Mankkuvenan sisä tulppa poistettu viimeisimmästä ja ahtoi koko vedon tasaisesti 1,6 bar.tehot 340hv/585nm.
putkisto,suuttimet,map tun cooleri,t5 nokat,wössner männät saab 9-5 2.3 turbo ja vuosimalli 2006.
ollut alkuperäisiä mitsuja ja kiinan vähän huonopi laatuisia mutta kaikki saatu pelaamaan hyvin.
ahtopaineet karkaa 19T/6
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: ahtopaineet karkaa 19T/6
Ei se boost creep mihinkään katoa vaikka kuinka sitä mankkua pirrailee ja laittaa softan kohdilleen, voi myös koittaa jonkunlaista uskonriittiä jos siltä tuntuu. Niin kauan kun ahtopainetta ei tarvitse saada matalammaksi kuin mitä turbo tuottaa ilman minkäänlaista ohjausta, niin ei kait sitä ongelmaa huomaa. Siitä pohjalta kun lähtee rakentelemaan pyynti ja PID-karttoja, mukavaa aktia luvassa. Myös Trionictuningin puolella löytyy joku lanka samasta aiheesta ja nopeasti luettuna about samoilla oireilla, jossain 4000rpm jälkeen lähtee paineet nousemaan ilman mitään ohjausta.
Vakiomappi riittää 19T kompuran kanssa hienosti. Kompurakartan perusteella 1.3-1.4bar on aikalailla paras paine/tuotto tuolle ahtimelle. Mitä tuossa nopeasti yhdellä päässy dynossa leikkimään, niin 330hp @ 5450rpm ja painetta 0.9bar. Tämä oli siis taiwanilainen 19T #7 pesällä suoraan Saabiin sopiva/suoralla lähdollä. Eli tuon seiskan kanssa boost creep ei ollut ongelma.
Vakiomappi riittää 19T kompuran kanssa hienosti. Kompurakartan perusteella 1.3-1.4bar on aikalailla paras paine/tuotto tuolle ahtimelle. Mitä tuossa nopeasti yhdellä päässy dynossa leikkimään, niin 330hp @ 5450rpm ja painetta 0.9bar. Tämä oli siis taiwanilainen 19T #7 pesällä suoraan Saabiin sopiva/suoralla lähdollä. Eli tuon seiskan kanssa boost creep ei ollut ongelma.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: ahtopaineet karkaa 19T/6
Tätä kans mietin, että eihän tuota mitenkään edes huomaa, jos pyynti on tyyliin kaikki mitä ahdin pystyy antaa tuolla alueella.TTH kirjoitti: ↑La Huhti 25, 2020 08:08Ei se boost creep mihinkään katoa vaikka kuinka sitä mankkua pirrailee ja laittaa softan kohdilleen, voi myös koittaa jonkunlaista uskonriittiä jos siltä tuntuu. Niin kauan kun ahtopainetta ei tarvitse saada matalammaksi kuin mitä turbo tuottaa ilman minkäänlaista ohjausta, niin ei kait sitä ongelmaa huomaa. Siitä pohjalta kun lähtee rakentelemaan pyynti ja PID-karttoja, mukavaa aktia luvassa. Myös Trionictuningin puolella löytyy joku lanka samasta aiheesta ja nopeasti luettuna about samoilla oireilla, jossain 4000rpm jälkeen lähtee paineet nousemaan ilman mitään ohjausta.
Vakiomappi riittää 19T kompuran kanssa hienosti. Kompurakartan perusteella 1.3-1.4bar on aikalailla paras paine/tuotto tuolle ahtimelle. Mitä tuossa nopeasti yhdellä päässy dynossa leikkimään, niin 330hp @ 5450rpm ja painetta 0.9bar. Tämä oli siis taiwanilainen 19T #7 pesällä suoraan Saabiin sopiva/suoralla lähdollä. Eli tuon seiskan kanssa boost creep ei ollut ongelma.
Ikävämpää silloin, kun ei ole takomäntiä, 1000cc suurtimia ja vaihdelaatikoita varastossa.
Tämän ohjelmasta tehdään ”pehmeä” kyseessä on nimittäin automaatti. Siitä syystä on melkein pakko saada nuo ahdot kuriin, myös siel ylärekisterissä.
Ahdin on nyt irti ja lähtee #7:n pakopesän sovitukseen.
Mitään varsinaista vikaa tuosta pakopesästä en näe tai huomaa, ja taitaa ulkonäön ja tuntuman perusteella olla tosiaan ihan orkkis mitsu.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: ahtopaineet karkaa 19T/6
No nyt.
Ahdin kävi hoidossa ja siihen vaihtui tosiaan se mitsun #7 pakopuoli.
Nyt toimii!!
Samalla laitoin hukkiksen kellon, joka sekin toimii nyt jokseenkin niinkuin kuuluu.
Peruspaineet pysyy alle 0,9 bar, riippumatta kierrosalueesta. Jes.
Sitten vaan vielä niitä suurempia suuttimia ja ohjelmaa koneeseen...
Ahdin kävi hoidossa ja siihen vaihtui tosiaan se mitsun #7 pakopuoli.
Nyt toimii!!
Samalla laitoin hukkiksen kellon, joka sekin toimii nyt jokseenkin niinkuin kuuluu.
Peruspaineet pysyy alle 0,9 bar, riippumatta kierrosalueesta. Jes.
Sitten vaan vielä niitä suurempia suuttimia ja ohjelmaa koneeseen...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: ahtopaineet karkaa 19T/6
Itse ajellut ~10v 15t#6 pyynti on 1.5bar, vakiohukkis ei oikein tahdo jaksaa 1.2bar enempää. Pikkusen softasta säätämällä on saanut välillä pyyntiin tuurilla.turkkaki kirjoitti: ↑La Touko 16, 2020 02:30No nyt.
Ahdin kävi hoidossa ja siihen vaihtui tosiaan se mitsun #7 pakopuoli.
Nyt toimii!!
Samalla laitoin hukkiksen kellon, joka sekin toimii nyt jokseenkin niinkuin kuuluu.
Peruspaineet pysyy alle 0,9 bar, riippumatta kierrosalueesta. Jes.
Sitten vaan vielä niitä suurempia suuttimia ja ohjelmaa koneeseen...
Nyt 19t#7 odottaa asennusta jossa on 1.0bar hukkis, jos sitä maltillisesti aloittelis 1.1-1.2bar. Koneena siis 2.0
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04