen kautta ajamaan uusiutuvilla energiamuodoilla, hankkimaan energiatehokkaampia ajoneuvoja ja ajamaan taloudellisesti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Juuri näin.AZP kirjoitti: ↑To Syys 05, 2019 09:24Ja vaikka valtionhallinnossa tyhmiä usein ollaankiin, niin sellaista epäloogisuutta kuin yhdistelmä haastavat co2-tavoitteet + uusiutuvilla kulkevien autojen lisäverottaminen saavat tuskin aikaan. Tosin mahdollistahan se on sellaisessa tilanteessa, että myös perusottomottorillisille tulee jonkin sortin käyttövoimavero, jolloin etanolikäyttöisille tämä vero olisi alhaisempi, jotta kannustetaan konversioihin.
Pitää kuitenkin muistaa, että konversiot on valtion silmissä 13-vuotiaiden ja sitä vanhempien autojen hommia. Kun tuo verotusuudistus on saatu aikaan, on konverotoimiskelpoisten autojen määrä jo sen verran marginaalinen ja määärä kiihtyvästi laskeva, että niiden verottaminen ei kiinnosta VM:ssä enää ketään. Verottajaa kyllä kiinnostaa kerätä ne verot, mitkä on lakiin kirjattu, kuten Tobbanakin mainitsi, mutta lainsäätäjä keskittyy satoihin miljooniin eikä satoihin tuhansiin euroihin.
Verotuksen painopiste tulee tuon uutisen perusteella olemaan liikkumisen verottamisessa enemmän kuin auton omistamisen verottamisessa. Odotettavissa erilaisten käyttövoima- ja ajoneuvoverojen sijasta siis korkeampia kilometri- ja energiaveroja, jotka kannustavat liikkumaan vähemmän, energiahintojen kautta ajamaan uusiutuvilla energiamuodoilla, hankkimaan energiatehokkaampia ajoneuvoja ja ajamaan taloudellisesti.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Elikkä mustaa laatikkoa pukkaa. Ja tottakai verovelvollisen pitää se kapistus itse kustantaa. Melkein kuulen miten laitevalmistajien setelilaskureita rasvataan
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
KInnahtaiskos tuohon kokeilla ollisttua ja kattellaan sitten kuin äijän kävi,laatuu kamas auton puolesta
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
????TurboTurpa kirjoitti: ↑La Loka 26, 2019 22:04KInnahtaiskos tuohon kokeilla ollisttua ja kattellaan sitten kuin äijän kävi,laatuu kamas auton puolesta
Saab 96 Draken vm.-79
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Kuka kusipää kaapannut mun profiilin, toi ei todellakaan ole mun kommentti ???TurboTurpa kirjoitti: ↑La Loka 26, 2019 22:04KInnahtaiskos tuohon kokeilla ollisttua ja kattellaan sitten kuin äijän kävi,laatuu kamas auton puolesta
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Vaihtanet salasanasi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Juu on tehty ja oli kerennyt tehdä jo jonkun osto ilmoituksenkin spoikasta huonolla suom kielellä mutta kävin poistaan.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Hakemus postiin nyt ,93 etanoli muunnettu kulutuslukemat tosi maltilliset lyhyttä pätkäajoa silti 11,5-12l vain vai
käyköhän "liian laihalla".
Harmi kun ei hakemusta voinut sähköisesti jättää mahtaa kadota postilakon kirjetulvaan.
käyköhän "liian laihalla".
Harmi kun ei hakemusta voinut sähköisesti jättää mahtaa kadota postilakon kirjetulvaan.
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
On siinä hakemuslomakkeen tiedoissa ainakin ollut sähköpostiosoite minne allekirjoitetun pdf:n lähetin, kirjaamo@traficom.fi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Valtiolta tukea etanolimuunnoksiin
Tähän sen verran päivitystä että vika näyttäisi korjaantuneen uuden ilmamassa mittarin vaihdolla. Tänään meni katsastuksesta läpi etanolia tankki täytenä !Repolainen kirjoitti: ↑La Kesä 30, 2018 12:32Hei!
Laitoin jo tuonne 9-5 puolellekkin tästä hieman kyselyä mutta laitampa tännekkin kun asiaan liittyy.
Kävin muutoskatsastamassa allekkirjoituksessa olevan autoni ajatuksena etanoli muuntotuki. Autoon on tehty Biopower päivitys ja etanolilla ajettu noin 40 000km. Välillä myös 98E:llä satunaisesti.
6.6.2018 Päästöarvot etanolia tankissa:
CO%: 1.50
CO2: 13.80
HC ppm: 30
O2: 0.40
Lambda: 0.970
Tulos: HYLÄTTY korkea CO%
Uusi yritys
19.6.2018 Päästöarvot 98E5 tankissa:
CO%: 0.00
CO2: 14.90
HC ppm: 2
O2: 0.13
Lambda: 1.006
Tulos: HYVÄKSYTTY
Kysymys kuuluu, missä vika ja miksi noin korkea CO arvo etanolilla?
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286